• 40
  • 28
  • 27

Litteratur og fiktion

• Ternet Ninja 2 af Anders Matthesen
    af Anders Matthesen

Ternet Ninja er tilbage! Og denne gang går turen til Thailand, hvor den uheldige Aske sammen med sin ternede ninja-ven genoptager kampen for at få retfærdigheden til at ske fyldest. Ternet Ninja blev bidt i stumper og stykker efter mødet med en glubsk narkohund i Bangkok Lufthavn i Anders Matthesens første børnebog Ternet Ninja, som udkom i 2016 til stor anmelderros og sammenligninger med både Ole Lund Kirkegaard og Bjarne Reuter. Nu fortsætter historien i en bog 2, hvor ånden efter den gamle japanske ninja opstår i ny skikkelse, men med samme rapkæftede personlighed. Den nye historie følger Aske og hele hans pukkelryggede familie på ferie: papfar Jørn, som har gang i et nyt projekt (denne gang en tarm-app), Sune med den glubende appetit, Askes mor Sirene og onkel Stewart, ikke at forglemme. Det går ikke stille for sig i Bangkok og omegn, når den højrøstede familie slår sig løs.Bøgerne er gennemillustrerede med s/h stregillustrationer af Thorbjørn Christoffersen i samme tegnestil som filmen. Pressen skrev om den første Ternet Ninja:»Kanondebut. Ole Lund Kirkegaards arvtager hedder Anders Matthesen.«***** – Ekstra Bladet»Anders Matthesen rammer plet med ny børnebog. Alle børn burde have en ternet ninja som sparringspartner […] Det funker fint hele vejen igennem, og løjerne lægger sig op ad sproget, så det hele virker som Bjarne Reuter version 2016.«**** – Politiken »[…] først og fremmest formår Matthesen at overføre sin skæve, sorte og genuint sjove børnehumor til skrift.«****  – JyllandsPosten»[...] en ikonisk heltefortælling med uhyre velfungerende replikker.«**** – Berlingske»Anders Matthesen brillerer i sprog og handling og får til læserens store glæde frit løb for sin anmelderroste komik. Jeg er sikker på, at den danske ungdom bliver bidt af ninjafeber, så snart de får fingrene i bogen!«– Børn i byen »Sjældent har jeg grinet så meget af en bog, og det er første gang, at jeg har læst en bog, som jeg ikke kunne stoppe med at læse om aftenen, før mine forældre brutalt måtte stoppe mig ved at slukke for lyset.«– Markus 10 år, Lokalavisen Frederiksberg ***** – Caroline 12 år, Kids News »[…] alle, der som jeg har grinet af Terkel i Knibe eller Jul på Vesterbro, også vil få fornøjelse af Ternet Ninja. Humoren har den samme, mørke, let prætentiøst proletariske "for fin til Joe & the Juice, men ikke til at skubbe børn ud på selvmordets rand"-tone som altid. Hvilket som sædvanligt fungerer upåklageligt.«– Fyns Amts Avis»Bogen er fuld af skægge indfald og vanvittige scener […] Godt nyt til højtlæsningshylderne.«– Lektør»Anders Matthesen rammer i den grad rigtig.«– Maria Bruun Fanø, OnsdagsAvisen Horsens »Ternet Ninja er én lang fornøjelse [...] Bogen er også rent fysisk meget lækker og interaktiv. Der er sjove tegninger hele vejen igennem, og med forsiden kan man selv kan lege ternet ninja. Den er på alle fronter bare utrolig godt skruet sammen.«– Bookeater»Matthesen må i al fald meget gerne fortsætte som forfatter, for hans på en gang skæve og barske, men også sært genkendelige univers, er virkelig flere besøg værd.«– Torben Rølmer Bille, Kulturkapellet »En rigtig god bog som passer til alle aldre. Nem og sjov at læse.«– Sara Nedergaard Heise, Kid’s News

