dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Tysk og fransk fra grundskole til universitet

- Sprogundervisning i et længdeperspektiv

Bag om Tysk og fransk fra grundskole til universitet

Af Hanne Leth Andersen og Christina Blach Tysk og fransk fra grundskole til universitet giver ny indsigt i, hvordan sprogundervisningen i tysk og fransk opleves af elever og studerende: deres opfattelse og forståelse af undervisningens mål, metoder og aktiviteter. Mål og anbefalinger fra læreplaner og vejledninger sammenholdes med forskningsbaseret viden om sprogtilegnelse og med elevers, studerendes og underviseres oplevelse af undervisningen. Det overordnede mål for elever som for studerende er evnen til at kommunikere mundtligt. Sprogfærdigheden er for dem en absolut kerne i sprogstudierne, mens de ikke umiddelbart forbinder kommunikation med kultur og samfund. Bogen henvender sig til undervisere, uddannelsesansvarlige, ledere og politikere. Den udgør et konkret udgangspunkt for at skabe udvikling inden for sprogundervisningen i Danmark i dag. * Sprogundervisningens metoder i dag * Elevernes opfattelse af hvad sprog er * Elevernes opfattelse af grammatik og sproglig viden * Elevernes drømme og forestillinger om sprogundervisning * Elevernes tanker om sprogtilegnelsesstrategier: Hvordan lærer man sprog? * Elevernes opfattelse af kulturens rolle i sprogundervisningen * Sprogstuderendes opfattelse af mål med sproguddannelserne.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788779342101
  • Udgivet:
  • 25. Maj 2010
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Tysk og fransk fra grundskole til universitet

Af Hanne Leth Andersen og Christina Blach

Tysk og fransk fra grundskole til universitet giver ny indsigt i, hvordan sprogundervisningen i tysk og fransk opleves af elever og studerende: deres opfattelse og forståelse af undervisningens mål, metoder og aktiviteter.

Mål og anbefalinger fra læreplaner og vejledninger sammenholdes med forskningsbaseret viden om sprogtilegnelse og med elevers, studerendes og underviseres oplevelse af undervisningen.

Det overordnede mål for elever som for studerende er evnen til at kommunikere mundtligt. Sprogfærdigheden er for dem en absolut kerne i sprogstudierne, mens de ikke umiddelbart forbinder kommunikation med kultur og samfund.

Bogen henvender sig til undervisere, uddannelsesansvarlige, ledere og politikere. Den udgør et konkret udgangspunkt for at skabe udvikling inden for sprogundervisningen i Danmark i dag.


* Sprogundervisningens metoder i dag
* Elevernes opfattelse af hvad sprog er
* Elevernes opfattelse af grammatik og sproglig viden
* Elevernes drømme og forestillinger om sprogundervisning
* Elevernes tanker om sprogtilegnelsesstrategier:
Hvordan lærer man sprog?
* Elevernes opfattelse af kulturens rolle i sprogundervisningen
* Sprogstuderendes opfattelse af mål med sproguddannelserne.

Brugerbedømmelser af Tysk og fransk fra grundskole til universitet



Find lignende bøger
Bogen Tysk og fransk fra grundskole til universitet findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.