International markedskommunikation af Finn Frandsen Bog, Indbundet

International markedskommunikation

- I en postmoderne verden

af , ,
(Udvid)

Bogen er den første større indføring på dansk i international markedskommunikation med hovedvægt på såvel den kulturelle kontekst som på »budskabsudformningen«, dvs. de konkrete sproglige og/eller visuelle aspekter af virksomhedernes kommunikation med deres markeder.I bogen gennemgås fire centrale genrer indenfor markedskommunikation, nemlig reklameannoncer, mailings, virksomhedsbrochurer og pressemeddelelser. Der er fokus på genrernes kommunikative formål, deres opbygning og retoriske strategier. Hvert kapitel er forsynet med autentiske tekst- og billedeksempler på dansk, engelsk, tysk, fransk og spansk.Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for og arbejder med kommunikation og kultur i markedsføringen.Finn Frandsen, cand.mag. i fransk og idéhistorie. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i mediesprog, markedskommunikation og public relations.Winni Johansen, cand.ling.merc. i fransk. Adjunkt ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskultur, interkulturel kommunikation og franske samfundsforhold.Anne Ellerup Nielsen, ph.d. og cand.ling.merc. i fransk. Lektor ved Handelshøjskolen i Århus. Underviser og forsker i virksomhedskommunikation, argumentationsteori og tekstlingvistik.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776751425
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 280
  • Udgivet:
  • 9. Oktober 2002

Andre udgaver:

  • 320,00 kr.
  • 2-3 hverdage
  • 277,00 kr.
  • 43,00 kr.
  • 29,00 kr.
Læg i kurv
  • 247,00 kr. i
  • 73,00 kr.
  • 19,00 kr.
Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

Andre købte også

Andre bøger af Finn Frandsen, Anne Ellerup Nielsen, Winni Johansen