Dag-til-dag levering

Ledelse & strategi

Her finder du spændende bøger om Ledelse & strategi. Nedenfor er et flot udvalg af over 10.000 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (573)
Format
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (5.000+)
  • (672)
  • (541)
  • (181)
  • (104)
  • (39)
Vis flere
Sprog
  • (1.000+)
  • (5.000+)
  • (24)
  • (12)
  • (5.000+)
  • (1.000+)
  • (128)
  • (619)
  • (1)
Vis flere
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (14)
  • (20)
  • (22)
  • (22)
  • (23)
Serie
  • (54)
  • (38)
  • (34)
  • (28)
  • (25)
  • (24)
  • (22)
  • (22)
  • (22)
Vis flere
Tag
  • (80)
  • (34)
  • (26)
  • (24)
  • (22)
  • (21)
  • (21)
  • (15)
  • (15)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Morten Münster er bedst kendt for bestselleren ‘Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og er nu endelig tilbage med en ny bog ‘Jytte vender tilbage’. Bogen er en opfølgning, som er fyldt med alle de vanskelige hverdagseksempler, som vi alle kan sætte relation til på arbejdspladsen eller på daglig basis. I bogen bliver du mødt af Mortens konkrete råd til, hvordan man overkommer de mange forhindringer, som vi dagligt oplever, og hvordan du kommer i mål med at skabe forandringer. Morten er mere veloplagt end nogensinde før, og har endnu engang skabt en fantastisk bog med sin velkendte humoristiske skrivestil. I bogen finder du blandt andet ud af, hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor dine kollegaer er demotiverende, hvorfor forandringer går så langsomt og hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres mindset. Ligesom ‘Jytte fra Marketing’ er bogen er perfekt redskab til alle der befinder sig i en organisation, som arbejder med forandringer på alle ambitionsniveau. Det gør ingen forskel om du befinder dig i en offentlig virksomhed, privat virksomhed eller i et ægteskab. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Gallup finds the quality of managers and team leaders is the single biggest factor in your organization's long-term success.
    af Jim Clifton & Jim Harter
    323,95 - 336,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Who is the most important person in your organization to lead your teams through these changes? Gallup research reveals: It's your managers.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - tag hul på dit 3. arbejdsliv
    af Abelone Glahn
    174,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    »Det er som at være ung igen.« »Jeg besluttede, at jeg kun ville lave lystfyldt arbejde. Jeg har tjent det halve, men været dobbelt så glad.« Sådan lyder det fra et par af de medvirkende i Senior og selvstændig. De har valgt at skrotte pensionen og stedet arbejde videre efter den officielle pensionsalder – men nu som selvstændige. Senior og selvstændig er bogen til dig, der er tæt på eller har nået pensionsalderen, men som ikke er færdig med ­arbejdsmarkedet. Du har stadig lyst til at arbejde, men vil selv bestemme over din tid og over arbejdets indhold og omfang. Bogen giver dig ­inspiration og praktisk vejledning til, hvordan du kan komme i gang med din egen lille virksomhed. I bogens første del kan du læse om 15 seniorer, der har fundet en ny arbejdsidentitet, om deres erfaringer og det, der driver dem. Du møder ledelseskonsulenten, handymanden, bed & breakfast-parret, it-programmøren, strikkeeksperten, smykkedesigneren, oversætteren, skolelederen, parterapeuterne, podcasteren, arkitekten og familierådgiveren. Bogens anden del fortæller, hvad du skal være opmærksom på. Lige fra hvordan du opretter en virksomhed over forretningsplan, helbred og økonomisk service­eftersyn til markedsføring, netværk, kunder og konkurrenter. Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver, har skrevet en lang række bøger og blogger om downsizing af boligen på vej ind i den tredje alder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 148,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Thürmer i 3D
    af Erick Thürmer
