Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Sigge Winther Nielsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Hvorfor vælgernes ønsker forsvinder op i den blå luft – og hvordan vi fikser det
    af Sigge Winther Nielsen
    208,95 - 236,95 kr.

    Dansk politik går i tomgang. Og det selv om over 700.000 offentligt ansatte går på arbejde for at udforme og udrulle politikernes ønsker. I denne bog opføres en (nerve)pirrende fortælling om det danske folkestyre. I centrum står politikere, journalister og embedsmænd fanget i deres eget spin som magtesløse sjæle, der løber hurtigere og hurtigere – men alligevel må erkende, at for meget sander til i pseudopolitik. Spørgsmålet rejser sig: Kan vi i dag overhovedet drive politiske forandringer? Alt for sjældent løser reformerne nemlig de store problemer i vores samfund såsom klima, tech, ulighed og vækst. Eller bare de nære emner som folkeskole, jobformidling, integration, skatteindkrævning og socialpolitik. Og konsekvensen er klar: Når vælgernes ønsker forsvinder op i den blå luft, så udhuler det vores demokrati. Gennem nye data, videnskabelige artikler, historisk materiale og 50 interviews med nøgleaktører viser bogen, at mange af de uløste problemer er såkaldte ’vilde problemer’. Det er sammenviklede problemer, som konkurrencestaten har svært ved at tøjle. En vej ud af dette morads er opbygningen af en entreprenørstat. Det er en stat, som begejstrer ved at udvælge få månelandingsprojekter, som er så store og svære, at vi kun løser dem på tværs af offentlig, privat og civilsamfund. Entreprenørstaten åbner sig altså mod omverdenen og giver sig tid til at lege, udvikle, teste og skalere i et langt sejt træk for at bringe troen på politik tilbage.

  • - Værktøjskasse til politikere, praktikere og policy-entreprenører
    af Sigge Winther Nielsen
    288,95 kr.

    De vilde problemer hober sig op i samfundet. Mange storslåede planer, projekter og politikker kommer aldrig i mål. Få her værktøjskassen, der tackler de vilde problemer. I Danmark bryster vi os af et velordnet velfærdssamfund. Vi har løst de fleste tamme problemer – anlagt veje, bygget skoler og behandlet borgerne på sygehusene. Men i dag står vi tilbage med de vilde problemer, som er sværere at tage hånd om. Hvordan styrker vi folkesundheden, skaffer flere medarbejdere til et presset arbejdsmarked, løfter socialt udsatte, forbedrer læring for de svageste i folkeskolen, imødegår unges mistrivsel, begrænser kriminaliteten og sætter ind mod klimakrisen? I Vilde problemer ser 23 forskere og praktikere de vilde problemer i øjnene. De fylder værktøjskassen med nye data, lærerige cases og praktiske redskaber, så vi bliver bedre til at løse tidens mest presserende problemer. Bogen er redigeret af Sigge Winther Nielsen, der er direktør for tænketanken INVI – Institut for vilde problemer. Han har udgivet flere bøger og videnskabelige artikler om moderne politik og står bag den anmelderroste Entreprenørstaten (2021), som denne bog bygger videre på. INDHOLD Intro. Et kanvas for vilde problemer Af Sigge Winther Nielsen Del 1. Værktøj. Rammeværk for vilde problemer Kapitel 1. Entreprenørstatens samarbejdsmodeller Af Sigge Winther Nielsen Kapitel 2. Løs de vilde problemer lokalt Af Dorte Bukdahl Kapitel 3. Vilde eksperimenter Af Asmus Leth Olsen Kapitel 4. Policy-entreprenører – ledelse af partnerskaber Af Carsten Greve Kapitel 5. Stedbaseret samskabelse – hvad kræver det af kommunale medarbejdere? Af Anne Tortzen Kapitel 6. Evaluering i Entreprenørstaten Af Carsten Strømbæk Pedersen Del 2. Praksis. Tackling af vilde problemer Kapitel 7. Design af missionsorienteret innovation – en ny vej for mental trivsel Af Christian Bason og Sara Gry Striegler Kapitel 8. Sammen om skolen – et partnerskab ved fordøren og bagdøren Af Thomas Gyldal Petersen, Gordon Ørskov Madsen og Claus Hjortdal Kapitel 9. Systemisk lederskab kan tæmme vildskaben – indbrud og utryghed som case Af Britt Wendelboe, Anders Dybdal og Kristoffer Milling Kapitel 10. Syv vilde problemer i Aarhus – policyentreprenørskab i en kommune Af Martin Østergaard Christensen, Ina Bøge Eskildsen og Trine Kiil Naldal Kapitel 11. Styring af samskabelsen af lokale grønne løsninger – fra Avedøre til Teluk Pang Pang Af Jacob Torfing, Oda Hustad og Alexander L.Q. Chen Kapitel 12. Unge uden job og uddannelse – tackling af et vildt problem i praksis Af Vibeke Normann Andersen og Anna Mollerup Slutord. Fra redaktøren Af Sigge Winther Nielsen Outtro. Perspektiver på bogens landkort Af Mads Leth Jakobsen

