Hvorfor egalitære samfund har brug for særlig undervisning for højtbegavede børn af Linda Silverman Du sparer 15% ift. forlagets pris Spar 15%

Hvorfor egalitære samfund har brug for særlig undervisning for højtbegavede børn

af

Der har altid eksisteret et prækært forhold mellem egalitarisme – troen på, at alle mennesker har krav på lige rettigheder og muligheder – og jagten på det fremragende.
Men denne verdens ve og vel afhænger af, om vi kan finde en balance mellem disse tilsyneladende modstridende værdier. Pædagogiske institutioner har
til opgave at fremme alle elevers udvikling, uden hensyntagen til race, etnicitet, religion, kønsidentifikation, økonomisk status, geografisk placering, sproglig baggrund
eller seksuel orientering. Ingen ønsker bevidst at hæmme et barns vækst. Ikke desto mindre er det det, der sker, når undervisningssystemer er blinde for, at
mennesker hver især har forskellige evner. Som John W. Gardner (1961) så klogt formulerede det: “menneskelige samfund har i ramme alvor og med held begrænset udfoldelsen
af individuelt potentiale” (s. 3).

Læs mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771853568
  • Udgivet:
  • 31. marts 2019
  • Straks på e-mail
  • 45,95 kr.
  • 54,00 kr.
  • 8,05 kr. (15%)
Eller spar samlet 26% som medlem
  • 39,95 kr.
  • 14,05 kr. (26%)
  • Forudsætter medlemskab (ingen binding)
    1. uge gratis, herefter 79 kr./md. og kan opsiges når du vil.
Bag om Hvorfor egalitære samfund har brug for særlig undervisning for højtbegavede børn
Der har altid eksisteret et prækært forhold mellem egalitarisme – troen på, at alle mennesker har krav på lige rettigheder og muligheder – og jagten på det fremragende.
Men denne verdens ve og vel afhænger af, om vi kan finde en balance mellem disse tilsyneladende modstridende værdier. Pædagogiske institutioner har
til opgave at fremme alle elevers udvikling, uden hensyntagen til race, etnicitet, religion, kønsidentifikation, økonomisk status, geografisk placering, sproglig baggrund
eller seksuel orientering. Ingen ønsker bevidst at hæmme et barns vækst. Ikke desto mindre er det det, der sker, når undervisningssystemer er blinde for, at
mennesker hver især har forskellige evner. Som John W. Gardner (1961) så klogt formulerede det: “menneskelige samfund har i ramme alvor og med held begrænset udfoldelsen
af individuelt potentiale” (s. 3).
Andre købte også..
Brugerbedømmelser af Hvorfor egalitære samfund har brug for særlig undervisning for højtbegavede børn


Andre bøger af Linda Silverman
Se alle titler
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.