• 25,00 kr.
  • Detektiv Dunkeldirk og julemysteriet af Sigurd Barrett
    af Sigurd Barrett

Det er den 1. december, og Detektiv Dunkeldirk har modtaget et mystisk brev. Detektiv Dunkeldirk bor i Grønland, hvor han opklarer mysterier fra morgen til aften. Grønland ligger så langt nordpå, at det er længere nordpå end for eksempel Ålborg og Skagen.Og det er altså langt. Detektiv Dunkeldirk tager handsker på for ikke at sætte fingeraftryk på brevet og giver sig til at læse.Helt deroppe nordpå ligger byen Juuleaaftennuuaaq. Der er ikke ret mange, der kender den, for alle, der bor der, gør alt, hvad de kan, for at holde den hemmelig. Og så er det, man tænker: Hvad i alverden foregår der der? Det tænker Detektiv Dunkeldirk i hvert fald tit. Han bor lige på den anden side af snedriverne i byen Pituffik. Brevet er kort. Kun to linjer: Hjælp, noget er galt her i Juuleaaftennuuaaq. Kom straks. Mød mig ved indgangen til Juule-basen. Hilsen J.F. Og så kan det nok være, at Dunkeldirk får pakket snescooteren.Tag med Detektiv Dunkeldirk på snehvidt juleeventyr gennem 24 hæsblæsende afsnit i Sigurd Barrets spændende kalenderhistorie for de 5 – 12-årige og for deres barnlige forældre, bedsteforældre og juleglade naboer.

• Kaninen der så gerne ville sove af Carl-Johan Forssen Ehrlin
    - - En ny måde at få dit barn til at falde i søvn på
    af Carl-Johan Forssen Ehrlin

En ny måde at få dit barn til at falde i søvn på.Dette er den verdenskendte børnebog om Kalle Kanin, der ikke kan sove, selvom han så gerne vil. Den anderledes godnathistorie bruger en helt ny måde at fortælle på, som hjælper dit barn til at slappe af, falde hurtigere i søvn og sove godt. Historien er skrevet med en særlig teknik, sådan at sproget i sig selv virker beroligende, ligesom ekstra betoning af ord og sætninger under oplæsningen er med til at forstærke virkningen. Det er let at gøre, og alt er forklaret i bogen.”Kaninen der så gerne ville sove” kan både bruges som godnatlæsning derhjemme og i daginstitutioner, når børnene skal sove til middag. Søvnhjælpsbogen er skrevet af den svenske adfærdsforsker, coach og forfatter Carl-Johan Forssén Ehrlin, og den er på rekordtid udgivet i over fyrre lande – ganske enkelt fordi den virker.

