Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Markedsanalyse af Poul K. Faarup

Markedsanalyse

- i den finansielle sektor

af Poul K. Faarup
Bag om Markedsanalyse

Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag. Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår: ·Informationsindsamling ·Segmentering – tageting og positionering ·Segmentering på privatkundemarkedet ·Segmentering på erhvervskundemarkedet ·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing ·Analysedesign og kontaktform ·Skalaer ·Kvalitative analyser ·Fokusgrupper ·Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741260280
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 174
  • Udgivet:
  • 12. august 2014
  • Udgave:
  • 2
  • Størrelse:
  • 173x246x13 mm.
  • Vægt:
  • 317 g.
  • 205,95 kr.
  • 225,00 kr.
  • 19,05 kr. (8%)
  • 39,95 kr.
  • 1-3 hverdage
  • 9. april 2020
Andre bøger af Poul K. Faarup
Se alle titler
Beskrivelse af Markedsanalyse
Denne lærebog omhandler informationsindsamling og markedsanalyse i en finansiel kontekst. Forudsætningen for at kunne tage rigtige og effektive beslutninger i en turbulent verden med intens og ubønhørlig konkurrence er derfor, at den fornødne viden er til stede – og at man som beslutningstager er i stand til at vurdere kvaliteten af data og anvende de rette statistiske værktøjer til at viderebehandle de indsamlede data. Det gælder ikke mindst de finansielle virksomheder i dag. Intentionen med bogen er at give personer med arbejde i den finansielle sektor et indblik i og et konkret værktøj når de bruger markedsanalyser. Bogen gennemgår: ·Informationsindsamling ·Segmentering – tageting og positionering ·Segmentering på privatkundemarkedet ·Segmentering på erhvervskundemarkedet ·Målgrupper – bindeleddet fra analyse til marketing ·Analysedesign og kontaktform ·Skalaer ·Kvalitative analyser ·Fokusgrupper ·Rapportering, økonomi og feedback Lærebogen er rettet mod fx finansøkonom, finansbachelor og akademiuddannelsen i finansiel rådgivning.
Brugerbedømmelser af Markedsanalyse


Andre købte også..
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.