Dag-til-dag levering

Bøger udgivet af Dafolo Forlag

Filter
Filter
Genre
  • (1)
  • (1)
  • (2)
  • (2)
Bogtype
  • (25)
Format
  • (24)
  • (1)
Sprog
  • (25)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Serie
  • (1)
Tag
  • (6)
  • (6)
  • (6)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Grundbog til pædagoguddannelsen
    af Inge Andrea Bjørnshave
    492,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne grundbog tilbyder en indføring i social- og specialspecialiseringens kompetenceområder, videns- og færdighedsmål. Den giver teoretisk og praktisk viden om de begreber og elementer, der er centrale for dette forholdsvis omfattende område. Bogen tilbyder desuden didaktiske tilgange til både underviser og studerende, fx refleksionsspørgsmål, casedrøftelser og forslag til supplerende litteratur. Bogens primære målgruppe er studerende på pædagoguddannelsens social- og specialspecialisering og deres undervisere, men den er også særdeles relevant for allerede uddannede social- og specialpædagoger. Bogen er bygget op om de fire kompetenceområder, der er præciseret i bekendtgørelsen for det social- og specialpædagogiske område. Det er:Mennesker i udsatte positionerIdentitet og fællesskabRelation og kommunikationSamarbejde og udvikling. Bogen består således af fire dele, der hver især bidrager til at indkredse og nuancere den aktuelle viden om og forskning på det enkelte kompetenceområdes videns- og færdighedsområder. Bogens forfattere repræsenterer alle på den ene eller den anden måde specialiseringen i Danmark enten som undervisere, forskere eller praktikere. Målet med den brede forfattersammensætning har været at bidrage til, at studerende kan perspektivere praksis til relevante nationale og internationale forskningsresultater og udviklingstendenser på området. Bogen indeholder bidrag fra Annika Foxby, Astrid Hestbech, Bennyé D. Austring, Birgit Kirkebæk, Charlotte Nørgaard, Christian Sung Dan Pedersen, Gitte Riis Hansen, Göran Krantz, Hans Månsson, Heidi Lykke Nissen, Helga Borgbjerg Hansen, Inge Bjørnshave (red.), Jonas Sprogøe, Jørgen Lyhne, Lars Christian Aagerup, Lone Gildberg, Louise Hvitved Byskov, Maj-Lill Skov, Merete Cornét Sørensen, Mette Schmidt, Mette Tellerup Larsen, Mie Skads Jeppson, Mikkel Boje Smidt, Randi Andersen, Rikke Yde Tordrup og Thomas Bille

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Grundbog til dagtilbudspædagogik
    af Hanne Hede Jørgensen, Torben Næsby, Ida Schwartz, mfl.
    438,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I foråret 2018 blev der vedtaget ændringer til dagtilbudsloven, som blandt andet har til formål at styrke kvaliteten i dagtilbud gennem en styrket pædagogisk læreplan. Disse ændringer tydeliggør blandt andet et fælles pædagogisk grundlag for alle dagtilbud med fokus på at etablere gode læringsmiljøer for alle børn i alle hverdagens situationer, fra leg og spontane situationer over vokseninitierede aktiviteter til rutiner. Formålet med denne bog er at bidrage med et nyt og relevant vidensgrundlag, der kan understøtte realiseringen af de nye lovændringer og den tilhørende bekendtgørelse. Bogen retter sig mod det grundlæggende pædagogiske fundament, der beskrives og vægtes i lovgivningen og i Master for en styrket pædagogisk læreplan. Bogens 14 kapitler behandler følgende centrale emner i det pædagogiske grundlag: Den brede læringsforståelse Det gode børneliv, børnesyn og børneperspektiver Faglig ledelse og organisering af læringsmiljøer Tværfagligt samarbejde, åbent dagtilbud og sammenhæng i børnenes liv Børn i udsatte positioner Dokumentation og evalueringskultur Forældresamarbejde I bogen anlægges et empirisk og videnskabeligt perspektiv på dagtilbudspædagogik og pædagogisk praksis, og der tages afsæt i den seneste viden på området. Bogen er skrevet med udgangspunkt i et samarbejde mellem professionshøjskolerne og af forfattere, der på forskellig vis er knyttet til undervisning, udvikling og forskning på professionshøjskolerne. Bogen fungerer som grundbog til faglige ledere, studerende og pædagogisk personale på grund-, efter- og videreuddannelse på dagtilbudsområdet. Bogen henvender sig desuden til alle, der beskæftiger sig med dagtilbud, og som ønsker en indføring i det fælles pædagogiske grundlag for dagtilbudsloven.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Relationer og konstruktioner i læringsmiljøer
    af Elspeth McAdam, Kjeld Fredens, Ole Løw, mfl.
    438,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Flere fantastiske forbindelser - relationer og konstruktioner i læringsmiljøer er en antologi med bidrag fra en række markante pædagogiske personligheder fra USA, Canada, England, Sverige og Danmark, der giver forskellige perspektiver på relationel teori og praksis i læringsmiljøer. Antologien er en selvstændig opfølger til antologien Fantastiske forbindelser - i undervisning og læringssamvær, hvor andre markante navne gjorde bogen til en pædagogisk bestseller. Flere fantastiske forbindelser har en om muligt endnu mere bemærkelsesværdig række af forskere, teoretikere og praksisudviklere som bidragydere, der kan udvide de fantastiske forbindelser og relationelle forståelser og udvikle eminente, samskabende og vitaliserende læringsmiljøer i skoler såvel som i daginstitutioner. Antologien lægger særlig vægt på ideen om, at vi samskaber vores forståelser af både os selv og verden. Alt, hvad vi tilegner os, lærer vi i relation til nogen eller noget. Forfatterne repræsenterer en bred vifte af fascinerende og respektfulde måder at udvikle god praksis. Antologien udgør en samlet helhed, men de enkelte bidrag kan læses hver for sig, hvis man ønsker at dykke dybere ned i emner som værdsættende undersøgelser, samskabelse, compassion, co-teaching, demokrati og professionelle relationer. Ledere, lærere, pædagoger, psykologer, konsulenter, lærer- og pædagogstuderende, studerende på pædagogiske diplommoduler og alle andre, der måtte have interesse i relationer og samskabelse af læringsmiljøer, kan finde inspiration til at udvikle pædagogisk forståelse og god praksis i egne kontekster.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Årsager og indsatser
    af Helle Rabøl Hansen, Mikael Thastum, Marlene Stokholm, mfl.