• Ternet Ninja af Anders Matthesen
    af Anders Matthesen

Multikunstneren Anders "Anden" Matthesen er bedst kendt for sine anmelderroste standupshows, men i efteråret 2016 er han ikke kun aktuel på scenen - han debuterer også som børnebogsforfatter.Med sin særlige humor og rå tone taler Anders Matthesen direkte ind til et ungt publikum. Det beviste han allerede for adskillige år siden med Terkel i knibe-filmen, og hans debutroman henvender sig til samme målgruppe. Ternet Ninja fortæller sprudlende om 13-årige Askes op- og nedture, konflikter og forelskelse og om hans møde med en udsædvanlig ninja, syet af en børnearbejder på en legetøjsfabrik i Thailand - og sejlet til Danmark af gode gamle onkel Stewart. En ternet ninja med rødder tilbage til det japanske samuraisamfund, der indædt kæmper for, at retfærdigheden skal ske fyldest...Pressen skriver:»Kanondebut. Ole Lund Kirkegaards arvtager hedder Anders Matthesen.«***** – Ekstra Bladet»Anders Matthesen rammer plet med ny børnebog. Alle børn burde have en ternet ninja som sparringspartner […] Det funker fint hele vejen igennem, og løjerne lægger sig op ad sproget, så det hele virker som Bjarne Reuter version 2016.«**** – Politiken»[…] først og fremmest formår Matthesen at overføre sin skæve, sorte og genuint sjove børnehumor til skrift.«****  – JyllandsPosten»[...] en ikonisk heltefortælling med uhyre velfungerende replikker.«**** – Berlingske»Anders Matthesen brillerer i sprog og handling og får til læserens store glæde frit løb for sin anmelderroste komik. Jeg er sikker på, at den danske ungdom bliver bidt af ninjafeber, så snart de får fingrene i bogen!«– Børn i byen»Sjældent har jeg grinet så meget af en bog, og det er første gang, at jeg har læst en bog, som jeg ikke kunne stoppe med at læse om aftenen, før mine forældre brutalt måtte stoppe mig ved at slukke for lyset.«– Markus 10 år, Lokalavisen Frederiksberg***** – Caroline 12 år, Kids News»[…] alle, der som jeg har grinet af Terkel i Knibe eller Jul på Vesterbro, også vil få fornøjelse af Ternet Ninja. Humoren har den samme, mørke, let prætentiøst proletariske "for fin til Joe & the Juice, men ikke til at skubbe børn ud på selvmordets rand"-tone som altid. Hvilket som sædvanligt fungerer upåklageligt.«– Fyns Amts Avis»Bogen er fuld af skægge indfald og vanvittige scener […] Godt nyt til højtlæsningshylderne.«– Lektør»Anders Matthesen rammer i den grad rigtig.«– Maria Bruun Fanø, OnsdagsAvisen Horsens»Ternet Ninja er én lang fornøjelse [...] Bogen er også rent fysisk meget lækker og interaktiv. Der er sjove tegninger hele vejen igennem, og med forsiden kan man selv kan lege ternet ninja. Den er på alle fronter bare utrolig godt skruet sammen.«– Bookeater

• Karius og Baktus af Thorbjørn Egner
    af Thorbjørn Egner

'Vi vil ha' wienerbrød, vi vil ha' wienerbrød!' råber de to små bakterietrolde, som bor i Jens' hule tand. De elsker sukker og søde sager og prøver at få Jens til at glemme tandbørsten. De er nemlig meget bange for den store, stride børste… Thorbjørn Egners klassiker om Karius og Baktus blev første gang udgivet i Danmark i 1958, og bogen har siden været at finde på hylden i børneværelset hos flere generationer.Lydbogen er lystigt indlæst af to af Danmarks mest folkekære skuespillere. Man kan nærmest se Dirch Passer og Ove Sprogø for sig, når de folder sig ud som de små muntre men plagsomme tandtrolde i denne klassiske indlæsning af Karius og Baktus.

• 25,00 kr.
  • Otto er et Næsehorn af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Peter Frödin
    af Ole Lund Kirkegaard

Topper hedder en dreng, der bor midt i det røde hus over for havnen. Øverst bor viceværten Hr. Holm, og nederst i huset har Viggos far en café. En dag får Topper fat i en trylleblyant, og sammen med sin ven Viggo tegner han næsehornet Otto, der fra at være en tegning på tapetet bliver til et spillevende og MEGET sultent næsehorn.

• Frode - og alle de andre rødder af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Flemming Quist Møller
    af Ole Lund Kirkegaard

'Frode - og alle de andre rødder' handler om den syv-årige Frode fra Hjørne-huset, om Simme, den største af alle rødderne, om Stinne, der er Frodes kæreste, om Spætte, der altid glemmer det, han skal huske, om Dille, der vil afspore et tog, om Læris, en højst mærkværdig dreng, som tænker bedre end de fleste, om Irene TV, og fru Ravn, der er to meget nysgerrige damer, om hr. Storm, der er frygtelig, forfærdelig og afskyeligt vredladen, og som altid kommer galt af sted, og om en mystisk mand på løbehjul.Indlæst af multikunstneren Flemming Quist Møller, som har henrykket både børn og voksne gennem de sidste 40 år med bøgerne om Bennys badekar, Cykelmyggen Egon, Snuden og Jungledyret Hugo. Senest har han haft stor succes med filmen 'Cykelmyggen og Dansemyggen', som trak fulde huse i biografer landet over.