    118,95 - 184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den globale verden står over for det største paradigmeskift siden Jesus Kristi fødsel. En ny orden, hvor kunstig intelligens snart overgår menneskets intellekt. Den digitale udvikling sker eksponentielt. Udviklingen kræver, at vi kigger indad og sætter alting i nye dimensioner. Den kræver en ny, stærk kultur. Ikke blot i virksomhederne, men blandt os mennesker. Eksponentiel entreprenør Erick Thürmer, CEO i Thürmer Tools, er ikke i tvivl. Vi skal hver især forankre os i vores egen bevidsthed. Vi skal finde ind til vores autentiske kerne. Vi skal skrue ned for støjen og forbinde os til en helt grundlæggende ro. Vi skal brænde med hver vores fakkel. Og vi skal først og fremmest være kærlige individer. Kort sagt: Vi skal transformere måden, vi er mennesker på. Gør vi det, kan vi også transformere måden, vi driver virksomheder på. Erick Thürmer har selv taget rejsen og transformeret en 120 år gammel familieejet produktionsvirksomhed til en succesfuld, purpose driven digital tech-virksomhed, og er i dag en ledende aktør indenfor bl.a. 3D print. Samtidig guider han i dag andre virksomhedsledere ind i den nye tid, som vi står på tærsklen af. Bevidsthed 4.0.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Steffen Jacobsen
    47,95 - 159,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Mange års frustrationer over den udvikling det offentlige sundhedsvæsen har gennemgået, blev fundamentet for overlæge i ortopædkirurgi, Steffen Jacobsens erindringsbog “Hvis De lige vil sidde helt stille, frue, dr. Jacobsen er ny på afdelingen”. Gennem selvoplevede anekdoter serverer overlægen et morsomt og til tider tragikomisk indblik i et sundhedsvæsen, der beskæftiger sig mere med regneark end med dets patienter.Det er tydeligt at mærke, at Steffen Jacobsen er en erfaren samfundsdebattør, og den debatterende forfatter og erfarne læge lægger ikke fingre imellem, når han leverer sin knivskarpe analyse af de danske sygehuse. Bogen er ikke bare god underholdning, den er fyldt med tankevækkende beretninger om et system, vi selv er med til at fastholde, og den kan klassificeres som vaskeægte samfundssatire.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    201,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Alexander Zorniger og Brøndby IF indførte overfaldsfodbold på Vestegnen
    af Niels Lunde
    73,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Efter mange år med kriser, skuffelser og nederlag tog fodboldklubben Brøndby IF i 2016 et smertefuldt opgør med sig selv. Bestyrelsen og sportsdirektøren Troels Bech lagde en ny strategi, som tålmodigt skulle opbygge et nyt storhold på den københavnske vestegn. Første skridt var at hente den kompromisløse tyske træner Alexander Zorniger til klubben. Til alles overraskelse førte Zorniger Brøndby til andenpladsen i Superligaen og pokalfinalen i sin første sæson. Denne bog fortæller historien om, hvordan det gik til. Om Alexander Zornigers radikale overfaldsfodbold, om umenneskeligt hård træning, om kultursammenstød i trænerstaben, om cheftrænerens særlige ledelsesform og hans arbejde med at få spillerne til at forstå den nye spillestil. Forfatter Niels Lunde har haft fri adgang til nøglepersoner i klubben og i trænerstaben. Han har interviewet spillerne og haft adgang til de interne overvejelser forud for holdets kampe og til evalueringerne efter kampene. AKTION AKTION AKTION inviterer læseren ind i maskinrummet i Danmarks største fodboldklub, og bogen giver et unikt indblik i en superligatræners arbejde.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Danmarks bedste børshandlere afslører deres strategier
    af Erik Bork & Christian Kongsted
    138,95 - 184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En aften i maj 2013 går 38-årige Flemming Kozok aggressivt ind i to amerikanske aktier. I løbet af få timer køber og sælger han titusindvis af værdipapirer. Da handelsdagen er omme, har han tjent 4,6 millioner kroner. En formiddag i midten af april 2015 shorter 45-årige Tom Hougaard det tyske DAX-indeks med voldsom gearing. Da han tjekker sin telefon i IC 3-toget fra Jylland få dage senere, er han oppe med 3,3 millioner kroner. I fem personlige interviews løfter Danmarks bedste private daytradere sløret for, hvordan de er i stand til at vinde over børsmarkedet, både når kurserne stiger, og når de falder. Samtidig går bogen bag om det barske liv som trader, og hvad der kræves for at holde hovedet koldt, når store beslutninger skal tages på et splitsekund. Det handler ikke om at knække tørre regnskaber eller læse tykke årsrapporter, men derimod om at forstå og forudsige kursgrafernes bevægelser. En evne alle i princippet kan lære sig.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Frederic Laloux
