dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Ulrik Haagerup

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - How to save the media and democracy with journalism of tomorrow
    af Ulrik Haagerup
    71,95 - 148,95 kr.

    Negative stories make the news. Drama and conflicts, victims and villains are our modern world. Or are they?This revised second edtion on constructive news challenges the traditional concepts and thinking of the news media. It shows the consequences media negativity has on the audience, public discourse, the press and democracy as a whole.The book also explores ways to change old news habits and provides hands-on guidelines on how to do so. Moreover, the book presents numerous examples from the author's ten-year tenure as executive director of news at the Danish Broadcasting Corporation where he led a successful paradigm shift in news production."Constructive News" is a wake-up call for a media world that struggles for a future, as well as an inspirational handbook on the next megatrend in journalism.

  • - Et opgør med pressens negative verdenssyn
    af Ulrik Haagerup
    238,95 kr.

    Denne bog er en skudsalve mod den journalistiske selvforståelse."Jeg er i stigende grad bekymret for, hvordan vi i medierne forvalter den magt og indflydelse, vi har på samfundet, på politik og på vores fremtid. Udviklingen truer den politiske proces og selve demokratiet", skriver Ulrik Haagerup.Men bogen er også en engageret og inspirerende brandtale med vovemod og gode eksempler på, at også den kritiske journalistik kan blive konstruktiv.For første gang går erfarne mediefolk, politikere, forskere og samfundsdebattører sammen i en fælles ambition om at inspirere til løsninger og nytænkning.

  • af Ulrik Haagerup
    74,95 kr.

    Globaliseringen river op i vores vante forestillinger om alt lige fra arbejde til velfærdsstat. Konkurrencepresset fra lande med billig arbejdskraft stiger for hver dag, erhvervslivet outsourcer produktion og servicefunktioner og mange brancher er økonomisk trængte. Hvad gør Danmark, stillet over for denne globale udfordring? Hvordan ruster vi os til det Innovationssamfund, som vi med stormskridt er på vej ind i? Hvad skal vi overhovedet leve af i fremtiden? I "En god idé - fik du den?" giver Ulrik Haagerup, med dagbladsbranchen og Nordjyske Medier som eksempel, sit bud på en vej ud af krisen.I Innovationssamfundet skal vi leve af at få idéer!Ulrik Haagerup (f. 1963) er journalist. Han er uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, og allerede i 1990 modtog han Cavlingprisen, Danmarks fornemste journalistpris. Siden har han bestredet store poster hos blandt andet Jyllands-Posten og DR."Det er dansk når det er allerbedst." – Morgenavisen Jyllands-Posten"Læs den før din folketingspolitiker." – Dagbladet Børsen"Omsider en vindmølle til mediebranchen. Ulrik Haagerup har skrevet en letlæst og til tider underholdende bog om sit syn på, hvad avisbranchen, erhvervslivet og for den sags skyld hele Danmark bør gøre for at videreudvikle sig." – Fagbladet Journalisten

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.