dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Læringsrum

- - Essays om læring, etik og samfund i forandring

Bag om Læringsrum

»Læringsrum« henvender sig til mennesker, der beskæftiger sig med læring i bred forstand. Det kan være undervisere, forskere, rådgivere, vejledere, pædagoger, psykologer, sygeplejersker, terapeuter, konsulenter eller studerende. Udgivelsen består af ni essays, som bæres af et humanistisk menneskesyn og søger at komme bag om positivt ladede ord som læring, udvikling, fleksibilitet og omstillingsparathed. Dette indebærer en etisk stillingtagen til spørgsmålene om den gode samtale, behandling, rådgivning, vejledning, undervisning og forandringsproces. Fem essays handler om læring i undervisning, projektarbejde, rådgivning og vejledning, praktik og fortællinger. Det fælles tema er balancen mellem refleksion og nærvær, og læring relateres til begreber som viden, erkendelse, eksistens, kreativitet, erfaring, problemløsning, indlæring, læringsstil og personlighed. Her udforskes de velkendte læringsrum, vi finder i vores uddannelsessystem, samt deltagerne og deres forudsætninger. De sidste fire essays stiller de mere basale spørgsmål om forandring og læring. Det fælles tema er forholdet mellem forandring og forankring. Her sættes læring sammen med begreber som identitet, personlighed og livsløb, livsmestring og modstandsdygtighed, selvrealisering, autenticitet og fleksibilitet. Her udforskes læring i relation til samfunds- og hverdagslivet. Bogens forfatter Jan Brødslev Olsen er cand.mag i samfundsfag & psykologi samt Ph.D i en afhandling om kreativ voksenindlæring. Han er ansat som lektor i socialpsykologi ved Aalborg Universitet.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788761603760
  • Udgivet:
  • 1. Januar 2007
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Læringsrum

»Læringsrum« henvender sig til mennesker, der beskæftiger sig med læring i bred forstand. Det kan være undervisere, forskere, rådgivere, vejledere, pædagoger, psykologer, sygeplejersker, terapeuter, konsulenter eller studerende. Udgivelsen består af ni essays, som bæres af et humanistisk menneskesyn og søger at komme bag om positivt ladede ord som læring, udvikling, fleksibilitet og omstillingsparathed. Dette indebærer en etisk stillingtagen til spørgsmålene om den gode samtale, behandling, rådgivning, vejledning, undervisning og forandringsproces. Fem essays handler om læring i undervisning, projektarbejde, rådgivning og vejledning, praktik og fortællinger. Det fælles tema er balancen mellem refleksion og nærvær, og læring relateres til begreber som viden, erkendelse, eksistens, kreativitet, erfaring, problemløsning, indlæring, læringsstil og personlighed. Her udforskes de velkendte læringsrum, vi finder i vores uddannelsessystem, samt deltagerne og deres forudsætninger. De sidste fire essays stiller de mere basale spørgsmål om forandring og læring. Det fælles tema er forholdet mellem forandring og forankring. Her sættes læring sammen med begreber som identitet, personlighed og livsløb, livsmestring og modstandsdygtighed, selvrealisering, autenticitet og fleksibilitet. Her udforskes læring i relation til samfunds- og hverdagslivet. Bogens forfatter Jan Brødslev Olsen er cand.mag i samfundsfag & psykologi samt Ph.D i en afhandling om kreativ voksenindlæring. Han er ansat som lektor i socialpsykologi ved Aalborg Universitet.

Brugerbedømmelser af Læringsrum



Find lignende bøger
Bogen Læringsrum findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.