    268,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det opløftende budskab i bogen Fremtidens organisation har givet genklang hos læsere i hele verden. De har – en samtale ad gangen – gjort det til et sandt mund til mund fænomen. Bogen har hjulpet med at ændre samtalen fra, hvad der er galt med dagens form for ledelse til, hvad der er muligt. Den inspirerer tusindvis af organisationer – virksomheder og non-profit foretagender, skoler og hospitaler – til at indføre radikalt mere sjælfulde og formålsorienterede fremgangsmåder. Bogen giver bred genklang, men ikke alle kan afsætte tid til en tætskrevet ledelsesbog på 360 sider. Denne illustrerede udgave formidler hovedtankerne i den oprindelige bog og gengiver mange af dens historier fra det virkelige liv på en livfuld og engagerende måde. Bliv ikke overrasket, hvis du finder det svært at lægge bogen fra dig og læser den nærmest i et stræk. Velkommen til samtalen om organisationers næste udviklingstrin.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i. Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv. Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.? Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på? Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Pernille Melsted
    195,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Hedegaard Hein & Mads Davidsen
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge. Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. Nogle dyrker deres sport for at vinde, andre ønsker at gøre en forskel. Andre igen er i konkurrence med sig selv og søger ikke sejrens ydre sødme. Alle vil gerne vinde, men sejr er ikke den primære drivkraft for alle. De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes. Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre. Deltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jakob Hebsgaard, Anders Hingeberg & Camilla Kjærsgaard Pedersen
    438,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Online markedsføring er relevant for alle virksomheder. Der findes i dag mange muligheder for at målrette markedsføringen på nettet mod en given målgruppe, samt at gøre brug af forskellige teknikker og værktøjer for at tilegne en brugbar viden om forbrugerne. Hvis ikke du er i stand til at påvirke de ting, som foregår online omkring din virksomhed, mister du et vigtigt konkurrencemæssigt parameter. Det er derfor afgørende, at du begiver dig ud i den digitale verden, så du skaber de bedste vilkår for, at din virksomhed kan opnå succes.I denne bog vil du lære alt, hvad der er relevant for at kunne arbejde professionelt med online markedsføring.Du lærer, hvordan du skaber positive resultater i din virksomhed gennem flere forskellige redskaber og programmer.Bogen er udformet som en praktisk guide, som du kan have ved hånden, når du begiver dig ud i den digitale verden. I bogen vil du kunne læse og lære om blandt andet:- Online annoncering med Google AdWords- Søgemaskineoptimering- Webanalyse i Google Analytics- Konverteringsoptimering- Sociale medier- Kundeloyalitet og e-mail markedsføring- Strategiske råd om online markedsføring…og meget mere.Denne bog er relevant for alle, der gerne vil arbejde med online markedsføring. Hvis du er ny på området, er bogen et godt udgangspunkt for dit videre arbejde. Efter du har læst bogen, vil du vide, hvordan du kan forbedre din virksomheds online aktiviteter og skabe positive resultater.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere. Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt. Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Struktur, kultur, processer
    af Jørgen Frode Bakka & Egil Fivelsdal
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Organisationen er livsnerven i samfundet, og teorier om organisationen spiller en vigtig rolle i diskussioner om ledelse og magtfordeling, motivation og kultur, strategi og forandring. Bogen giver både en nyttig oversigt over hovedemner i organisationsforskningen og en dyberegående analyse af aktuelle problemområder. Forfatterne bruger tre synsvinkler:Strukturperspektivet, som lægger vægt på opbygningen af organisationer, både på det formelle og uformelle plan.Kulturperspektivet, som kaster lys over udviklingen af værdier, normer og symboler i organisationer.Procesperspektivet, som drejer sig om beslutninger, usikkerhed, motivation, strategi og forandringer af organisationer. Der er tilføjet nye, interessante cases i denne femte reviderede og ajourførte udgave. IndholdsoversigtKapitel 1. Hvad er organisation og organisationsteori? - CASE: Gamle CarlsbergKapitel 2. Formel struktur - CASE: Falcks RedningskorpsKapitel 3. Organisationsform og omverden - CASE: ColoplastKapitel 4. Grupper og uformel struktur - CASE: Arbejder på B&W og En moderne vidensarbejderKapitel 5. Organisationskultur - et signalement - CASE: IKEA et skandinavisk eventyrKapitel 6. Anvendelse af organisationskultur - CASE: IRMAKapitel 7. Individet i organisationen - CASE: Individet under presKapitel 8. Ledelse og lederroller - CASE: Sophus Falck - en visionær lederKapitel 9. Beslutningsprocesser - CASE: Hørsholm KommuneKapitel 10. Strategi og strategiske processer - CASE: LEGOKapitel 11. Forandring, omstilling og fornyelse - CASE: Paradigmeskift i Skanderborg Kommune og Ny velfærd via innovation i Roskilde KommuneAppendiks: Teori, model og empiriFiguroversigtLitteraturlisteStikordsregister