  • - Værktøjskasse til politikere, praktikere og policy-entreprenører
    af Sigge Winther Nielsen
    278,95 kr.

    De vilde problemer hober sig op i samfundet. Mange storslåede planer, projekter og politikker kommer aldrig i mål. Få her værktøjskassen, der tackler de vilde problemer. I Danmark bryster vi os af et velordnet velfærdssamfund. Vi har løst de fleste tamme problemer – anlagt veje, bygget skoler og behandlet borgerne på sygehusene. Men i dag står vi tilbage med de vilde problemer, som er sværere at tage hånd om. Hvordan styrker vi folkesundheden, skaffer flere medarbejdere til et presset arbejdsmarked, løfter socialt udsatte, forbedrer læring for de svageste i folkeskolen, imødegår unges mistrivsel, begrænser kriminaliteten og sætter ind mod klimakrisen? I Vilde problemer ser 23 forskere og praktikere de vilde problemer i øjnene. De fylder værktøjskassen med nye data, lærerige cases og praktiske redskaber, så vi bliver bedre til at løse tidens mest presserende problemer. Bogen er redigeret af Sigge Winther Nielsen, der er direktør for tænketanken INVI – Institut for vilde problemer. Han har udgivet flere bøger og videnskabelige artikler om moderne politik og står bag den anmelderroste Entreprenørstaten (2021), som denne bog bygger videre på.

  • - Personer, Partier & Praksis
    af Sigge Winther Nielsen
    598,95 kr.

    Er partierne i dansk politik blevet til virksomheder? Er vælgerne blevet til forbrugere? Næppe. Alligevel kan man i det moderne danske demokrati finde en række træk, som vidner om inspiration fra marketing. Disciplinen politisk marketing er udbredt i mange vestlige lande. Imidlertid er kendskabet til politisk marketing i Danmark bemærkelsesværdigt lavt. Politisk marketing handler grundlæggende om, hvordan tankesæt og teknikker fra marketing adopteres af politiske aktører. Det gælder partiernes brug af markedsdata, brandanalyser og designerpolitik. Det gælder også vælgernes brug af forbrugeridentitet, når de vurderer partiernes tilbud. Politisk marketing – personer, partier & praksis er den første bog, som indkredser essensen af politisk marketing i Danmark. Bogen indeholder ti bidrag fra forskere og praktikere og giver bl.a. svarene på: Hvad er politisk marketing?Hvordan har det udviklet sig?Hvilke konsekvenser har dette fænomen for vælgere, partier og demokratiMålgruppe Bogen er skrevet, så den kan læses af et fagpublikum, studerende, praktikere og andre politisk interesserede. Den er også velegnet som opslagsbog, da bogens kapitler indfanger forskellige aspekter ved marketings anvendelse i dansk politik. Redaktør Bogen er redigeret af Sigge Winther Nielsen, cand.scient.pol., ph.d. stipendiat og tidligere ekstern lektor i politisk marketing ved Institut for Statskundskab på Københavns Universitet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.