MoOZ – Mobile OplevelsesZoner af Jens F. Jensen E-bog, PDF

MoOZ – Mobile OplevelsesZoner

- Mobile medier, mobile brugere, mobile oplevelser

af , , , , , , , , ,
(Udvid)

MoOZ står for Mobile OplevelsesZoner. Det var et projekt under Vækstforum Nordjylland gennemført i et samarbejde mellem de 5 største attraktioner i Nordjylland – Fårup Sommerland, Nordsøen Oceanarium, Aalborg Zoo, Skallerup Seaside Resort og Tivoli Karolinelund (frem til attraktionens lukning i 2010) – Nordjyske Medier samt Aalborg Universitet, repræsenteret ved InDiMedia (Centre for Interactive Digital Media & Experience Design) og ApEx (Centre for Applied Experience economy).Det overordnede mål med MoOZ-projektet var at udvikle nye koncepter og digitalt indhold til mobiltelefonen, der kunne være med til at understøtte og berige den generelle oplevelse ved at besøge de deltagende attraktioner, herunder ’før, under og efter’-oplevelsen. Derudover var målet at opsamle og udvikle viden om dette område. Det er bl.a. sket ved at afprøve og undersøge, hvordan brugerne anvendte de mobile tjenester og det digitale indhold, der blev udviklet og implementeret på attraktionerne. Disse erfaringer og observationer er blevet indsamlet og bearbejdet, og viden er blevet generaliseret, således at den kan anvendes til fremtidig udvikling af mobile tjenester generelt – og til mobile medier, mobilt indhold og mobile oplevelser i attraktioner i særdeleshed.Denne antologi MoOZ – Mobile OplevelsesZoner. Mobile medier, mobile brugere, mobile oplevelser handler om og udgør den vidensmæssige afrapportering af MoOZ-projektet. Formålet med antologien er at opsamle og videregive den viden, der er blevet skabt gennem projektet. Antologien indeholder bl.a.: En overordnet beskrivelse af MoOZ-projektet, artikler om teknologierne og koncepterne bag såvel som erfaringer fra og brugeroplevelser i de enkelte cases under projektet; en generel model for oplevelsesøkonomisk effektvurdering samt en konkret oplevelsesøkonomisk effektvurdering og vurdering af MoOZ-projektet; behandlinger af de teoretiske forståelsesrammer omkring bl.a. mobile medier og lokations-baserede tjenester, mobile (for)brugere og Augmented Reality Games; samt analyser af andre cases og projekter, der er beslægtede med MoOZ-projektet


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771123685
  • Udgivet:
  • 22. Oktober 2015

Andre udgaver:

  • Straks på e-mail
  • 218,00 kr.
Læg i kurv
  • 188,00 kr. i
Læg i kurv
  • Du køber til indkøbspris
  • Leveres med det samme
  • Juleservice - vi bytter indtil den 28. februar
  • Medlemskab - DKK 79,-/md. - 1. uge gratis ?
  • Certificeret webshop - e-mærket


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

Andre bøger af Jens F. Jensen, Lars Konzack, Connie Svabo, Jesper Christensen, Søren Graakjær Smed, Claus Møller Østergaard, Anna Porse Nielsen, Line Bjerregaard Jessen, Thomas Dyrmann Winkel, Katrine Haugaard