• Gummi-Tarzan af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Peter Frödin
    af Ole Lund Kirkegaard

Gummi-Tarzan hedder rigtigt Ivan Olsen. Han er lille og tynd, og han har ingen store muskler. I skolen får han buksevand, og læreren skælder ham ud, fordi han ikke kan læse. Derhjemme får han ballade, fordi han kommer hjem med våde bukser - og hans far kalder ham Gummi-Tarzan, fordi han ikke er stærk nok til at forsvare sig mod de store drenge.Indlæst af skuespiller Peter Frödin, som er kendt fra satireserien 'Lex & Klatten' og 'Det Brune Punktum'. Derudover

• Hodja fra Pjort af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Peter Frödin
    af Ole Lund Kirkegaard

Drengen Hodja bor i den hyggelige lille by Pjort i landet Bulgislav. Hans far er skrædder, men det gider Hodja ikke være. Han vil ud i verden. En gammel mand låner ham et flyvende tæppe og så tager Hodja ud for at se på verden. I hovedstaden bliver tæppet narret fra ham. men Hodja er fast besluttet på at få sit tæppe tilbage - en farlig opgave.

• Orla Frø-Snapper af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Carl Quist Møller
    af Ole Lund Kirkegaard

Orla Frø-Snapper er byens værste bølle, ja, han har vist nok engang spist en levende frø. Han er altid efter små drenge som bogens frække fortæller og hans ven Jakob. Heldigvis er små drenge nogen gange klogere end store - så det lykkes dem tit at narre Orla.

• Vitello graver et hul af Kim Fupz Aakeson
    - Vitello #4
    af Kim Fupz Aakeson & Niels Bo Bojesen

Vitello mangler en ven. Han har selvfølgelig tvillingerne Max og Hasse, men de er irriterende og ikke hjemme. Så Vitello vil have en ny ven, og den nemmeste måde er jo at købe slik, så får man altid venner. Men Vitello har ingen penge, til gengæld har han en plan. Han vil grave et stort hul og fange sig en ven…Vitello er en meget opfindsom dreng, der bor sammen med sin mor i et rækkehus ved ringvejen. Han er hovedperson i den anmelderroste og prisvindende bogserie, som er solgt i over 100.000 eksemplarer.Lyt også til de andre lydbøger, som alle er indlæst af Nicolas Bro. Serien fås også som Lyt&Læs e-bøger.

• 25,00 kr.
  • Drengene fra Sankt Petri af Bjarne Reuter Spar 17%
    af Bjarne Reuter

Danmark 1942. I Aalborg danner en gruppe store drenge en hemmelig klub med det formål at gøre værnemagten til grin. Men tingene udvikler sig fra drengestreger til livsfarlig sabotage. Jævnfør filmen af samme navn.

• Den lille prins  af Antoine de Saint-Exupery Spar 33%
    af Antoine de Saint-Exupery

ET MESTERVÆRK I VERDENSLITTERATURENSkrevet for børn og elsket af voksneMåske den klogeste og mest underfundige fortælling om kærlighed og savn. ”Voksne forstår aldrig noget selv, og det er trættende for børn altid og hele tiden at skulle forklare dem alt …”

