Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Lytningens pædagogik

- etik og demokrati i pædagogisk arbejde

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Lytningens pædagogik

Bogen beskriver arbejdet med at udvikle den pædagogiske praksis i en børnehave ud fra en praksis horisont. Centralt står brugen af pædagogisk dokumentation som værktøj, der resulterer i en etisk bevidsthed og en mere demokratisk arbejdsform. I tre mindre teoretiske kommenterer Hillevi Lenz Taguchi det pædagogiske udviklingsarbejde ud fra et teoretisk perspektiv. Ann Åberg skriver om de erfaringer, overvejelser og refleksioner, hun har gjort sig i forbindelse med udviklingen af sin pædagogiske praksis, der er inspireret af Reggio Emilia-pædagogikken. I bogen gives der en lang række eksempler fra praksis med beskrivelse af, hvorledes dokumentationsarbejdet konkret gribes an. Den retter sig således direkte mod det pædagogiske arbejde med børns læring. Ann Åberg beskriver det pædagogiske arbejde på følgende måde: »Det er først, når vi lytter til, hvad børnene gør og tænker, at vi også kan skabe et meningsfuldt miljø, som giver glade og videbegærlige børn, der får lyst til at lære af hinanden og gøre erfaringer sammen med hinanden. Vores målbevidste lytten er en forudsætning for, at børnene kan være med til at skabe rammerne for deres egen hverdag.« Bogen henvender sig til det pædagogiske personale i daginstitutioner og til pædagogstuderende.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762400788
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 168
  • Udgivet:
  • 8. Oktober 2007
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 209x211x10 mm.
  • Vægt:
  • 383 g.

Beskrivelse af Lytningens pædagogik

Bogen beskriver arbejdet med at udvikle den pædagogiske praksis i en børnehave ud fra en praksis horisont. Centralt står brugen af pædagogisk dokumentation som værktøj, der resulterer i en etisk bevidsthed og en mere demokratisk arbejdsform. I tre mindre teoretiske kommenterer Hillevi Lenz Taguchi det pædagogiske udviklingsarbejde ud fra et teoretisk perspektiv.

Ann Åberg skriver om de erfaringer, overvejelser og refleksioner, hun har gjort sig i forbindelse med udviklingen af sin pædagogiske praksis, der er inspireret af Reggio Emilia-pædagogikken. I bogen gives der en lang række eksempler fra praksis med beskrivelse af, hvorledes dokumentationsarbejdet konkret gribes an. Den retter sig således direkte mod det pædagogiske arbejde med børns læring. Ann Åberg beskriver det pædagogiske arbejde på følgende måde: »Det er først, når vi lytter til, hvad børnene gør og tænker, at vi også kan skabe et meningsfuldt miljø, som giver glade og videbegærlige børn, der får lyst til at lære af hinanden og gøre erfaringer sammen med hinanden. Vores målbevidste lytten er en forudsætning for, at børnene kan være med til at skabe rammerne for deres egen hverdag.«

Bogen henvender sig til det pædagogiske personale i daginstitutioner og til pædagogstuderende.

Brugerbedømmelser af Lytningens pædagogik



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.