Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 1. klasse.d'dansk, Træningshæfte, 1. klasse indeholder en række opgaver til hvert kapitel i fællesbogen. Opgaverne tager udgangspunkt i historierne og træner elevernes fortælleevne og forståelse af, hvordan en historie er bygget op. Bogen indeholder desuden en række brede sprogopgaver, der er med til at udvikle elevernes sproglige bevidsthed, samt opgaver der træner elevernes bogstav- og lydkendskab. I det medfølgende bogstavhæfte repeterer og træner eleverne bogstavernes navn, form og lyd.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 2. klasse.d'dansk, Træningshæfte, 2. klasse indeholder en række opgaver til hvert kapitel i fællesbogen. Opgaverne tager udgangspunkt i historierne og træner elevernes fortælleevne og forståelse af, hvordan en historie er bygget op. Bogen indeholder desuden en række brede sprogopgaver, der er med til at udvikle elevernes sproglige bevidsthed, samt opgaver, der stimulerer og støtter elevernes læse-, skrive- og sprogudvikling.
d’dansk er et helstøbt dansksystem, hvor alle fagets områder indgår i en meningsfuld og konsekvent pædagogisk og didaktisk helhed. Med basis i gode tekster inden for skøn- og faglitterære genrer tilbyder systemet det brede danskfaglige grundlag for en dialogisk undervisning, hvor hver enkelt elev bliver hørt, udfordret og gives muligheder for mestring. I d’dansk 6. klasse arbejder klassen med tekster i mange genrer, billeder, forfatterskab, danskfaglige begreber samt læseforståelses- og læringsstrategier. Fokus på ordforråd og begrebsudvikling, sproglige nuancer og virkemidler er fremtrædende i Fællesbogen, der naturligt inddrager sprogarbejdet i en funktionel sammenhæng omkring læsning af tekster samt elevernes egen sprogbrug.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 4. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 4. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 6. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 6. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i børnehaveklassen.I d'dansk, Træningshæfte, Børnehaveklassen arbejder eleverne med fællesbogens tekster og billeder. Herudover arbejder de i dybden med alle alfabetets bogstaver - de skriver med fokus på skrivevej og -retning, de lytter til, hvor i et ord en lyd befinder sig, de sætter bogstaver sammen til små ord, og de skriver eller tegner deres egne små historier.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 3. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 3. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.
Denne bog er en fællesbog til danskundervisningen i 2. klasse. d'dansk, Fællesbog, 2. klasse indeholder lette originale tekster, enkle gendigtninger af de gode historier, som klassen får læst op og lydlette tekster om tvillingerne Anna og Anton. Derudover indeholder fællesbogen differentierede opgaver til udviklingen af elevernes fiktionskompetencer og sprog- og tekstforståelse.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 2. og 3. klasse.d’dansk MiniLæseforståelse 2 hjælper eleven til at blive en god og reflekteret læser. Eleven lærer at læse og huske det, der står på linjerne, at bruge illustrationer, viden og erfaring til at forstå teksten, at tænke sig godt om for at læse det, der står mellem linjerne og at skrive i forhold til læste tekster. I d’dansk MiniLæseforståelse 2 møder eleverne genrer som eventyr, fabel, fagtekst, fortælling, rim, vittighed, invitation, opskrift, plakat og instruktion. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Til alle teksterne stilles opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. d’dansk MiniLæseforståelse 2 henvender sig til 2. og 3. klasse.
d'dansk Læseforståelse er en integreret del af systemet d'dansk og henvender sig til elever i 3.-6. klasse. d'dansk Læseforståelse A er lettest, og sværhedsgraden er stigende i de følgende titler. Materialet lægger op til systematisk arbejde med læseforståelsesstrategier på korte fag- og skønlitterære tekster. I d'dansk Læseforståelse arbejder eleverne i par, grupper eller selvstændigt med teksterne på flere forståelsesniveauer - de øver sig i at være aktive læsere. Eleverne bliver bevidste om forskellige læsestrategier, som anvendes i forbindelse med teksterne i Fællesbogen. (udgives også som Tid til læseforståelse til supplering af andre bogsystemer )
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 5. klasse.I d'dansk, Træningshæfte, 5. klasse skriver eleverne selv i forbindelse med arbejdet med teksterne i fællesbogen. Bogen indeholder desuden opgaver med fokus på sprog og evaluering.