    369,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Alle 200 skoledage tæller, og fravær medfører både mistet læring og manglende fællesskab. Skolens fraværende børn - årsager og indsatser er en håndsrækning til at forstå årsagerne til og at strukturere indsatserne for at nedbringe fraværet i skolen. Målet er, at de fraværende børn atter skal blive en del af skolens fællesskaber – og dermed lykkes bedre i livet. Bogen er skrevet af både praktikere og forskere, hvilket giver flere forskellige perspektiver på fravær i et helhedsorienteret perspektiv, hvor både forvaltning, skole og team spiller en vigtig rolle. Skribenterne giver bud blandt andet bud på, hvordan den enkelte skole skal forholde sig, når eleverne viser tegn på angst, kedsomhed eller manglende tilhørsforhold og trivsel. Og de giver indsigt i typer af fravær, forebyggelse samt målrettet intervention og intensive, fokuserede tiltag. Skolens fraværende børn - årsager og indsatser præsenterer blandt andet resultaterne fra en ny undersøgelse af karakteristika ved børn med bekymrende skolefravær, og hvad man kan gøre for at identificere disse børn og sætte ind. Bogen behandler endvidere emner som mobning, skolevægring, behandlingsprogrammer i praksis, angst, og nødvendigheden af at arbejde struktureret på tværs af faggrupper. Bogen henvender sig til lærere, pædagoger, skoleledere, inklusionsvejledere, AKT-team og PPR-psykologer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Grundbog til pædagoguddannelsen
    af Trine Ankerstjerne
    451,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne grundbog til pædagoguddannelsens specialisering i skole- og fritidspædagogik er skræddersyet til at bidrage til den studerendes forståelse af de kompetencemål, der er opstillet for uddannelsen. Foruden pædagogisk orienterede uddannelser er denne bog oplagt til pædagoger og andet personale, der beskæftiger sig med skole- og fritidspædagogik. Bogen er inddelt i fire dele, som hver forholder sig til specialiseringens kompetenceområder:Del 1: Barndom, ungdom, didaktik og dannelseDel 2: Identitet, fællesskab, relationer og inklusionDel 3: Udviklings- og læringsrumDel 4: Samarbejde og udvikling Hver del består af fire kapitler, der behandler de forskellige faglige elementer, som det skole- og fritidspædagogiske praksisfelt udgøres af. Dermed stifter den studerende bekendtskab med temaer, som forholder sig direkte til eller udspringer af praksis, og som tilsammen udgør rammen for at forstå de vilkår og betingelser for opvækst, som børn og unge i dag befinder sig i og handler ud fra. Alle bidragydere i bogen har rod i forsknings- og udviklingsrelaterede opgaver og undervisning på det pædagogiske område, ligesom mange af dem har deres daglige gang blandt studerende og færdiguddannede pædagoger. Til udgivelsen hører en omfattende mængde digitale redskaber, hvor den studerende får mulighed for at forfølge de pointer og problemstillinger, som det enkelte kapitel introducerer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Indefra og udefra
    af Erik Laursen, Søren Frimann, Benedicte Madsen, mfl.
    423,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Formålet med denne antologi er at bidrage til at Indfange aktionsforskningens særlige kvaliteter og give bud på, hvordan aktionsforskning konkret og metodisk kan gøres - i et tæt samarbejde mellem forskere og praktikere om lokale og virkelighedsnære problemstillinger. Antologien kan bane vejen for udvikling og forskning, der søger at øge forståelsen af sociale og kulturelle processer frem for med tunnelsyn kun at fokusere på virkninger. Den kommer med mulige bud på, hvilke andre spørgsmål, man kan stille, end 'virker det?', når man undersøger samfundsfaglige og sociale fænomener - og hvordan aktionsforskning kan danne ramme og afsæt for at tilvejebringe mulige svar på disse spørgsmål. Samlet set fremstår antologiens bidrag som en præciserende og en innovativ helhed. Det præciserende består i, at bidragsyderne på kompetent vis tilsammen udpeger, hvad aktionsforskning er og ikke er - og hvilke udfordringer man kan støde på i denne forskningstilgang. Det innovative består i, at det i antologiens bidrag også analyseres, hvad aktionsforskning kan være i fremtiden. Bogen kan læses med udbytte af alle, som har deres hverdag på et universitet, en professionshøjskole, i en virksomhed eller i en kommune, og som ønsker at læse mere om, hvad aktionsforskning er, og hvordan forskning med afsæt i denne approach konkret kan gribes an.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Mads Thomsen
    369,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad laver en pædagog egentlig? Der findes mange myter om pædagogers arbejde. Denne bog er et tydeligt opgør med disse myter og har som mål at synliggøre, hvor mange forskellige arbejdsopgaver pædagoger er uddannet til og har særlig kompetence til at løse. Ved at bevæge sig igennem et landskab af virkelighedsnære cases giver bogen et indblik i den hverdag og de særlige opgaver, som pædagogen dagligt må håndtere. Et sigte for bogen er i høj grad at sætte ord på pædagogens handlekompetence og professionsidentitet, særligt med fokus på social- og specialpædagogens arbejde. Bogen er bygget op efter pædagoguddannelsens fire kompetencemål for specialiseringen i social- og specialpædagogik, hvor hvert kompetencemål bliver udfoldet over to kapitler. Hvert kapitel afsluttes af spørgsmål, som inviterer læseren til at reflektere over emnet. Bogen har relevans for pædagogstuderende på specialiseringen social- og specialpædagogik samt pædagoger, der arbejder inden for en af de tre overordnede målgrupper: børn og unge med særlige behov, mennesker i sociale vanskeligheder og mennesker med psykiske og fysiske funktionsnedsættelser. Bogen er også relevant for andre specialiseringer såvel som i grundfagligheden. Bogens forfatter er Mads Thomsen, cand.pæd. i pædagogisk psykologi og lektor på Pædagoguddannelsen i Odense og Svendborg, UCL. Han er desuden selvstændig konsulent med fokus på at hjælpe børn, der skolevægrer, samt unge med generelle udfordringer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Analyse og produktion i et socialsemiotisk, scenariedidaktisk perspektiv (4-10. klasse)
    af Simon Skov Fougt & Anne Løvland