• Vinden i piletræerne af Kenneth Grahame
    af Kenneth Grahame

Da Muldvarp forlader forårsrengøringen og søger op i fri luft, går han samtidig om bord i en række spændende eventyr sammen med sine venner, den dovne Mosegris, den gnavne, men dog venlige Grævling og den selvglade Tudse. Den impulsive Tudse fører vennerne fra den ene vilde oplevelse til den næste – fra sigøjnerkaravaner, der vendes op og ned på, til stjålne biler, en vovet fangeflugt og til slut til et heroisk møde med de mørke beboere i den Vilde Skov.Kenneth Grahames klassiske fortælling er elsket i mange lande, og hans sprudlende fantasi og stille humor virker også dragende på børn i vore dage. Nu udsendes Vinden i piletræerne i en smuk, uforkortet udgave for at fejre 100-året for den første udgivelse i 1908.KENNETH GRAHAMEKenneth Grahame blev født i Edinburgh i 1859. Han voksede op hos sin bedstemor i Berkshire, fordi hans mor døde, da han kun var fem år gammel. I skolen i Oxford var han dygtig i både skolefagene og til sport. Han ville gerne have studeret på universitetet i Oxford, men familien var imod det, og han begyndte på kontor i Bank of England. Grahame begyndte at skrive som en flugt fra det kedelige bankliv, og han fik snart tekster publiceret i blade og aviser. Hans første samling historier, Pagan Papers, blev udgivet i 1893, efterfulgt af yderligere to antologier, The Golden Age og Dream Days. Vinden i piletræerne begyndte som godnathistorie for Grahames søn Alastair, med kælenavnet "Mouse", og blev yderligere udviklet i breve til sønnen. Bogen blev udgivet i 1908 og blev med tiden en rigtig bestseller. Kenneth Grahame døde i 1932.

• Elefanten der så gerne ville sove af Carl-Johan Forssen Ehrlin Spar 17%
    - - en ny bog der kan få dit barn til at falde i søvn
    af Carl-Johan Forssen Ehrlin

Indlæst af Lars ThiesgaardEn ny godnathistorie, der får børn til at falde i søvn.”Elefanten der så gerne ville sove” er opfølgeren til den verdenskendte godnathistorie ”Kaninen der så gerne ville sove”. Millioner af forældre i over fyrre lande har på rekordtid taget den nyskabende bog til sig, simpelthen fordi den virker. I denne nye bog er den særlige søvnhjælpsteknik forbedret og finpudset – så glæd dig til historien om Ellen Elefants rejse gennem den magiske skov, som hurtigt vil hjælpe dit barn til at slappe af og falde godt i søvn.Gør som over 135.000 danske forældre, og se frem til en ny sengelægningsrutine, hvor godnatlæsningen bliver en fredelig og kærlig afslutning på dit barns dag. Eller brug historien i daginstitutionen, når børnene skal sove til middag. Det er nemt at gå til, og det hele er forklaret i bogen.Udtalelser om ”Kaninen der så gerne ville sove”:”Virker på begge mine piger. Hvis de ikke sover allerede under historien, så gør de det, lige så snart den er slut.”– Forælder på Saxo.com”Normalt tager ’sovekrigen’ over to timer. Med denne bog sov vores dreng efter tyve minutter.”– Forælder på Amazon.com”Højtlæsning efter spisetid bør begrænses til særligt udvalgte bøger, der hjælper små børn med at ’rense ud i pandelapperne’, finde ro og slippe sig selv fri til søvnen. Carl-Johan Forssén Erhlins bog er oplagt til denne proces.”– Lola Jensen, familievejleder

• Den faldne djævel af Kenneth Bøgh Andersen
    - Den Store Djævlekrig 6
    af Kenneth Bøgh Andersen

