dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger udgivet af Handelshøjskolens Forlag

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Peter Lynggaard
    313,95 kr.

  • af Peter Lynggaard
    288,95 kr.

    Risikomanagement – en aktuel udfordring Dette er den første bog på dansk om risikoledelse og risikostyring. I en verden med tiltagende kompleksitet og hurtige forandringer er der et stærkt øget behov for risikoledelse og for risikostyring. Forandringer og kriser kommer hurtigt og uventet, så det gælder om at opdage faresignaler i tide og være forberedt. Bogen gennemgår både strategiske og operative risici og anviser instrumenter til at styre disse risici. Der vises eksempler fra banker og fra produktionsvirksomheder. Bogens målgruppe er alle, der arbejder med, eller som studerer virksomhedernes og organisationernes risikoledelse og risikostyring – eller som burde gøre det. Bogen er også relevant for rådgivere, som arbejder med deres kunders risikostyring, f.eks. ansatte i bank- og finanssektoren, revisorer m.fl. Forfatteren, Peter Lynggaard, har i en årrække været lektor på Handelshøjskolen i Århus, Erhvervsøkonomisk Institut. IndholdsoversigtKapitel 1. Risikoledelse - en aktuel udfordringKapitel 2. Faresignaler og krisetegn Kapitel 3. Risikoreduktion ved forebyggelse Kapitel 4. Balanced Scorecard og risikostyringKapitel 5. Banksektoren Kapitel 6. Lille risiko - hvad er det? Kapitel 7. Uddybning af risikobegrebetKapitel 8. Risikoledelse - formål og indholdKapitel 9. Risikoledelsesmodel og systemopbygning Kapitel 10. Risikoidentifikation og Early Warning Kapitel 11. Risikoanalyse Kapitel 12. RisikovurderingKapitel 13. RisikostyringKapitel 14. Risikoovervågning Kapitel 15. Procesovervågning og procescontrolling Kapitel 16. ISO 31000Litteraturliste

  • af Peter Lynggaard
    558,95 kr.

    Bogen giver en indføring i centrale dele af driftsøkonomien og indeholder bl.a. følgende emner: Virksomhedsformer, målsætninger, Balanced Scorecard, produktions- og omkostningsteori, markedsformer, optimering, logistik og supply chain management, informationsteknologi og vidensøkonomi, produktion under miljøhensyn, priskalkulation og innovation.Fremstillingen er illustreret med mange eksempler.

  • - Journalistik i en ny medievirkelighed
    af Jannie Møller Hartley
    313,95 kr.

    Denne bog beskriver hvordan netnyheder bliver til. Forfatteren viser hvordan produktionen af nyheder til nettet ikke bør ses som en helt ny form for journalistik, men mere som en ekstrem form og dermed en videreførelse af en allerede eksisterende journalistik.Både tavse regler på redaktionerne, flermediale strategier for nyhedsproduktion i mediehusene samt eksisterende hierarkier har afgørende betydning for, at netjournalistik ikke altid udnytter de teknologiske muligheder for en ny og forbedret digital journalistik, der er indbygget i internettet som medieplatform.Fremstillingen bygger på observationer i danske mediehuse og interviews med danske journalister. Dette giver indblik i, hvad hurtigheden og inddragelsen af publikum betyder i den digitale nyhedsproduktion og hvordan den netjournalistiske praksis ofte spænder ben for de digitale idealer.Bogen henvender sig især til journaliststuderende og journalister og andre der arbejder med medier, kommunikation og nyhedsformidling på nettet. IndholdsoversigtForord Kapitel 1. Nyt medie - ny journalistik? Kapitel 2. Netjournalistikken i et mediehistorisk perspektiv Kapitel 3. Indholdet på netmedierne, nyhedskredsløbets økologi og netmediernes forskellighederKapitel 4. Mediehusene og »den usynlige mur« Kapitel 5. Breaking news - dem må vi eje Kapitel 6. Al magt til læserne? - om brugernes rolle i nyhedsproduktionen Kapitel 7. Netjournalister i spændingsfeltet mellem idealer og praksis Konklusion. Om idealer, der forbliver potentialer

  • - Når faggrænser krydses
    af Leon Lerborg
    288,95 kr.

    Når fagpersonen og eksperten skal kommunikere med andre kolleger, klienter, brugere eller kunder sker det af og til, at de taler forbi hinanden eller der opstår direkte misforståelser – budskabet når ikke frem. Dette forsøger denne håndbog at råde bod på. Den sætter fokus på forudsætningerne og rammerne for kommunikation og på dets ”grundlovene”. Suppleret med anvisninger og gode råd om hvordan fagpersonen konkret håndterer de kommunikative opgaver. Den behandler både den skriftlige og den mundtlige formidling. Folk fra de eksakte videnskaber er netop opdraget med at råd og forklaringer skal baseres på konkret viden – ikke løse meninger, generelle udsagn eller subjektive opfattelser. Denne grundholdning bliver let en utilsigtet hæmsko uden for egen fagkreds, hvis man ikke forstår sine modtagere og kommunikationens spilleregler. Bogen henvender sig til praktikere med en naturvidenskabelig, teknisk, sundhedsvidenskabelig eller socialvidenskabelig baggrund, hvor færdigheder som formidling og kommunikation ikke traditionelt har været i centrum.IndholdsoversigtForord Kapitel 1. Indledning Kapitel 2. Kommunikationsmodel Kapitel 3. Organisatorisk kontekst Kapitel 4. Om at kommunikere med og til hjernen Kapitel 5. Den sociale basis Kapitel 6. Kommunikationens grundlove Kapitel 7. Det faglige indhold Kapitel 8. Tal i kontekst Kapitel 9. Det underholdende Kapitel 10. Klassisk kommunikation Kapitel 11. Afsender og modtager Kapitel 12. Mundtlig kommunikation Kapitel 13. At holde oplæg Kapitel 14. Opsummering af bogens råd Kommenteret litteraturfortegnelse Bilag: Øvelsesopgaver Stikordsregister

  • - Kommunikationsfaglige vinkler på kommunikation
    af Henrik Juel
    278,95 kr.

    Der er meget andet i spil end den rene logik, når argumenterne flyver frem og tilbage i dagligdagen og i den offentlige debat. De traditionelle analysemodeller og analysebegreber er ikke altid lige nemme at anvende, og heller ikke særligt dækkende, når det drejer sig om praktisk kommunikation, hvor konteksten og situationen, herunder deltagernes fokus, normer og værdier, er væsentlige for argumenternes styrke.I Hvor er pointen? har seks kommunikationsforskere fra Roskilde Universitet samlet deres erfaringer og helt nye bud på, hvordan vi finder hoved og hale i de meget forskellige argumenter og argumentationsformer, som vi møder og bruger i hverdagens diskussioner såvel som i offentlig debat.Bogen henvender sig til alle med interesse for kritisk analyse, forståelse og deltagelse i praktisk argumentation.

  • af Henrik Juel & Sine Carlsen
    338,95 kr.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.