dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Markedsret 2

- Markedsføringsret og konkurrenceværn

Bag om Markedsret 2

Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset. Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere. Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771982824
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 4. Februar 2019
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Markedsret 2

Flere lovændringer – af større eller mindre gennemgribende karakter – er blevet gennemført, siden bogens 6. udgave udkom i 2015. Mest iøjnefaldende på markedsføringsområdet er en helt ny hovedlov (markedsføringsloven), som trådte i kraft i 2017. Den er blevet præsenteret som mere ”forenklet og overskuelig” end sin forgænger, hvilket dog nærmer sig vildledende markedsføring af loven. Der er sket en større omskrivning af loven med en mere eksplicit opdeling i B2B- og B2C-forhold og i det hele taget en mere tekstnær implementering af det underliggende handelspraksisdirektiv på B2C-området. Antallet af paragraffer i loven er som følge heraf vokset.

Bogen kan bruges både som lærebog i undervisningen på højere læreanstalter og som opslags- og håndbog for praktikere.

Markedsret Del 2 knytter sig til Markedsret Del 1 om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 7. udgave i starten af 2018. Behandlingen af lovbestemte enerettigheder (immaterialrettigheder) sker i en selvstændig Del 3. Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 2 starter med kapitel 3.

Brugerbedømmelser af Markedsret 2



Find lignende bøger
Bogen Markedsret 2 findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.