6. bind i serien Den Store Djævlekrig, den bog, som alle læsere af serien har ventet på, og det absolut afsluttende, selv om mange fans nægter at tro på det.Filip og Satina er i Den glemte underverden. Filip får de mest forfærdelige syner, og da han kommer til sig selv, hører de skridt. Nogen nærmer sig...Pressen skriver:»De finurlige ideer om livet i Helvede eller Paradis vil ingen ende tage. Jeg elsker det.«– bookeater *********»Kenneth Bøgh Andersen har lagt seriøs research og omtanke i hver “ægte” historie, han tager med […] han tager børn og unge alvorligt som forfatter; han mener ikke, at de ikke kan håndtere blod og ondskab eller at blive stillet overfor virkelig svære spørgsmål. Og han forventer heller ikke et svar – blot at du overvejer det og danner din egen mening […] Jeg vil ikke fortælle jer, hvad der sker i Den faldne djævel – men det er spændende, blodigt, dystert og absolut en værdig afslutning på Den store djævlekrig.«– Kathrine, Bibliotekatten»Kenneth Bøgh Andersen skriver djævelsk godt.«– Bjarne W. Andresen, JAGOO  ******»Det er længe siden – om nogensinde – jeg har læst noget så uhyggeligt, grumt og ondt, som det, der sker allerede i første kapitel af Den faldne Djævel […] Den store Djævlekrig 1-6 vil givetvis komme til at stå som et hovedværk i såvel Kenneth Bøgh Andersens forfatterskab som i Dansk Børne- og Ungdomslitteratur.«– Haram, Bogbotten»Som altid er historien meget velskrevet og dramatisk, og det er en virkelig god, effektfuld blanding af fantasy og gys […] Bøgh Andersen er først og fremmest sig selv i denne fantasy-serie, hvor både Valhalla, Hades, Himmel og Helvede inddrages i historien om "det gode" og "det onde".«– Lektør»Det er en spændende rejse og guf for alle, der elsker gamle myter og sagn […] Kenneth Bøgh Andersen har styr på de religioner og mytologier, han bygger sine bøger på, og han binder bogseriens ender flot sammen i Den faldne djævel.«  – Marie Theilmann, Weekendavisen» … da jeg startede på bogen rystede mine hænder nærmest.«– Bog & Idé

• Monster af Patrick Ness
    af Patrick Ness

Monsteret kom lige efter midnat. Som de jo gør. Men Conor er ikke bange. Han har frygtet et helt andet slags uhyre. Uhyret fra det mareridt, han har haft næsten hver nat, siden hans mor blev syg. Mareridtet med mørket, vinden og skrigene.Men monsteret uden for vinduet er noget andet, noget vildt. Og det vil have det farligste af alt: Det vil have sandheden.

• 25,00 kr.
  • Brødrene Løvehjerte af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

'Brødrene Løvehjerte' er måske den af Astrid Lindgrens fortællinger, der rammer hjertet allerdybest. Det er den livskraftige, kloge og kærlige historie om brødrene Tvebak og Jonathan, som efter sygdom og død mødes i eventyrlandet Nangijala, hvor alt kan ske.Indlæst af skuespiller Ellen Hillingsø, som er kendt fra sine roller på både film og tv. På film har hun blandt andet medvirket i 'Sekten', som gav hende en Robert for årets kvindelige birolle, i Hella Joofs 'En kort en lang' og i Christoffer Boes 'Allegro'. Mest kendt er hun dog for sin rolle i Ole Bornedals tv-serie 'Charlot og Charlotte', samt for serierne 'Nikolaj og Julie' og 'Livvagterne'.

• 25,00 kr.
  • Astrid Lindgrens allerbedste historier af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Her er en samling af de allerdejligste historier af Astrid Lindgren for de 4-8 årige. En lydbog der kan høres igen og igen.Bogen indholder bl.a.:Pippi finder en spunkDragen med de røde øjnePelle flytter til KomfusenboI SkumringslandetJeg vil ikke i seng!Emil og suppeterrinenPontus går i skole (uddrag fra Børnene i Bulderby) Indlæst af Grete Tulinius.