    446,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog er rettet mod dansklærere i grundskolen og danskundervisning på læreruddannelsens nationale modul 4 i udskolingen, Multimodale tekster. Bogen præsenterer og udfolder en socialsemiotisk forståelse af multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv, dvs. undervisning, som kombinerer analyse med produktion, inspireret af, hvordan man analyserer og producerer multimodalt i verden uden for skolen. Det er således gennemgående i bogen, at det multimodale arbejde i skolen for det første skal være kontekstafhængigt og indgå i sociale kommunikationssituationer, for det andet at det skal ske i en vekselvirkning mellem analyse og produktion. Multimodalitet i et scenariedidaktisk perspektiv handler således om at sætte eleverne i sociale situationer, hvor det giver mening at arbejde analytisk eller produktivt med multimodale tekster. Bogen giver læseren et multimodalt begrebsapparat og viser, hvordan det kan anvendes gennem modelanalyser af både fiktive og ikke-fiktive tekster, ligesom bogen løbende lægger op til produktive opgaver. Følgende begreber er i centrum: SocialsemiotikMultimodalitet Modalitet Redundans Funktionel specialisering Affordans Transformation Transduktion Bogen er skrevet af lektor i dansk og scenariedidaktiker Simon Skov Fougt og den norske professor Anne Løvland, som regnes for en af Nordens førende forskere i multimodalitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kompetencer til en styrket læringskultur
    af Lene Tortzen Bager
    315,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er den første bog på dansk om professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud! Bogen behandler professionelle læringsfællesskaber i dagtilbud både fra en forskningsvinkel og med eksempler fra praksis på, hvordan man kan arbejde som og med PLF i dagtilbud, og hvad der særligt kendetegner netop den kontekst, herunder både hvilke særlige styrker og udfordringer, der gør sig gældende. Bogen indledes med en præsentation af, hvad der karakteriserer professionelle læringsfællesskaber i en dagtilbudskontekst, og hvordan udviklingen af dem kan bidrage til at højne kvaliteten, når det professionelle samarbejde fokuserer på børnenes udvikling, læring, trivsel og dannelse. Herefter kommer bogens tre forfattere ind på kerneelementerne i et godt professionelt læringsfællesskab, og hvordan de kan gribes an og forstås i en dansk dagtilbudskontekst: Målsætning og målformulering Videnformer og videndeling Data og dataindsamling Teams og teamsamarbejde Refleksion og feedback Ledelse af professionelle læringsfællesskaber.Hvert kapitel afsluttes med dialogspørgsmål, der kan give anledning til gode, kollegiale drøftelser af egen praksis. Bogen henvender sig til ledere af dagtilbud, forvaltningsledere, pædagogiske konsulenter og pædagoger i dagtilbud. Derudover kan den være relevant i efter- og videreuddannelsesøjemed samt på selve pædagoguddannelsen.Bag bogen står Ane Qvortrup, Majbritt Skriver Laustsen og Lotte Tangaa Tjalve. Ane Qvortrup har skrevet en lang række bøger og artikler om didaktik, dannelse og pædagogisk udvikling, og Majbritt Skriver Laustsen og Lotte Tangaa Tjalve har begge undersøgt professionelle læringsfællesskaber i en dagtilbudspraksis.Serie: Læringsmiljøer i dagtilbudLæringsmiljøer af høj kvalitet gør en forskel for børns udvikling, læring, trivsel og dannelse. Serien ”Læringsmiljøer i dagtilbud” sætter spot på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge stærke læringsmiljøer, der tilgodeser både barnet og børnefællesskabet, såvel som leg og læring. Målet er at skabe gode betingelser for børns udvikling og dermed styrke og lægge grunden for deres nysgerrighed og glæde ved at lære. Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med. I serien er blandt andet udkommet Læringshistorier – at skabe læringsidentitet i dagtilbud af Margaret Carr og Wendy Lee, Systematisk refleksion i pædagogisk praksis – nye handlemuligheder og bedre trivsel af Søren Fisker og Pædagogiske rutiner i dagtilbud af Søren Smidt og Suzanne Krogh.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Tablets og mobil læring i skolens praksis
    af Bente Meyer
    314,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Tablets og smartphones er siden deres fremkomst spået store muligheder i forhold til at bidrage positivt til børn og unges læring. Også i skolerne, som i mange tilfælde har investeret i digitalt udstyr med henblik på at skabe innovation og bedre undervisning. Men hvordan ser det i grunden ud i praksis, når tablets er en del af undervisningen?Denne bog fremlægger hovedkonklusionerne af to danske forskningsprojekter om elevers, læreres og lederes arbejde med brug af tablets i skolen med baggrund i den såkaldte 1:1-model for digitalisering, hvor hver elev i en række skoler i Danmark har fået udleveret en personlig tablet. Bogen giver eksempler på, hvad dette betyder for undervisning og læring - hvad gør det for eksempel ved praksis, når lærere og elever har personlige teknologier ved hånden, og hvordan gøres fag, når tablets bliver en del af skolens tilgængelige læringsressourcer? Bogen giver via praksisfortællinger og inddragelse af forskningslitteratur eksempler på forskellige erfaringer med at bruge tablets og andre enheder i en lang række fag og tværfagligt projektarbejde i skolen.Bogens målgruppe er undervisere og ledere i folkeskolen samt studerende på professionshøjskoler og universiteter med interesse for, hvordan mobile enheder kan indgå i undervisningen i folkeskolen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Poul Nørgård Dahl, Helle Alrø & Per Kloster
    315,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog sætter fokus på myndighedspersoners samtaler med borgere. Bogen præsenterer de forskellige kontekster, borgersamtaler indgår i, og de roller, som forventes af den professionelle. Myndighedspersonen har ikke kun rollen som Dommer, der skal træffe afgørelser med retsvirkning. Samtalen med borgeren aktualiserer også fem andre roller: Gæst/Vært, Mødeleder, Undersøger, Fødselshjælper og Rådgiver. Bogen præsenterer disse roller hver for sig og viser, hvordan de i autentiske borgersamtaler spiller sammen. Dette samspil kan være afgørende for, hvordan og hvorfor nogle borgersamtaler lykkes, og andre ikke gør det. Professionelle roller i borgersamtaler henvender sig til fagprofessionelle praktikere, studerende og undervisere, der beskæftiger sig med borgersamtaler på børne- og ældre-/sundhedsområdet, det specialiserede voksenområde samt arbejdsmarkedsområdet. Bogen kan også læses af forskere på universiteter og professionsuddannelser, der har interesse i teoretisk og analytisk at forstå, hvad der er på færde i borgersamtaler. Professionelle roller i borgersamtaler er skrevet af en konsulent og to forskere, der alle i en årrække har beskæftiget sig teoretisk, analytisk og i egen praksis med professionelle hjælpesamtaler.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En kritik og vision
    af Elsebeth Jensen, Anne Maj Nielsen, Elvi Weinreich, mfl.