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - personlig og professionel effektivitet (Gavebog)
    af Stephen R. Covey
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne udgave af 7 gode vaner er indbundet. Lige til at forære væk som gave eller have liggende fremme på bordet.Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.Vane 1: Vær proaktivVane 2: Begynd med slutningenVane 3: Gør det første førstVane 4: Tænk vind/vindVane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forståetVane 6: Skab synergiVane 7: Slib saven7 gode vaner findes i en hæftet udgave og som paperback og i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog . Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog .Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Om at lede sig selv og andre
    af Morten Albæk & Stig Matthiesen
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    “Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen. Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden. Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet. I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Ledelse fra fronten
    af Kim Kristensen
    88,95 - 172,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Årets Ledelsesbog 2015! Som leder må du – især i vanskelige tider – have mod til at stille dig i forreste linje, udpege en retning og sige: Følg mig! Kim Kristensen har stået i de mest krævende situationer, en leder kan opleve. Som officer har han flere gange ført danske soldater i krig, hvor beslutninger i bogstaveligste forstand er et spørgsmål om liv og død. Han har senere brugt sine erfaringer med ledelse i erhvervslivet, den kommunale verden, diplomatiet og kongehuset, hvor han i dag fungerer som ceremonimester. Eksemplets magt er stærk og tydelig, skriver Kim Kristensen i sin bog. Du skal lede fra fronten. Du skal gå forrest. Det skaber tillid og troværdighed blandt medarbejderne, at de ved, at du nok skal være der, ikke kun når skåltalerne holdes, men også når det gør allermest ondt. Med baggrund i egne erfaringer giver han samtidig en række effektive redskaber til at skabe en unik strategi med konstant fokus på hård træning samt viljen til at sætte drømmeholdet. Det er fundamentet for ledelse i verdensklasse. Bogen er også et opgør med Rambo-ledelse og kæft, trit og retning. Du skal elske dine medarbejdere, lyder hans provokerende budskab. Det er dem, der i sidste ende skal skabe resultaterne, og først når de mærker din omsorg, er de parat til at følge dig gennem ild og vand. Om forfatteren: Kim Kristensen (f. 1964) er kongehusets ceremonimester. Han har tidligere været adjudant for Hendes Majestæt Dronningen og ledet militære operationer i Kroatien 1995 og Kosovo 2005. I 2007 blev han udnævnt til oberst og chef for den danske krigsindsats i Afghanistan. Kim Kristensen blev i 2009 kåret til Årets Leder af Ledernes Hovedorganisation, og han holder foredrag om ledelse rundt om i verden. Kim Kristensen modtog prisen for Årets Ledelsesbog 2015 for bogen Følg Mig.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Anette Prehn
    184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Anette Prehn er kvinden bag brandet HJERNESMART. At være hjernesmart handler i bund og grund om, at forstå hjernens spilleregler, så man kan begå sig bedst muligt ud fra dem. Det er de færreste ledere, der kender og forstår hjernens spilleregler, men de der gør oplever en lethed i deres lederskab og en gennemslagskraft både i omgangen med medarbejdere og andre mennesker.H jernesmart ledelse er moderne ledelse, som er tilpasset det 21. århundrede med alle de forventninger om præstationer, velvære og social interaktion, der er.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Inge Schützsack Holm
