Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Samtaler i organisationer

- Veje til mening, læring og værdi i samtalepraksis

Bag om Samtaler i organisationer

Samtaler i organisationer handler om at skabe mening, læring og værdi sammen. Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave. Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer. Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler: Samtalens praksis Samtaleformer i organisationer At vælge ståsted og etik i samtalen At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler At iscene- og italesætte samtaler At lytte At spørge At bidrage At facilitere samtaler i grupper At øve sig i samtaler Samtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle. Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741270005
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 236
  • Udgivet:
  • 1. November 2017
  • Udgave:
  • 1
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 3. April 2024

Beskrivelse af Samtaler i organisationer

Samtaler i organisationer handler om at skabe mening, læring og værdi sammen.

Livet i organisationer er fyldt med samtaler. Gennem samtaler er vi medskabere af hinanden i de indbyrdes relationer, som vi indgår i. Samtaler kan bidrage til, at vi hjælper hinanden med at lykkes med organisationens kerneopgave.

Bogen er skrevet ud fra en socialkonstruktionistisk erkendelsesteori og tilbyder på en lettilgængelig måde en vifte af metoder, modeller samt tænke- og handleværktøjer til brug i professionelle samtaler. Den er krydret med eksempler fra forfatternes samtalepraksis i en række forskellige organisationer.

Forfatterne fokuserer på væsentlige temaer af betydning for professionelle samtaler:

Samtalens praksis
Samtaleformer i organisationer
At vælge ståsted og etik i samtalen
At anvende nyttige tænke- og handleværktøjer i samtaler
At iscene- og italesætte samtaler
At lytte
At spørge
At bidrage
At facilitere samtaler i grupper
At øve sig i samtaler

Samtaler i organisationer henvender sig til ledere og fagprofessionelle, for hvem det at føre professionelle samtaler er en vigtig del af deres arbejde, samt til alle, der er interesseret i at finde inspiration til nye veje i samtalepraksis. Den er velegnet til brug i forbindelse med inspirations- og udviklingsforløb med ledere og fagprofessionelle.

Bogen henvender sig også til undervisere og studerende på uddannelser, hvor samtaler og kommunikation er en del af pensum.

Brugerbedømmelser af Samtaler i organisationer



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.