    355,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    At uddanne til profession er en udfordring, som uddannelsesstederne stadig ikke har overvundet på overbevisende vis. Der er sket forbedringer, men den væsentligste er ikke løst: At uddanne kompetente professionspraktikere, som også har tilstrækkeligt refleksionsberedskab til professionelt at håndtere fejl og uforudsete situationer. At det er sådan, vidner ikke alene nødråb fra de nyuddannede om, men også de hyppige politiske initiativer til at ommøblere uddannelserne. De nyuddannede føler sig ikke klædt godt nok på til praksis. Politikerne og mange uddannelsesforskere kæmper stadig med grundudfordringen: Hvordan uddanner man refleksive frustrationsrobuste professionspraktikere? Denne antologi tager livtag med denne udfordring. Det gøres ud fra en antagelse om, at praksiskompetence bedst udøves med udgangspunkt i praksis. Uddannelserne er for deduktivt teoretiske og efterlader de studerende uden tilstrækkelig håndværksmæssig kunnen. Bogen kritiserer, men giver også en række skitser til, hvordan man kunne gøre uddannelserne mere induktivt praksisorienterede og færdighedstrænende. Ligeledes præsenteres synpunkter og ideer til at tage med ud i praksis samt stof til eftertanke for uddannelsesudviklere og politikere. Bogens forfattere er: Bodil Christensen, Celine Rigmor Louise Ferot, Mads Hermansen (Red.), Elsebeth Jensen, Anne Maj Nielsen, Søren Pjengaard, Bine Ryberg, Gitte Stamp, Micki Sonne Kaa Sunesen og Elvi Weinreich

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Når samarbejde mellem lærere fører til læring for alle
    af Andy Hargreaves & Michael T. O'Connor
    274,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I denne bog introducerer Andy Hargreaves og Michael T. O’Connor begrebet 'kollaborativ professionalisme', og hvordan man arbejder med det i praksis. Kollaborativ professionalisme er mere end bare professionelt samarbejde. Det handler ikke kun om at dele erfaringer og reflektere sammen, men også om, hvordan man sammen arbejder hen imod at skabe en professionel praksis, hvor man samarbejder mere professionelt, og som profession arbejder på en mere kollaborativ måde. Gennem fem konkrete eksempler fra hele verden peger forfatterne på professionelle samarbejder, som har været succesrige og har udviklet sig til kollaborativ professionalisme. Fælles for de involverede skoler og deres arbejde med at opbygge en kollaborativ samarbejdskultur har været nøje planlægning, dyb og til tider krævende dialog, uforbeholden, men konstruktiv feedback og fortsatte kollaborative undersøgelser. Arbejdet med kollaborativ professionalisme gøres tilgængeligt for alle gennem 10 grundlæggende principper, herunder kollektiv effektivitet, kollaborative spørgsmål og samarbejde med elever, og et tilgængeligt overblik over, hvilke praksisser man bør begynde med, og hvad man bør undgå. Bogen er en konkret hjælp til uddannelsesledere, undervisere og ledere af professionelle læringsfællesskaber, der ønsker at kvalificere det professionelle samarbejde yderligere og tage skridtet videre til kollaborativ professionalisme.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan succesfulde ledere transformerer lavt præsterende skoler
    af Alma Harris, Kenneth Leithwood & Tiiu Strauss
    423,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse er en afgørende faktor for at vende en negativ udvikling i enhver skole og dermed lave en turnaround. En ledelse, der formår at skabe en alliance med lokalpolitikere, forvaltning, pædagoger, lærere og forældre, så de sammen har troen på at kunne lykkes med alle børn og muligheden for at føre forandringen ud i livet. Det kræver kompetencer og ressourcer til at udvikle, lede og indgå i en langvarig proces, der skal skabe den forandring. Målet med denne bog er ud fra evidens og eksempler fra en række skoler, for hvem det er lykkedes at vende den negative udvikling, at komme med praksisanvisninger til, hvordan man hurtigt og markant kan forbedre underpræsterende skoler og opretholde disse forbedringer. Bogen indeholder praktiske råd, der er solidt rodfæstet i god evidens for, hvad der virker, og i succesfulde turnaround-lederes praksis. Bogen er baseret på research fra skoler i USA, Canada og Storbritannien og er inddelt i tre dele, der beskriver, hvordan succesfulde turnaround-skoler og deres ledere har arbejdet med at vende udviklingen og håndteret udfordringen i at gå fra turnaround til 'stay around'. De tre dele af bogen omhandler de tre faser i turnaround-udviklingen: Fase 1: At stoppe nedgangen og skabe de grundlæggende betingelser for tidlige forbedringer Fase 2: At udarbejde såvel en kort- som en langsigtet plan og realisere de tidlige forbedringer Fase 3: At implementere de store ændringer i planen og gøre dem til hverdag med henblik på videre udvikling. Bogen henvender sig til skole-, distrikts- og forvaltningsledere, som står over for den opgave at vende udviklingen på alvorligt underpræsterende skoler.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Relationer, neuroner og emotioner
    af Anni Mortensen
