Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Pasi Sahlberg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse
    af Klaus Nielsen, Dion Sommer, Peter Allerup, mfl.
    438,95 kr.

    Fremtidsparat? giver et forskningsbaseret bud på en fremtidig uddannelsespolitik i en globaliseret fremtid med automatisering og intelligente sociale robotter. I de sidste 17 år har de internationale PISA-undersøgelser haft en markant indflydelse på uddannelsesområdet og har demonstreret, at diskussionen om skole og uddannelse er blevet internationaliseret og universel. En sagligt funderet kritik af PISA-komplekset er derfor nødvendig.Hensigten med Fremtidsparat? er trefoldig. I Del I præsenterer bogen en række kritiske analyser af PISA-undersøgelserne og den samfunds- og menneskeforståelse, de udspringer af. I Del II formulerer de bidragende forfattere deres alternativer til det nuværende uddannelsessystem og deres visioner om, hvad der skal til for at opnå en fremtidsparat skole og daginstitution. I Del III perspektiveres bogen med opsamling og formulering af nogle centrale fremtidstemaer for uddannelsesområdet.Bogens forfattere er anerkendte forskere fra hele Norden (samt en enkelt tysk bidragyder), og de er alle blevet opfordret til at formulere ikke bare deres kritikpunkter, men også deres visioner for fremtidens skole og daginstitution.Fremtidsparat? henvender sig til pædagog- og læreruddannelsen samt til efter- og videreuddannelserne for de to professioner. Den er desuden relevant for universitetsstuderende i bl.a. pædagogik og psykologi. Endelig er den oplagt læsning for meningsdannere og beslutningstagere på uddannelsesområdet.Dion Sommer er professor i udviklingspsykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Jacob Klitmøller er ph.d. og lektor i pædagogisk psykologi ved Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. Sammen har de også redigeret Læring, dannelse og udvikling.

  • - The Finnish Way to World-Class Schools
    af Pasi Sahlberg
    248,95 kr.

    Seven key principles from Finland for building a culture of trust in schools around the world.

  • af Pasi Sahlberg, Kathy Hirsh-Pasek, Roberta Michnick Golinkoff, mfl.
    458,95 - 1.513,95 kr.

  • - What Can the World Learn from Educational Change in Finland?
    af Pasi Sahlberg
    433,95 - 1.288,95 kr.

    The first two editions of Finnish Lessons described how a small Nordic nation built a school system that provided access to a world-class education for all of its young people. In this third edition, Pasi Sahlberg updates the story of how Finland sustains its exemplary educational performance, including how it responds to turbulent changes.

  • - Policies, Practices, and the Future of Education
    af Pasi Sahlberg, Vanessa Rodriguez & Jonathan Hasak
    363,95 - 848,95 kr.

    Focuses on some of the most controversial issues in contemporary education reform around the world. Each educational change question sheds much-needed light on today's large-scale education policies and related reforms around the world. The authors focus on what makes each question globally significant, what we know from international research, and what can be inferred from benchmark evidence.

  • af Pasi Sahlberg
    228,95 kr.

    Finlands konsekvente topplacering i internationale uddannelsesevalueringer har medført stor nysgerrighed de seneste år. Vi kan alle lære af, hvad Finland gør godt, og hvordan de formår at holde sig i toppen. En af grundene til succesen er den finske tilgang til uddannelsesledelse, som er en ideel model til forbedring af skolesystemer verden over.På baggrund af observationer og forskning er den verdenskendte finske professor Pasi Sahlberg kommet frem til, at uddannelsesledere, der gerne vil opnå samme succes med deres uddannelsessystem som Finland, bør fokusere på fire bestemte strategier. De fire strategier, der udgør grundstenen for denne bog, er:at regelmæssige frikvarterer og fysisk aktivitet er afgørende for væsentlig læring at større lighed blandt elever er en afgørende komponent i succesrige skoler at vi skal lede med de kvalitative small data frem for de kvantitative big data og i stedet gå bag om tallene og se på årsagen til disse at vi skal lade os inspirere af det finske skolesystem, men ikke blindt kopiere det eller lade os vildlede af myter.Fire strategier til en bæredygtig skole er skrevet for at tilbyde ledere inden for skole og forvaltning praktiske idéer og forslag til nye og effektive politikker på forvaltnings-, skole- eller klasseniveau. Med udgangspunkt i det amerikanske skolesystem præsenterer Pasi Sahlberg en række idéer og strategier, der har til hensigt at forbedre uddannelsespraksis i hele verden.Serien Ledelse ligetil sætter igennem en række praksisrettede udgivelser fokus på bedst muligt at klæde den praktiserende skole- og underviserleder på til at varetage den daglige ledelsesopgave og de problematikker og overvejelser, der måtte være i forlængelse af denne. Korte og konkrete, hurtigt læst og lette at implementere i en travl praksis. Serien udgives i samarbejde med Skolelederforeningen.