• 25,00 kr.
  • Mio, min Mio af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Bo Vilhelm Olsson, kaldet Bosse, er adopteret af et ældre ægtepar, der ikke bryder sig om drenge. En dag finder han en flaske med en ånd i, og da han befrier ånden, tager den ham med til Landet i det Fjerne.Da Bosse ankommer til Landet i det Fjerne, får han at vide, at hans rigtige navn er Mio, og at han er søn af landets konge. Mio bliver bedste venner med drengen Jum-Jum, og får hesten Miramis af sin far. Han er lykkelig i sit nye liv, men har finder snart ud af ikke alt er så vidunderligt, som det lader til. I nabolandet bor den onde Ridder Kato, hvis had er så stærkt, at jorden omkring hans slot er gold og afsveden. Selv om Mio bare er en lille dreng, bliver det hans opgave at bekæmpe Ridder Kato. Sammen med Jum-Jum og Miramis tager Mio af sted for at møde sin skæbne.

• 25,00 kr.
  • Mis med de blå øjne af Egon Mathiesen
    af Egon Mathiesen

Mis er ikke som alle de andre katte. De driller ham med hans blå øjne. Men han bliver populær, da han finder landet med de mange mus. Enkel billedbog med korte tekster. Nu som digital Lyt&Læs-bog til iPhone og iPod Touch.

• 25,00 kr.
  • Gummi-Tarzan af Ole Lund Kirkegaard
    af Ole Lund Kirkegaard

Gummi-Tarzan er en sjov og varm historie om drengen Ivan Olsen, der efter et tilfældigt møde med en vaskeægte heks bliver Tarzan for en dag. Med forfatterens egne illustrationer, farvelagt af Maya Bang Kirkegaard.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

• 25,00 kr.
  • Emil fra Lønneberg af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Thomas Winding læser højt af en elsket børnebog. "Emil fra Lønneberg" bliver læst op i sin helhed.

• 25,00 kr.
  • The Hunger Games 2 - Løbeild af Suzanne Collins
    af Suzanne Collins

Kattua har overlevet Døsspillet og burde være lettet, lykkelig faktisk, nu da hun er vendt hjem til familien og barndomsvennen, Gale. Men hendes medsoner fra Distrikt 12, Peeta, har vendt hende ryggen, og intet er, som det burde være. Rundt omkring i landet hviskes der om oprør mod Capitol, og magthaverne mener, at Kattua er skyld i uroen. Nu vil de have hævn.Kattua og Peeta bliver sendt rundt i landet for at overbevise folket om, at de er vildt forelskede i hinanden, og at alt er godt. Men inderst inde er Kattua måske slet ikke interesseret i at dæmpe uroen. "Løbeild levede ikke bare op til mine høje forventninger - den overgik dem." - Stephenie Meyer

• Orla Frø-Snapper af Ole Lund Kirkegaard
    af Ole Lund Kirkegaard

"Vores by er fuld af bøller og andre store dumme fyre, som ikke kan lade flinke drenge som mig og Jakob og et par stykker til at gå i fred." Sådan siger bogens lille bandit af en fortæller. Og han ved, hvad han snakker om: ikke mindst Orla Frø-Snapper, som vistnok engang har spist en levende frø, prøver på alle mulige måder at få ram på "Jakob og mig". Til sidst havner drengenes overmand med hensyn til gale streger dog i et omrejsende cirkus.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

• Dyrene i Hakkebakkeskoven af Thorbjørn Egner Spar 15%
    af Thorbjørn Egner

"”Man kunne have det så godt i skoven, hvis alle var venner, og de store lod de små være i fred. Så kunne de store hjælpe de små, og de små kunne hjælpe de store, for der er meget, de små kan, som de store ikke kan,” siger Morten Skovmus. Hør Thorbjørn Egners klassiker fra 1950’erne, om hvordan dyrene i skoven finder ud af at leve sammen. Her kan du møde Klatremus, Mikkel Ræv, Bagermester Harepus og alle de andre dyr fra Hakkebakkeskoven."