    341,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog handler om, hvordan neuropædagogikken kan sætte nye perspektiver på det pædagogiske og special- og socialpædagogiske arbejde med børn, unge og voksne. Den giver et bud på, hvordan neurovidenskabelig forskning kan øge kvaliteten af arbejdet med mennesker. I det neuropædagogiske arbejde er der fokus på livskvalitet, mestring, udvikling og læring. Det primære fokus er på omgivelserne og relationerne, og hvordan de professionelle kan facilitere hjerneglade og anerkendende rammer for liv og læring. De professionelles tanker og handlinger har altafgørende betydning for, om den anden vokser og gror. For det er i relationen, at kimen og lysten til at lære og udvikle sig fødes. Bogen præsenterer det neuropædagogiske genstandsfelt samt en række konkrete metoder i det neuropædagogiske arbejde. Anni Mortensen er leder af Neuropædagogisk Kompetencecenter ved University College Nordjylland. Hun er uddannet sygeplejerske, har en master i læreprocesser og en ph.d. i neuropædagogik og inklusionsdifferentiering. Anni har specialiseret sig i formidling af neurovidenskabelig forskning til det pædagogiske område. Relationsprofessionsseriens omdrejningspunkt er kvalificeringen af det relationelle arbejde. Relationskompetente lærere og pædagoger har afgørende betydning for børns læring og livsforløb. Den pædagogiske relationsprofessionalisme er drivkraften i børnenes udvikling og læring, fordi en afbalanceret og følelsesmæssig kontakt skaber den nødvendige tryghed, så barnet tør takke ja til at deltage i det store sociale, kulturelle og inkluderende læringsfællesskab. Seriens udgivelser henvender sig primært til relationsprofessionelle i den pædagogiske verden - børnehave, vuggestue og folkeskole - men også professionelle, der arbejder inden for ungdomsuddannelser, familievejledning, ældrecenter, fysio- og ergoterapi, sundhedspleje og det sociale område kan have glæde af at læse med.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling
    af Per Fibæk Laursen, Lejf Moos, Alexander von Oettingen, mfl.
    408,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad kendetegner den gode undervisning? Hvilken læreruddannelse har skolen brug for, og hvilken uddannelsesforskning er den relevante for lærernes professionalitet? Antologien Universitetsskolen - mellem forskning, uddannelse og skoleudvikling giver svar på disse spørgsmål, der har drevet den uddannelsespolitiske og uddannelsesfilosofiske udvikling og til stadighed diskuteres i dag. Universitetsskolen er en samarbejdskonstellation, hvor lærerstuderende, lærere, forskere og læreruddannere samarbejder om at udvikle folkeskolens undervisning gennem undersøgende forløb med udgangspunkt i lærernes problemstillinger. Universitetsskolen understøtter dermed, at forskning, uddannelse og praksis kommer tættere på hinanden. I 15 danske og internationale bidrag undersøges mulighederne og kompleksiteten i at kombinere skoleudvikling, læreruddannelse og didaktisk forskning på universitetsskoler. Antologien viser, at universitetsskoletanken ikke er et nyt fænomen, men griber tilbage til en spændende og mangfoldig uddannelseshistorie. Øvelsesskoler, praktikskoler, forsøgsskoler, partnerskabsskoler eller laboratorieskoler er alle forsøg på at bringe skolens praksis og uddannelsens teori i spil. Universitetsskolen knytter an til denne udvikling og de kendte problemstillinger,men udvikler samtidig nye svar for at styrke samspillet mellem skolen, uddannelsen og forskningen. Antologien er redigeret af Alexander von Oettingen og Keld Thorgård, og sammen med skribenterne inviterer de til videns- og erfaringsdeling på tværs af professionshøjskoler, kommuner, universiteter og skoler for at styrke udviklingen af skolen, den didaktiske forskning og læreruddannelsen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Relationer, mestringsoplevelser og transfer i det nye pædagogiske landskab
    af Frans Ørsted Andersen, Lisbet Nørgaard, Lise Mølgaard & mfl.
    329,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Turboforløb og intensive læringsforløb som DrengeAkademiet, MOVE og Plan T spreder sig på det pædagogiske landkort med tilbud om et alternativ til og et pusterum fra den folkeskole, som mange elever ikke trives i. For de elever, som befinder sig på kanten af uddannelse, og som er fagligt og socialt udfordret på hjemskolen, kan intensive læringsforløb tilbyde noget andet. Sideløbende med intensiv undervisning i fag lægger forløbene vægt på elementer som styrkebaseret pædagogik, growth mindset og trivselsfremme, så der ikke blot er fokus på læsning og matematik, men så eleven udvikler sig både fagligt, socialt og personligt. I denne bog formidler folkene tilknyttet forskningsenheden Pædagogik på kanten fra DPU ved Århus Universitet, hvordan de intensive læringsforløb adskiller sig fra folkeskolens undervisning, hvad dette medfører for deltagerne, og hvorfor effekterne ikke kun synes at vare ved. De kommer også med bud på, hvordan hjemskolen kan medvirke til at sikre transfer, så den gode udvikling fra det intensive læringsforløb ikke går i sig selv i den vanlige kontekst, og de peger på, hvordan pædagogikken fra de intensive læringsforløb kan inspirere til en udvikling i folkeskolen. Bogen henvender sig til lærere, skolepædagoger, skoleledere, ressourcepersoner, pædagogiske konsulenter og alle andre, der har folkeskolen og elever på kanten af uddannelse på sinde. Den er primært skrevet af Frans Ørsted Andersen, Lise Mølgaard, Tine Wåst og Lisbet Nørgaard, men også Cathrine Bonderup, Toke Lund-Laursen og Daniel Wilson har bidraget med perspektiver og beskrivelser af de forskellige intensive læringsforløb.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Stefan Ting Graf, Alexander von Oettingen, Søren S.E. Bengtsen, mfl.