  • af Lone Belling, Pasi Sahlberg, Peter Andersen, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet Ledelse i Morgen indeholder følgende artikler:Ydmyg og bæredygtig ledelseAf Peter Andersen, Forlagsredaktør, Dafolo A/SSkab en højere grad af lige muligheder i uddannelsessystemetAf Pasi SahlbergI denne artikel viser den internationalt anerkendte uddannelsesforsker, hvordan vejen til større lighed og dermed en mere bæredygtig skole går igennem bl.a. øget fokus på ressourcer til specialundervisning og en undervisning, der tager udgangspunkt i hele barnet. Artiklen beskriver, hvordan man i Finland og USA har arbejdet med at skabe større lighed i skoler, og den giver en række konkrete bud på, hvordan man kan lade sig inspirere af disse eksempler.Åben skole som løftestang for bæredygtig udviklingAf Anette Schjødt ThorsenDenne artikel tager udgangspunkt i to cases, der illustrerer, hvordan man inden for rammen ”den åbne skole” har arbejdet med bl.a. at nedbringe forbruget af el, vand og varme og derigennem styrke elevernes bevidsthed om og handlekompetence i forhold til FN´s verdensmål. Skoleledelsens opgave er at skabe et fælles udgangspunkt for arbejdet med bæredygtig udvikling, og her er åben skole og eksterne aktører en oplagt ramme for dette arbejde.Bæredygtig dannelse gennem hele uddannelsessystemetAf Lone BellingDenne artikel sætter fokus på, hvordan uddannelsesledere i grundskole og ungdomsuddannelser kan arbejde med bæredygtighed og udvikling. Det handler både om at sætte en langsigtet strategi og understøtte medarbejdernes initiativer – og om at have modet til at sætte sig selv i spil. Centralt står en dannelsesproces, der leder mod en mere helhedsorienteret forståelse af verden – en bæredygtig dannelse.Rammerne for projektet ”Den bæredygtige skole”Af Martin TinningDenne artikel beskriver, hvordan man i Rudersdal Kommune arbejder med en skoleopbygning, hvor den enkelte medarbejder eller skole ikke står alene med skoleudviklingen, men understøttes af en tydelig ledelse, der skaber rammerne for fremtidens bæredygtige skole. Processen er bygget op om tre centrale udviklingslag: skolens kapacitetsopbygning, kompetencer/metoder og udvikling af praksis, som skolen og medarbejderne bevæger sig imellem.

  • - Four Big, Inexpensive Ideas to Transform Education
    af Pasi Sahlberg
    258,95 kr.

    Inspired by the culture of educational leadership in Finland, a consistent top-performer in international student assessment, this beneficial resource presents easy-to-adopt strategies to improve overall educational performance.

  • - Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer
    af Pasi Sahlberg
    308,95 kr.

    Finland har siden 2000 været placeret i toppen af de undersøgelser, PISA laver over 15-årige elevers præstationer i skolen. I Den finske skole – Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer fortæller lærer og professor Pasi Sahlberg om det finske skolesystem. Den finske peruskoulo ligner på mange områder den danske folkeskole, men der er også store forskelle. I Finland er uddannelsen af lærere eksempelvis tilrettelagt anderledes, ligesom lærerne nyder større anerkendelse end i mange andre lande. Den finske skole – Hvad vi kan lære af Finlands undervisningsreformer fik i 2013 The Grawemeyer Award. Pasi Sahlberg er finsk og uddannet lærer, forsker og forfatter. Han har arbejdet som skolelærer, undervist lærerstuderende og rådgivet politikere om uddannelse - både i Finland og en lang række andre lande. Han er tidligere direktør for CIMO (Centre for International Mobility and Cooperation) under det finske undervisningsministerium og Professor of Practice på Harvard Universitet i Cambridge, USA. Pasi Sahlberg modtog den danske Legoprisen i 2016 for sit arbejde med at forbedre børns læring over hele verden.

  • - How High-Performing Systems Shape Teaching Quality
    af Pasi Sahlberg, Karen Hammerness & Raisa Ahtiainen
    268,95 kr.

    BEST PRACTICES FROM FINLAND'S HIGH-PERFORMING SCHOOL SYSTEM Empowered Educators in Finland is one volume in a series that explores how high- performing educational systems from around the world achieve strong results.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.