    274,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    At være leder er ikke længere en rolle, man kan tage af og på, men et stærkt personligt anliggende. Lederens egen personlighedskonstitution bliver derfor et vigtigt omdrejningspunkt for udførelsen af lederjobbet.Begrebet det personlige lederskab bliver belyst gennem forskellige udviklingspsykologiske teorier, herunder særligt neuroaffektive, tilknytningsteoretiske og eksistentielle perspektiver.Med udgangspunkt i personlige beretninger går bogen i dybden med en række centrale postmoderne ledelsesbegreber som integritet, autenticitet, mentalisering, refleksion, emotionel intelligens, relationer, autoritet, personlighed, væren i nuet og selvforandring.Det personlige lederskab. I et udviklingspsykologisk perspektivhenvender sig først og fremmest til ledere, der ønsker at styrke deres personlige lederskab, men også til efteruddannelserne Diplom i ledelse og Master i ledelse, hvor det personlige lederskab indgår som en del af pensum. Konsulenter og coaches, der har brug for empirisk forankret viden om de problemstillinger, der i særlig grad udfordrer ledere, kan have glæde af bogen. Inge Schützsack Holmer privatpraktiserende psykoterapeut, mindfulness-instruktør og master i organisationspsykologi. Hun arbejder med executive coaching og underviser i diplom i ledelse. Hun har tidligere skrevet bøgerne Anerkendelse i ledelse og Ledergruppen – dynamiske læreprocesser. www.ingeholmaps.dk 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af William Ury & Roger Fisher
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    FÅ JA NÅR DU FORHANDLER præsenterer en simpel, universelt anvendelig metode til at gennemføre såvel forhandlinger om private, personlige konflikter som forhandlinger i embeds medfør – med godt resultat uden brug af mindre pæne metoder. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fremlægger en gennemprøvet, præcis og veltilrettelagt forhandlingsstrategi. Ved at følge bogens anvisninger bliver du i stand til at nå forhandlingsresultater, der er til fordel for begge parter og dermed et godt grundlag for fremtidige relationer til forhandlingspartneren. Bogens strategi kan anvendes med succes i alle slags forhandlinger, fra familiestridigheder til internationale overenskomster. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER fortæller, hvordan du bærer dig ad med at holde personen og problemet adskilt, fokusere på interesser, ikke på standpunkter – og etablere præcise mål ved forhandlingernes start. Hvordan du samarbejder om at finde frem til gensidigt fordelagtige forslag og forhandler med modstandere, der er stærkere, som ikke følger spillereglerne eller bruger beskidte tricks. FÅ JA NÅR DU FORHANDLER hviler på videnskabelige undersøgelser i forbindelse med The Harvard Negotiation Project. Bogen repræsenterer en milepæl i forhandlingsteknikkens udvikling og giver dig et værktøj i hænde, som kan gøre dine forhandlinger mere resultatrige.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Bliv mere effektiv med mindfulness
    af Rasmus Hougaard
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj. Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - en indføring i organisation og ledelse
    af Dag Ingvar Jacobsen & Jan Thorsvik
    485,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En af de mest anvendte lærebøger i organisationsteori i Skandinavien, nu i tredje udgave. Bogen giver en grundig indføring i centrale temaer og perspektiver inden for emnet.Teksten er spækket med eksempler, og der lægges vægt på at stimulere læseren til at reflektere over egne erfaringer med udgangspunkt i teorien.Hvordan organisationer fungerer henvender sig først og fremmest til studerende og undervisere på højere videregående uddannelser, herunder Handelshøjskoler og de samfundsvidenskabelige uddannelser på universiteterne.Oversat fra norsk efter Hvordan organisasjoner fungerer - Innføring i organisation og ledelse af Stig W. Jørgensen.Denne oversættelse har fået støtte fra NORLA.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En introduktion til Weicks univers
    af Sverri Hammer & James Høpner
    221,95 - 269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Karl E. Weick er én af vor tids største samfundsvidenskabelige tænkere. Han er fadder til kendte begreber som meningsskabelse, løst koblede systemer og mindfulness i ledelse.Denne bog er en introduktion til det univers Karl E. Weick igennem et langt liv har beriget os med. Bogen introducerer tre store temaer, som han har beskæftiget sig med siden 1960 erne og frem til i dag.Første del handler om organisering, og er en introduktion til et procesperspektiv, som særligt beskæftiger sig med vores indbyrdes relationer og de løse koblinger, som findes i mange organisationer.Anden del af bogen handler om meningsskabelse. Vel nok det mest kendte begreb, som Weick har beskæftiget sig med i hele hans forfatterskab.Tredje del handler om, hvordan bl.a. strategisk ledelse og forandringsledelse ser ud i et Weicks perspektiv.Karl E. Weick har skrevet forordet til denne bog, som henvender sig til alle der er optaget af, hvordan vi organiserer os, skaber mening og udøver ledelse i en verden, der er i konstant forandring.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.