    355,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning er i de seneste år taget til i både uddannelsespraksis og -forskning. Dette skyldes i høj grad den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende i uddannelse og undervisning. Denne bog bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til den uddannelsespraktiske og videnskabelige dialog om, hvad der er formålet med og målet for uddannelse og undervisning. Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problematikker, der står centralt i vores uddannelsessystem. Bogen indeholder bidrag af Thomas R.S. Albrechtsen, Søren S.E. Bengtsen, Stefan Ting Graf, Tina Bering Keiding, Lea Lund, Alexander von Oettingen, Pantelis M. Papadopoulos, Hanne Fie Rasmussen, Hanne Balsby Thingholm og Ane Qvortrup (Red.).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - PLF i en dansk skolpraksis
    af Hanne Møller, Niels Tange, Steffen Kaspersen, mfl.
    373,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Professionelle læringsfællesskaber præsenteres her for første gang i et dansk skoleperspektiv, og netop formidling af lokale erfaringer kan medvirke til at inspirere til ny skolepraksis i Danmark. Bogen er blevet til i tæt samspil med praktikere i skolen, og udgangspunktet er deres udfordringer på forskellige niveauer med at udvikle sig som professionelle læringsfællesskaber. Forfatterne til bogen har udviklet en række redskaber og metoder til teamet i deres fælles lærings- og professionaliseringsproces frem mod at kunne arbejde som et professionelt læringsfællesskab. Nærværende bog er derfor også nærmere en praksisbog end en teoribog. Bogens struktur er inspireret af Thomas Albrechtsens fem søjler i et professionelt læringsfællesskab: fælles værdier og visioner, deprivatisering af praksis, samarbejde, reflekterende dialoger og fokus på elevernes læring. Alle kapitlerne bygger videre på et introduktionskapitel, der beskriver fundamentet for at arbejde som et professionelt læringsfællesskab, og et ledelseskapitel redegør for ledelsens vigtige rolle i at understøtte udviklingen af skolens kultur. Bogens hovedsigte er at vise praktiske veje ind i arbejdet med professionelle læringsfællesskaber, hvor lærere og pædagoger får tid og rum til fælles professionel refleksion, nysgerrighed, afprøvninger og didaktisk metodeudvikling. Den understøtter, at lærere, pædagoger og ledere opnår ejerskab til udvikling af praksis til gavn for alle børns læring og trivsel. Den skaber en ramme om praksisforståelse og -udvikling, der med tiden gerne skulle række ud over fastlagte mødetidspunkter og blive bærende for hele skolens kultur og miljø og for det mindset og den tilgang til praksis, som lærere, pædagoger og ledere har, når de går ind ad døren til skolen, og klokken ringer til første time. Bogen indeholder bidrag af Lisbeth Alnor, Mads Brandsen (red.), Steffen Kaspersen, Elena Noma Kirkegaard, Kirsten Osbæck Mogensen, Hanne Møller, Line Dahl Olesen og Niels Tange. Alle er tilknyttet VIA University College og har arbejdet med udvikling af professionelle læringsfællesskaber på danske skoler.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Engelsen
    365,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en bog om etik i pædagogisk praksis, og opmærksomheden rettes på de relevante færdigheder i de sammenhæng. Bogen har fokus på den etik-dannende proces, og færdighedernes konkrete funktion for dannelsen af et etisk perspektiv analyseres og gøres forståelig. Bogen henvender sig til alle, der er interesseret i pædagogisk etik i bred forstand, men er særligt relevant for de pædagogiske professionsuddannelser såsom professions-bachelorer og diplomstuderende i pædagogik samt på læreruddannelsen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvorfor et dynamisk mindset gør en forskel for læringen, hvornår det ikke gør, og hvad du kan gøre ved det
    af James Nottingham & Bosse Larsson
    766,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Et mindset dækker over de holdninger og indstillinger, man som person tænker og handler ud fra. Med et dynamisk mindset har man en tro på, at man kan lære, man tør give sig i kast med udfordringer, og man er motiveret og vedholdende. I modsætning hertil er det fikserede mindset, hvor man oplever, at man enten kan eller ikke kan - og at man derfor ikke behøver at anstrenge sig. Denne bog er skrevet af to undervisere, der har arbejdet tæt sammen med Carol Dweck, som er professor i psykologi og kvinden bag teorien om mindset. Med dette solide kendskab til forskningen beskrives det i bogen, hvordan motivation, indstillinger og holdninger til talent og læringsfremgang har indflydelse på børn og unges udvikling og resiliens – i skolen, i privatlivet og i fremtiden. Her præsenteres en række fremragende strategier, som professionelle i dagtilbud, skole og ungdomsuddannelser kan lade sig inspirere af for at udvikle dynamisk mindset hos børn og unge. Bøgerne i Challenging Learning-serien er skrevet af James Nottingham i samarbejde med en række kollegaer. Formålet med serien er at udfordre læring og gøre læring mere udfordrende. Bøgerne formidler konkrete aktiviteter, strategier og redskaber til at udvikle eksempelvis dialog, feedback, spørgsmål og mentalitet i pædagogiske relationer. Bøgerne, der er formidlet i Nottinghams sædvanlige tankevækkende og underholdende stil, henvender sig til lærere, pædagoger og ledere. Til serien hører hjemmesiden www.dafolo.dk/challenginglearning. Her kan man finde en række aktivitetskort, modeller og figurer fra bøgerne, så de beskrevne aktiviteter er lige til at gå til. Omtale 'Nottingham og Larsson udpeger de udløsende faktorer, reaktioner samt adfærdsmåder, som de to mindset hver især fremkalder. Dette bliver understøttet