Markedsføring med Microsoft Office af Claus Fardal Bog, Hæftet

Markedsføring med Microsoft Office

af
(Udvid)

Denne bog giver praktiske værktøjer til gennemførelse af markedsføring ved brug af Microsoft Office. Bogen indeholder en masse praktiske løsninger på arbejdsopgaver, som hver dag skal gennemføres i de fleste danske virksomheder. Mange virksomheder udnytter slet ikke de muligheder, der er i Office-pakken. Selvfølgelig kan man skrive et brev ude at kunne programmere makroer, men det sker alt for sjældent, at brugerne kombinerer Word, Excel og Access og skaber effektive løsninger på tværs af programmerne. Bogen henvender sig til alle, som arbejder med markedsføring, og som anvender Office i det daglige. Det kan være direktøren med det overordnede ansvar, marketingchef som skal udarbejde marketingplanen og budgettet, salgschef som skal styre sælgernes indsatser, assistenter der skal holde rede på alle detaljerne i forbindelse med brevfletningen eller projektlederen med ansvar for markedsanalysen. Indholdsfortegnelse 1. Introduktion Bogens målgruppe Formålet med bogen Office-pakken Gratis eksempelfiler Bogens opbygning 2. Case virksomheden "Danish Comfort" Virksomheden Produkterne Organisationen Målgruppen IT-systemerne Markedsføringen Fremtiden 3. Planlægning med Word og Excel Planlægning i virksomheder Marketingplanen i Word Disponering af store dokumenter i Word Årsplanen i Excel 4. CRM-systemet i Access Krav til køb og udvikling af CRM-system CRM-mini i Access Formularen - Vis et firma Dataarkvisning - Vis liste med firmaer Pipelinestatus giver overblik Tabeller indeholder alle data Oprettelse af nyt felt i tabel og formular Relationer mellem tabeller Forespørgsler List alle personer - forespørgsel Udtræk af personer til brevfletning 5. Målgruppen og bearbejdning med Access Køb af adresser Segmentering Avanceret segmentering med brug af brancher og antal ansatte Branchekoder Udtræk af adresser Import af adresser Tilføjelse og opdatering Tilføjelse af nye adresser Undgå dubletter med unikt nøglefelt Opdatering af eksisterende adresser Forespørgsel til dublettest på et felt Forespørgsel til dublettest på to felter 6. Analyse med pivottabeller i Excel Hvad er en pivottabel Pivottabellens oprettelse Pivottabellens beregninger Pivottabellens værktøjslinie Pivottabellens grupperinger Pivottabellens feltindstillinger Pivottabellens beregnede felter Pivotdiagrammet 7. Business Intelligence med Access, Excel og Word Business Intelligence ordbogen Business Intelligence principper Business Intelligence Centret i Access Business Intelligence planen Business Intelligence implementeringsplanen 8. Analyse af fokusområder med Excel Porteføljemodellens teori i grundtræk Porteføljemodellens tilpasning Porteføljemodellens praktiske anvendelse 9. Markedsanalyser Analyseprocessen Analyseplanen i Word Generelt om spørgeskemaet Postal analyse Telefonisk analyse 10. Rapporter i Word og Excel Rapport til udskrivning i Word Rapport til Intranet i Word Rapport til Intranet i Excel 11. Tryksager, salgsbreve og e-mails med Word Processen for direct mailkampagner Produktion af salgsbreve og nyhedsbreve Opsætning af salgsbreve i Word Send Word-fil som e-mail fra Word Opsætning af nyhedsbreve i Word Fletning af salgsbreve i Word Fletning af direct e-mails i Word En lille smule jura Opsætning af brochuren i Word Udskrivning i PDF-filer Trykning hos eksternt trykkeri 12. Metoder og processer i markedsfør


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788778437631
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 200
  • Udgivet:
  • 25. oktober 2006

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.