Kultur- og kommunikationsteori af Sine Nørholm Just Bog, Hæftet

Kultur- og kommunikationsteori

- En introduktion

af ,
(Udvid)

Kultur og kommunikation er grundlæggende sociale fænomener – uden dem ville vi ikke kunne forstå vores samfund, vi ville ikke kunne handle i det, og det er tvivlsomt, om vi overhovedet ville have et samfund at handle i og reflektere over. Kultur- og kommunikationsteorier sigter mod at forklare, hvad kultur og kommunikation er, hvordan de muliggør handlen i det sociale rum, og hvordan de er med til at skabe dette rum.Bogen giver læseren et overblik over væsentlige udviklinger inden for kultur- og kommunikationsteori, styrker forståelsen for kultur og kommunikation som samfundsskabende processer og giver redskaber til analyse af kommunikative og kulturelle fænomener og problemstillinger. Kommunikation kan defineres som meningsdannelse, og kultur som mønstre for meningsdannelse, hvilket betyder, at kommunikation og kultur er gensidigt afhængige: uden mønstre ingen meningsdannelse, og uden meningsdannelse ingen mønstre. I løbet af bogen opbygges gradvist en mere og mere nuanceret forståelse for dette afhængighedsforhold, samtidig med at hver enkelt kultur- og kommunikationsteori introduceres i sin egen ret. Kultur- og kommunikationsteori henvender sig til studerende på videregående uddannelser, der fokuserer på kulturelle og kommunikative forhold, og andre med interesse for kultur og kommunikation.  


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776757953
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 320
  • Udgivet:
  • 13. September 2010

Andre udgaver:

  • 298,00 kr.
  • 2-3 hverdage
  • 261,00 kr.
  • 37,00 kr.
  • 29,00 kr.
Læg i kurv
  • 231,00 kr. i
  • 67,00 kr.
  • 19,00 kr.
Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

Andre bøger af Sine Nørholm Just, Thomas Burø