af Carol Dwecks noter, som på elegant vis sammenkobler og bygger bro mellem teori og praksis. Bogens kapitler indeholder øvelser, som kan anvendes med en eller flere kolleger til at fremme en eksplorativ dialog og fælles refleksion. (…) En yderst velskrevet og anvendelig bog til alle, som ønsker at blive klogere på det mindset man har i en sammenhæng, og det mindset man har i en andet, så praksisserne på bedste vis kan integreres i læringen i klasserumskulturen.' - Hanne Marie Vesløv, skolekonsulent, og Margith Rahbek Dam, pædagogisk udviklingskonsulent 'Forfatterne minder os om, at mindset kan have indflydelse på andet end resultater. Med et dynamisk mindset bliver mennesker fx mere vedholdende og villige til at tage imod udfordringer, men hvis der ikke er situationer, hvor der er brug for disse evner, så kommer det dynamiske mindset ikke til udtryk. Endelig giver bogen en række hands-on-værktøjer til at fremme et dynamisk mindset, så der kan skabes progression og fremskridt for alle elever uanset deres udgangspunkt. Forfatterne slår fast, at uanset hvilke vilkår skolerne er underlagt, så betyder læreren rigtig meget for kulturen i klasserummet og for den enkelte elevs læring og progression.' – Berit Johannsen, konsulent ved Navigent 'James Nottingham og Bosse Larsson giver et nuanceret billede af begrebet mindset. De rydder op i nogle af de forenklede tolkninger ved at gennemgå forskellige forskningsresultater og give deres bud på, hvad der er brug for i debatten. Sammen med Carol Dweck stiller forfatterne spørgsmålstegn ved, om det har lydt for nemt at udvikle et dynamisk mindset. Bogen giver desuden nogle gode bud på, hvordan der kan arbejdes i praksis på skolerne. Den er særligt velegnet til de læsere, der gerne vil have en mere grundig forståelse for forskning, baggrund og ræsonnementer om mindset, inden de går i gang med det konkrete arbejde med eleverne. Bogen er et vigtigt bidrag til at få diskuteret, om og hvordan der kan arbejdes med mindset, selv om effekten er nuanceret og gør en større forskel i nogle situationer end i andre. Der er lagt op til mange gode refleksioner gennem bogen, som bygger bro til egen praksis samtidig med, at lærere og kolleger opfordres til at diskutere deres professionelle sprog. Hvordan taler vi egentlig om eleverne - og om hinanden? Gennem konkrete cases gives eksempler på værdien af, og vigtigheden af ikke at kategorisere, men udbrede tilgangen til eleverne. De tre spørgsmål: Hvad forsøger vi at opnå? Hvor store fremskridt har vi gjort indtil nu? Hvad er det næste vi bør gøre? går igen i udviklingen af skolens kultur og tilgang til elevernes læring. I bogen bliver der gjort meget ud af værdien af feedback og vigtigheden i timingen heraf samt af at skelne mellem forskellige typer af ros. Det er langt vigtigere at have fokus på elevernes fremskridt end på deres resultater. Forfatternes tilgang spejles i spørgsmålet: Spørg ikke om, hvad lærerne gør. Spørg i stedet eleverne om, hvad deres lærere tillægger værdi.' – Nanna Paarup, konsulent og forfatter, www.skolekonsulenter.dk

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - På mellemtrinnet
    af Dorte Østergren-Olsen & Kirsten Friis Larsen
    451,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog introducerer og diskuterer literacybegrebet generelt og i forhold til undervisning og didaktik på mellemtrinnet, dvs. på 3.- 6. klassetrin. I bogens kapitler giver forskere og praktikere bud på, hvordan literacy kan forstås og praktiseres til gavn for alle elever. Her er eksempler på pædagogisk praksis, som kan inspirere til egen praksis i forskellige fag og på tværs af fag, idet der er fokus på, at eleverne er aktive og menings- og betydningsskabende i deres læring. Bogen sætter fokus på, hvordan elever udvikler deres literacy gennem deltagelse og kommunikative processer i og på tværs af kontekster. Når elever lærer, trækker de på en mangfoldighed af teksttyper i forskellige medier. Eleverne sætter sig selv i spil i kommunikative processer, når de deltager i læringsfællesskaber, og forhåbentlig udvikler de større self-efficacy. Det vil denne bog meget gerne bidrage til. Bogen er den tredje i en serie sammen med Literacy og læringsmål i dagtilbud og børnehaveklasse og Literacy og læringsmål i indskolingen. Serien Literacy og læring i fokus stiller skarpt på literacy og læring i dagtilbud, grundskole og ungdomsuddannelser, idet ambitionen er at udvikle et forskningsforankret literacybegreb og implementere dette i læringskontekster i forandring. Bøgerne i serien vil derfor forsøge at indkredse, afgrænse og udfolde literacybegrebet. Det centrale i literacy er meningsskabende kommunikative processer – både via det talte og skrevne sprog, alene eller sammen med andre eller rettet mod formidling til andre. Der kan være få eller mange modaliteter i spil, så både tale, skreven tekst, visuelle billeder og fi lm kan inddrages og interagere i det meningsfulde budskab. Literacy rummer læring og udvikling, refl eksion og det at nyde æstetiske sproglige processer og være aktivt involveret i disse. Serien henvender sig til studerende på pædagog- og læreruddannelsen, pædagoger, lærere, sprog- og læsevejledere, dansk- og læringsvejledere, læsekonsulenter, talepædagoger og andre interesserede i såvel inkluderende pædagogisk praksis som specialtilbud. På seriens hjemmeside www.dafolo.dk/literacyoglæring kan du finde yderligere inspiration i form af ekstramateriale, filmklip, links til videre læsning mm.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Kunsten at skabe trivsel og vitale læringsfællesskaber
    af Anne Linder & Jørgen Lyhne
