dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Skolen i en digital omstillingsproces

- om intranet, videndeling og elevplaner

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Skolen i en digital omstillingsproces

Lige nu står den danske folkeskole midt i den største omstillingsproces siden klasseundervisningens indførelse i begyndelsen af 1900-tallet. Kompetencer er i fokus, og læringsbegrebet udvides med bevidstheden om de individuelle forskelle i elevernes evner og i deres måde at lære og tænke på. Samtidig øges forventningerne til den professionelle videndeling såvel internt på skolen som mellem skole og hjem, hvilket bl.a. er synliggjort i kravet om udarbejdelse af individuelle elevplaner. Det er disse udfordringer, der er bogens ærinde, med afsæt i de muligheder, som it giver skolerne. Den er skrevet af et team af pædagogiske konsulenter og skoleledere, som alle har deres dagligdag i folkeskolen. Forfatterne er og har alle været aktive i den it-omstilling, som skolerne har været igennem i løbet af de sidste mere end 10 år. Bogen adskiller sig fra en række andre bøger om emnet ved at se it-omstilling som en organisationsomstilling. Emnet er bredt dækket, og hver forfatter bidrager med sin synsvinkel og praksiserfaring. Uanset hvor i denne omstillingsproces man befinder sig, vil der være information og inspiration at hente. Det gælder fra politikeren over kommunale chefer til konsulenter, skoleledere og lærere.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762408616
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 87
  • Udgivet:
  • 12. April 2007
  • Udgave:
  • 1

Beskrivelse af Skolen i en digital omstillingsproces

Lige nu står den danske folkeskole midt i den største omstillingsproces siden klasseundervisningens indførelse i begyndelsen af 1900-tallet. Kompetencer er i fokus, og læringsbegrebet udvides med bevidstheden om de individuelle forskelle i elevernes evner og i deres måde at lære og tænke på. Samtidig øges forventningerne til den professionelle videndeling såvel internt på skolen som mellem skole og hjem, hvilket bl.a. er synliggjort i kravet om udarbejdelse af individuelle elevplaner. Det er disse udfordringer, der er bogens ærinde, med afsæt i de muligheder, som it giver skolerne. Den er skrevet af et team af pædagogiske konsulenter og skoleledere, som alle har deres dagligdag i folkeskolen. Forfatterne er og har alle været aktive i den it-omstilling, som skolerne har været igennem i løbet af de sidste mere end 10 år. Bogen adskiller sig fra en række andre bøger om emnet ved at se it-omstilling som en organisationsomstilling. Emnet er bredt dækket, og hver forfatter bidrager med sin synsvinkel og praksiserfaring. Uanset hvor i denne omstillingsproces man befinder sig, vil der være information og inspiration at hente. Det gælder fra politikeren over kommunale chefer til konsulenter, skoleledere og lærere.

Brugerbedømmelser af Skolen i en digital omstillingsproces



Find lignende bøger
Bogen Skolen i en digital omstillingsproces findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.