
Medieanalyse
af Palle Schantz Lauridsen, Erik SvendsenVerden i dag er en verden af medier, og vi bruger i stigende grad medierne aktivt. Vi nøjes ikke med at læse avis, høre radio, se fjernsyn og gå i biografen. Vi kan lave statusopdateringer, skrive vores egne blogs, bidrage til netmediernes debatter og skrive fanfiktion. De gamle medier er der endnu, men de indgår i dag i en ny medieverden.Medieanalyse præsenterer et bredt udvalg af aktuelle medier: den trykte presse, fotografi, film, dokumentar, reklame, radio, tv, digitale tekster, blogs og computerspil. Vinklen er analytisk og historisk: Kapitlerne sætter det enkelte medie i en historisk sammenhæng og præsenterer begreber, metoder og teorier, der kan bruges i analysen af mediet.Medieanalyse er redigeret af lektor Palle Schantz Lauridsen (Dansk, Københavns Universitet) og lektor Erik Svendsen (Dansk, RUC). Den er skrevet af medieforskere, der alle har stor erfaring i at undervise i medieemner ved universiteterne i København, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
- Indbinding:
- Paperback
- Sideantal:
- 375
- Udgivet:
- 25. september 2015
Andre udgaver:
- 398,00 kr.
- 1-2 hverdage
- 353,95 kr.
- 44,05 kr. (11%)
- 29,95 kr.
- Altid 30 dages returret
- Tryg handel - vi er e-mærket