    423,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Engagement og vitalitet skaber rum for både leg, læring og trivsel. Det skaber plads til fællesskabet, kreativiteten og den magi, som vi oplever, når alting lykkes i den pædagogiske hverdag. De magiske læringsøjeblikke giver os en oplevelse af dyb samhørighed i læringssituationen og en følelse af at være med i noget, der kan få en afgørende betydning for resten af livet. I denne bog løftes forståelsen af det relationelle op på et helt nyt niveau med et skarpt blik på betydningen af pædagogisk engagement og atmosfære. Bogen trækker en parallel mellem det relationelle samspil og oplevelsen af det musikalske samspil – og derved skabes begrebet om relationel musikalitet. Formålet med bogen er at give de professionelle ny viden, men også konkrete forslag til, hvordan man kan arbejde med pædagogikkens relationelle og emotionelle faktorer og herigennem skabe vitale læringsfællesskaber. Bogen hviler på forskning fra positiv psykologi og positiv pædagogik og henvender sig til alle faggrupper, der beskæftiger sig med pædagogik, læring og formidling. 'Tak for denne ydmygt anlagte, kompetent gennemførte og perspektivrige undersøgelse af det pædagogiske hjerteland!' Hans Henrik Knoop, lektor med særlige kvalifikationer ved DPU, Aarhus Universitet, samt ekstraordinær professor ved North-West University, Sydafrika

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Praksisguide til fornyet forældresamarbejde og et styrket læringsmiljø
    af Kristina Avenstrup & Sine Hudecek
    326,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hverdagens fortællinger om børns opdagelser og interesser giver et unikt indblik i deres udvikling og læring – både for pædagogisk personale og forældre. Ved hjælp af det pædagogiske værktøj Barnets læringshistorie får du i denne bog et konkret bud på, hvordan barnets læring og udvikling sættes i centrum for et meningsfuldt forældresamarbejde og for styrkede læringsmiljøer i dagtilbud. Barnets læringshistorie er bygget op om ressourceorienterede hverdagsfortællinger, 'læringshistorier', som dokumenterer barnets læringsprocesser på en meningsgivende og virkningsfuld måde. Som dokumentation bliver Barnets læringshistorie her en fælles opgave for pædagoger og forældre, som begge byder ind med historier fra barnets hverdag. Barnet får samtidig en oplevelse af mestring og læring gennem det vedvarende fokus på ressourcer, potentialer og næste skridt. Gennem hele bogen indgår refleksionsspørgsmål, hverdagseksempler og pædagogiske redskaber, som kan inddrages direkte i opgaven med at styrke forældresamarbejdet og læringsmiljøerne, etablere en evalueringskultur og derved understøtte børns læringsprocesser. Redskaberne er enkelt udformede og lette at tage i brug. På www.dafolo.dk/barnetslæringshistorie kan du finde ressourcer og skabeloner til at arbejde med Barnets læringshistorie i din pædagogiske praksis. Serie: Læringsmiljøer i dagtilbud Læringsmiljøer af høj kvalitet gør en forskel for børns udvikling, læring, trivsel og dannelse. Serien 'Læringsmiljøer i dagtilbud' sætter spot på, hvordan det pædagogiske personale kan tilrettelægge stærke læringsmiljøer, der tilgodeser både barnet og børnefællesskabet, såvel som leg og læring. Målet er at skabe gode betingelser for børns udvikling og dermed styrke og lægge grunden for deres nysgerrighed og glæde ved at lære. Seriens målgruppe er pædagogisk personale og ledere i daginstitutioner, men også studerende og undervisere på pædagoguddannelsen samt dagplejere og pædagogiske konsulenter kan have glæde af at læse med. I serien er udkommet Fælles tænkning med børn - at udvikle tænkefærdigheder i dagtilbud (Jenni Clarke) og Musikleg - sjove musikalske aktiviteter til dagtilbud (Maria Burgård).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Fem læringspsykologiske forståelser af motivation, identitet, læring og dannelse
    af Niels Egelund, Jan Tønnesvang, Mads Hermansen, mfl.
    397,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Elevens læring og dannelse er en grundbog fortrinsvis rettet mod læreruddannelsen og fagområdet 'lærerens grundfaglighed'. Her anlægges fem forskellige læringspsykologiske optikker på skolerelaterede temaer som motivation, identitet, læring og dannelse. Ved hjælp af fire gennemgående cases tydeliggøres det, hvad der kommer i forgrunden, når den samme case analyseres fra forskellige teoretiske ståsteder. Indholdet er struktureret ud fra akronymet KAPSEL: KognitionspsykologiAdfærdspsykologiPsykodynamisk psykologiSociokulturel psykologiEksistenspsykologiLæring og dannelse Hver af de læringspsykologiske positioner uddybes grundigt i det fagsprog, der hører til den specifikke tradition, og casene analyseres kort og enkelt ud fra hver læringspsykologiske position. De fem læringspsykologier bindes sammen af en opsummerende del, der sammenstiller de forskellige teoriers forhold til læring og dannelse. Afslutningsvis argumenteres der for en integrativ psykologi og læringsforståelse kaldet refleksiv praksislæring. Alle skribenterne er blevet udfordret med krav om at medtænke dannelsesforestillinger i de forskellige kapitler under skyldig hensyntagen til det læringspsykologiske udgangspunkt. Denne sammentænkning er ikke tidligere set så eksplicit udfoldet i teoretisk litteratur om læringspsykologi. Med dette ønsker forfatterne sammen at bygge bro hen over to dominerende og til tider unødigt rivaliserende diskurser i pædagogikken: læringsdiskursen og dannelsesdiskursen. Bogen henvender sig primært til studerende og undervisere ved læreruddannelsen og sekundært til universiteternes uddannelser inden for pædagogisk psykologi, psykologi, pædagogik og sociologi. Men også praktiserende lærere kan med fordel læse med for at få nye perspektiver at betragte, udvikle og forandre egen praksis ud fra.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.