Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Per Lauvås

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - perspektiv og strategi
    af Per Lauvås & Kirsti Lauvås
    288,95 kr.

    Tværfagligt samarbejde er en krævende og vigtig udfordring for alle, der arbejder inden for sundhedsområdet, det sociale område og undervisningssektoren.Forfatterne kombinerer teoretisk indsigt med praktisk erfaring og lægger vægt på de pædagogiske udfordringer, der er knyttet til tværfagligt samarbejde.

  • af Per Lauvås & Gunnar Handal
    314,95 kr.

    Bogens centrale tema er, hvordan man kan vejlede for at udvikle den enkeltes praktiske fagteori, så den udgør et stadig mere righoldigt og reflekteret grundlag for handling. Det er ikke ´rigtig praksis´, som er i fokus, men ´reflekteret praksis´, dvs. en praksis, hvor teoretiske og praktiske begrundelser afprøves og ses i sammenhæng med etiske overvejelser.

  • af Jesper Bruun & Per Lauvås
    263,95 kr.

    Denne bog er især skrevet for lærere og lærerstuderende. Vi ønsker at dele nogle tanker om ren formativ evaluering, som kan gøre arbejdet som lærer mindre tidskrævende samtidig med, at eleverne lærer bedre, mere og med mindst mulig stress.Evaluering og især måden, evalueringen gøres på, er af enorm betydning for elevernes læring. Det er bogens hovedpointe, at formativ og summativ evaluering skal holdes så adskilt som muligt. Mens summativ evaluering bruges til at vurdere, om den ønskede læring er opfyldt, bruges formativ evaluering til at støtte læringen, mens den sker og videre frem.Feedback i form af begrundelsen for en karakter er noget andet end feedback, som eleven både skal tage til sig og anvende videre i læringsprocessen. Sidstnævnte er netop formativ evaluering og kan sikres ved mindre arbejdsindsats fra lærerens side. Dermed burde den rene formative brug af evaluering være attraktiv for både elever og lærere, men her er vi oppe imod en lang tradition for uhensigtsmæssig sammenblanding af formativ og summativ brug af evaluering i uddannelsessystemet.‘Ren formativ evaluering’ i skolen udfordrer denne tradition og giver konkrete bud på forskningsbaserede og veldokumenterede alternativer til den eksisterende evalueringspraksis, som kan øge læringen og mindske arbejdspresset for både lærere og elever i grundskolen og gymnasiet.

  • af Jesper Bruun & Per Lauvås
    338,95 kr.

    Denne bog er især skrevet for lærere og lærerstuderende. Vi ønsker at dele nogle tanker om ren formativ evaluering, som kan gøre arbejdet som lærer mindre tidskrævende samtidig med, at eleverne lærer bedre, mere og med mindst mulig stress.Evaluering og især måden, evalueringen gøres på, er af enorm betydning for elevernes læring. Det er bogens hovedpointe, at formativ og summativ evaluering skal holdes så adskilt som muligt. Mens summativ evaluering bruges til at vurdere, om den ønskede læring er opfyldt, bruges formativ evaluering til at støtte læringen, mens den sker og videre frem.Feedback i form af begrundelsen for en karakter er noget andet end feedback, som eleven både skal tage til sig og anvende videre i læringsprocessen. Sidstnævnte er netop formativ evaluering og kan sikres ved mindre arbejdsindsats fra lærerens side. Dermed burde den rene formative brug af evaluering være attraktiv for både elever og lærere, men her er vi oppe imod en lang tradition for uhensigtsmæssig sammenblanding af formativ og summativ brug af evaluering i uddannelsessystemet.‘Ren formativ evaluering’ i skolen udfordrer denne tradition og giver konkrete bud på forskningsbaserede og veldokumenterede alternativer til den eksisterende evalueringspraksis, som kan øge læringen og mindske arbejdspresset for både lærere og elever i grundskolen og gymnasiet.

  • af Per Lauvås & Gunnar Handal
    303,95 kr.

    Ny udgave'Vejledning og praksisteori' er en grundbog om en undervisningsmetode med voksende aktualitet og nødvendighed i danske uddannelsesinstitutioner.Bogens centrale tema er, hvordan man kan vejlede for at udvikle den enkeltes praktiske fagteori, så den udgør et stadig mere righoldigt og reflekteret grundlag for handling. Det er ikke ´rigtig praksis´, som er i fokus, men ´reflekteret praksis´, dvs. en praksis, hvor teoretiske og praktiske begrundelser afprøves og ses i sammenhæng med etiske overvejelser.Det karakteristiske ved vejledning som pædagogisk aktivitet er nærheden, omtanken og det personlige – som danner grundlaget for og præger den enkeltes handlinger. En vejleders arbejde lykkes, når det bærer præg af en ægte interesse for andre mennesker og tolerance over for det ufærdige. Et nøgleområde er, hvordan en vejleder håndterer det faglige indhold. Den korte version er: Se det ikke som dit job at give alle svarene, men prøv af al magt at forstå alle spørgsmålene! En længere version findes i bogen.'Vejledning og praksisteori' henvender sig til lærere og studerende på alle mellemlange videregående uddannelser og er en omfattende teoretisk såvel som praktisk indføring i området. Bogen udkom på norsk første gang i 1990, på dansk i 1997 med titlen Vejledning og praktisk fagteori. Siden da har bogen været en af de mest anvendte i de nordiske lande. Den nye titel, 'Vejledning og praksisteori', angiver ikke blot en mindre justering. Bogen er nyskrevet og bredere i sin teoretiske tilgang og mere detaljeret beskrivende i sin metodik."Handal og Lauvås har med denne bog sat dagsordenen om praksisudvikling og vejledning i uddannelsessystemet ... læs den her bog! Hvis du har din gang i undervisningssektoren, er det sandsynligt, at du vil få brug for den ad flere omgange."René B. Christiansen, Psykologisk Pædagogisk Rådgivning

  • af Per Lauvås, Gunnar Handal & Kirsten Hofgaard Lycke
    184,94 - 238,95 kr.

    Alle professionelle har gavn af at udvikle kompetencer i mødet med nye udfordringer, at etablere fællesskaber, at skabe nye perspektiver på gamle rutiner og arbejdsmønstre og kollegial støtte. Uanset om man er nyansat eller en erfaren medarbejder.Kollegavejledning er ikke så enkel, som man kunne forestille sig, men belønningen er stor, når man gør en indsats. I denne bog præsenteres de mest aktuelle arbejdsmetoder inden for kollegavejledning med teori og praksiserfaringer.Bogen er forsynet med velprøvede redskaber, udviklet af kapaciteter med stor erfaring på området, til etablering af kollegavejledning. Desuden bidrager den til at udvikle igangværende kollegavejledning.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.