Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger udgivet af Gyldendal Akademisk

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Jens Ocksen Jensen, Lone Hansen & Søren Holm-Rasmussen
    442,95 - 463,95 kr.

    Bogen er en viderebearbejdning af "Erhvervsøkonomi til AkademiMerkonom" fra 2002. Lærebogen er målrettet Erhvervsøkonomi på AkademiUddannelserne i VVU-regi. Forfatterne har i denne nye udgivelse, "Erhvervsøkonomi til AkademiUddannelserne (VVU)", indarbejdet erfaringer og forbedringsforslag fra kolleger og studerende. Udgivelsen er således styrket i kraft af en række faglige opdateringer og ajourføring af eksempler. Materialet giver brugeren et fagligt og metodisk grundlag for at forstå, analysere og løse praksisnære problemstillinger i forbindelse med: - Virksomhedsanalyse inkl. supplerende rapporteringsformer - Økonomiske og markedsmæssige beslutninger - Økonomistyring og budgettering - Investering og finansiering - Cost/benefit analyser Lærebogen understøtter et aktivt læringsmiljø og kombinerer teori og praksis, således at den erhvervsaktive VVU-studerende opnår sammenhæng i videreuddannelsen i overensstemmelse med uddannelsens formål. Materialet lægger desuden op til aktiv anvendelse af IT-værktøjer i alle faser. Foruden lærebogen består systemet af: - en opgavesamling - et aktivt og nyrevideret website med stof til de studerende og et passwordbeskyttet Lærerforum med bogens figurer, vejledende løsninger på alle opgaver i opgavesamlingen, projektforslag, debatforum samt løsningsforslag til gamle eksamensopgaver.

  • af Svend Erik Larsen, Johannes Fibiger, Anne Scott Sørensen, mfl.
    529,95 kr.

    Litteraturens tilgange er en grundbog til undervisning i litterær metode på videregående uddannelser, skrevet af en række erfarne forskere og undervisere. Bogen giver et panorerende blik over metodelandskabet og rummer en række eksemplariske læsninger. Metodekapitlerne er suppleret med vejledende litteraturlister og et leksikon over centrale begreber og personer samt en antologi med de anvendte teksteksempler. Siden bogen udkom første gang i 2001 er der sket meget. Nye tilgange er dukket op, ældre har fået en renæssance, og nogle er blevet mindre interessante. Derfor rummer den nyreviderede udgave en række nye kapitler, mens de tilbageblevne er blevet opdateret og tilføjet en didaktisk dimension, hvor metodens undervisningsmæssige konsekvenser diskuteres. I bogens afsluttende kapitel tegner Hans Hauge nye tendenser på det litterære landkort og sætter de eksisterende metoder ind i et internationalt perspektiv.

  • af Vibeke Lehmann Nielsen & Søren C. Winter
    262,95 kr.

    Forfatternes udgangspunkt er, at iværksættelse og gennemførelse af lovgivning hverken er nogen teknisk, automatisk eller kedelig proces. I processen træffes der en række vigtige politiske beslut­ninger, som ofte omformer lovgivningen, så det produkt, der af­leveres til borgerne, afviger en del fra det forventede, og så lov­givningen ikke får de virkninger, der var tilsigtet. Implementeringen af lovgivningen og dens resultater påvirkes af: o Hvordan lovgivningen er sat sammen med mål og midler. o De interesser der forfølges af myndigheder og organisationer, der deltager i implementeringen, og deres indbyrdes sammenspil. o Frontmedarbejdernes viden og holdninger, der gør dem til vigtige politiske beslutningstagere. o Den vanskelige ledelsesrolle i forhold til frontmedarbejderne. o Hvordan borgerne og virksomhederne reagerer på lovgivningen og dens implementering. Således er hovedbudskabet, at lovgivning og andre politiske be­slut­ninger kun er papir, og at gen­nem­slags­kraften er afhængig af, hvad der sker under imple­men­teringen, og at meget kan gå galt undervejs. En del implementeringsproblemer kan dog forudses, og nogle af dem kan faktisk undgås.

  • af Jens Ocksen Jensen
    279,94 kr.

    En grundlæggende indføring i virksomhedens økonomiske styring med hovedvægten lagt på budgettering og budgetudarbejdelse, som nu foreligger i en 6. revideret udgave. Bogen bruges bl.a. på HA/SPRØK og HD-1.del samt på en række andre videregående studier. Der gennemgås emner som virksomhedens økonomistyring (herunder Balanced Scorecard) - den overordnede økonomiske regnskabs/budgetmodel (herunder Activity Based Costing) - budgettering - budgetudarbejdelse - budgetstyring og budgetkontrol - budgettering og regneark. Bogen rummer en række udvalgte opgaver, der delvis kan løses vha. regnearksfiler, som frit kan hentes på bogens web-side. Her findes også løsninger til udvalgte opgaver samt supplerende undervisningsmateriale bl.a. i form at et regnearksbaseret virksomhedsspil og tjek-spørgsmål mm.

  • - - en grundbog
    af Johannes Fibiger, Martin Jørgensen, Bo Steffensen, mfl.
    418,95 kr.

    Læseren får et grundigt signalement af seminariefaget dansk. Bogen giver et hurtigt overblik og en basis for videre fordybelse i fagets områder. Kapitlerne introducerer til studiets centrale kundskabs- og færdighedsområder (CKF-områder) samt til mere overordnede og generelle synsvinkler i faget. Endelig er der en række kapitler, der beskriver dansk som undervisningsfag, og som tager væsentlige områder af faget op. Mosaikker til danskstudiet vil også kunne bruges til mere end som studiets grundbog, idet den vil være velegnet til eksamensrepetition og som opslagsbog, når et fagligt område senere skal have et brush up. Derfor vil også andre danskstuderende end lærerstuderende have glæde af bogen. Bidragydere: Dorte Schmidt-Nielsen, Lisbet Hastrup Clausen, Nikolaj Frydensbjerg Elf, Johannes Fibiger, Claus Detlef, Jørgen Kuhlmann, Bo Steffensen, Martin Jørgensen, Line Møller Daugård, Jørgen Asmussen, Jeppe Bundsgaard, Mads Th. Haugsted, Vibeke Boelt, Gurli Bjørn Iversen

  • af Kenneth Hansen & Poul K. Faarup
    388,95 kr.

    Denne lærebog er rettet mod økonomiske uddannelser op til bachelorniveau og giver en omfattende indføring i alle markedsanalysens aspekter. Kapitlerne har en vekselvirkning mellem de teoretiske, statistiske modeller i markedsanalysen – og beskrivende praktisk orienterede afsnit, der trin for trin beskriver, hvorledes en god markedsanalyse opbygges. Bogen lægger stor vægt på, at den studerende opnår en forståelse af, hvilke former for analyse et givet talmateriale kan bære. Opbygningen er i hovedtræk som følger: * Den kvantitative markedsanalyse, herunder bl.a. målgruppe, analysedesign, spørgeskema, stikprøver, interviewproces * Statistiske test i markedsanalysen * Den kvantitaative markedsanalyse * Typer af markedsanalyser, herunder fx kommunikationstest, imageanalyser og kundetilfredshedsundersøgelser * Rapportering og økonomi Som hjælpeværktøj, især til kapitlerne 9 -12, er der på nedenstående link adgang til statistikværktøjet KeHaTools samt tilhørende manual, der beskriver installation og brug af værktøjet. Linket til dette er: http://www.kennethhansen.net/kehatools.html

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.