• Otto er et næsehorn af Ole Lund Kirkegaard
    af Ole Lund Kirkegaard

Fortællingen om Toppers og Viggos genvordigheder med næsehornet Otto, der først er en tegning på tapetet, men pludselig træder frem og bliver spillevende. Og hvem har sådan plads til at have et helt levende og meget sultent næsehorn boende hos sig? Illustreret i farver.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

• 25,00 kr.
  • Albert af Ole Lund Kirkegaard Spar 15%
    - Indlæst af Lars Knutzon
    af Ole Lund Kirkegaard

Albert er en temmelig uartig, men absolut sjov dreng, hvis bedrifter er mangfoldige: Han graver en tøsefælde, driller en lommetyv, afslører den oversavede dame og sender nogle banditter til vejrs i en luftballon.Ole Lund Kirkegaards mange bøger - som 'Gummi-Tarzan' og 'Orla Frø-snapper' - er blevet klassikere for generationer af børn.Indlæst af instruktør og skuespiller Lars Knutzon, som er kendt fra sine utallige præstationer på teater, tv og film, blandt andet i Jørgen Leths 'Det gode og det onde', Peter Schrøders 'Kun en pige', 'Nissebanden' og 'Taxa'. I 1998 medvirkede han i Jørgen Fauerschous filmatisering af 'Albert'.

• The Hunger Games 1 - Dødsspillet af Suzanne Collins
    af Suzanne Collins

I ruinerne af det gamle Nordamerika ligger nu landet Panem, som består af tolv distrikter. Hvert år tvinger magthaverne i Panem hvert distrikt til at udvælge en pige og en dreng, som skal deltage i Dødsspillet - den årlige kamp om liv og død på direkte TV.16-årige Kattua bor sammen med sin mor og lillesøster i det fattigste af alle distrikterne. Den dag hun står frem og frivilligt tager sin lillesøsters plads i Dødsspillet, betragter hun det som en dødsdom. Men Kattua har før haft døden tæt på, og hun er klar til at kæmpe for sit liv."Dødsspillet er en formidabel bog." - Stephenie MeyerLydbogen er indlæst af Grete Tulinius

• Kærlighed ved første hik af Dennis Jürgensen
    af Dennis Jürgensen

Et sted i København raser en sygdom. Den kaldes Anja-epidemien, og Viktor er en af de ramte. Anja er pigen alle drenge snakker om og vil i kontakt med, så Viktor øjner ikke store muligheder for at komme i kontakt med hende. Det vender imidlertid ved en nytårsfest, som en af hans venner holder. Drømmepigen dukker op, og er straks omgivet af fyre der vil danse. Viktor får dog uventet hjælp af sin forfærdelige hikke. Da den ikke er til at få has på (på trods af mange "glimrende" initiativer), kommer Anja ham til hjælp. Hun tager ham med udenfor og lover ham et kys for det næste hik, og straks kan han selvfølgelig ikke hikke mere på trods af store anstrengelser. Kysset får han dog alligevel, og så ruller forholdet. Som en meget forsigtig og ret genert fyr har Viktor svært ved at finde ud af, hvordan han skal gribe det hele an. Bedre bliver hans selvtillid ikke, da Anja har fødselsdag, og Viktor tropper op med en højst usædvanlig pakke, som hun ikke helt har ønsket sig. Den hedder Hugo. Som den første udgivelse af Dennis Jürgensen er "Kærlighed ved første hik" en dejlig underholdende historie om de første skridt i et forhold mellem unge set fra fyrens synspunkt. Den er dog stærkt peppet op med gakkede episoder og humoristiske indfald og er fortalt med et glimt i øjet. Der er ingen løftede pegefingre eller dybdegående moraler, men det er ikke nogen svaghed. Det gør den derimod mere levende og medvirker til, at du får lyst til at tage den i en mundfuld.

• 25,00 kr.