Denne bog er en engangsbog til danskundervisningen i 1. og 2. klasse.d’dansk MiniLæseforståelse 1 hjælper eleven til at blive en god og reflekteret læser. Eleven lærer at læse og huske det, der står på linjerne, at bruge illustrationer, viden og erfaring til at forstå teksten, at tænke sig godt om for at læse det, der står mellem linjerne, og at skrive i forhold til læste tekster. I d’dansk MiniLæseforståelse 1 møder eleverne genrer som eventyr, fabel, fagtekst, fortælling, rim, regler, diagram, opskrift og instruktion. Variationen af genrer gør eleverne fortrolige med at læse forskellige teksttyper. Til alle teksterne stilles opgaver, som er knyttet til forskellige aspekter ved læseforståelse. d’dansk MiniLæseforståelse 1 henvender sig til 1. og 2. klasse.
Kontakt forlaget for bestilling. Der er netadgang til produktet.Helt nyt dansksystem til mellemtrinnet– fra forfatterne bag Tid til dansk!d’dansk er et helstøbt dansksystem, hvor alle fagets områder indgår i en meningsfuld og konsekvent pædagogisk og didaktisk helhed. Med basis i gode tekster inden for skøn- og faglitterære genrer tilbyder systemet det brede danskfaglige grundlag for en dialogisk undervisning, hvor hver enkelt elev bliver hørt, udfordret og gives muligheder for mestring. I d’dansk er overraskende, engagerende og særlige oplevelser med nye og klassiske litterære tekster udgangspunktet for tilegnelsen af litterære grundbegreber, sproglig bevidsthed og produktionen af egne udtryk i tale, skrift og billeder.
Kontakt forlaget for bestilling. Der er netadgang til produktet.I d’dansk 4. klasse arbejder klassen med tekster i mange genrer, billeder, forfatterskab, danskfaglige begreber samt læseforståelses- og læringsstrategier. Fokus på ordforråd og begrebsudvikling, sproglige nuancer og virkemidler er fremtrædende i Fællesbogen, der naturligt inddrager sprogarbejdet i en funktionel sammenhæng omkring læsning af tekster samt elevernes egen sprogbrug.d’dansk 4. klasse byder på følgende kapitler:Hvad tænker du? - tekster, der skaber undren og refleksion. Af bl.a. Ken Denning, Hanne-Vibeke Holst og Peter Mouritzen.Digte om stort og småt. Digte om alt og intet - lyrikgenrens karakteristika og virkemidler, haikudigte.Hvad tænker du nu? - flere tekster, der nuancerer menneskets vilkår og skaber undren og refleksion, bl.a. af Louis Jensen.Læs et billede - digt om et billede - billedarbejde, analyse og egen digtning ud fra billeder. Drager - tekster om drager i forskellige genrer, fx myte, eventyr, moderne eventyr, fagtekst, romanuddrag og sagn.Fortæl en god historie - fokus på den mundtlige fortælling og elevernes arbejde med at gøre historier til deres egne mundtlige udtryk.Forfatterskabslæsning - uddrag af Bodil Bredsdorffs roman Krageungen, forfatterportræt og arbejde med bl.a. boganmeldelse.
d’dansk integrerer og kvalificerer læse-, skrive- og litteraturundervisningen i indskolingen. d’dansk giver et solidt fonologisk fundament og integrerer fra begyndelsen læseforståelse, sprogforståelse, afkodning og gode læseoplevelser. Eleverne ar aktive i klare strukturer og organisationsformer og har allerede fra begyndelsen fokus på egen læreproces. Fællesbogen giver forforståelse til lærerens oplæsning og danner det fælles udgangspunkt for arbejdet med tekster, billeder og sprog. Eleverne læser, arbejder sammen og vælger opgaver, og klassen taler om mål og evaluering. Fællesbogen lægger også op til funktionelt arbejde med it, hvor klassen går på opdagelse i hjemmesider og let tilgængelige programmer.
Fællesbogen giver visuel støtte til lærerens oplæsning af bl.a. eventyr, billedbøger og fagtekster, og opgaverne danner det fælles udgangspunkt for arbejdet med tekster, billeder og sprog. Flotte myldrebilleder giver et inspirerende afsæt til at tale om sprog og lytte til lyde i ord. Der lægges op til kreativt arbejde, hvor elevernes mange kompetencer kan komme i spil.Arbejdet med mål og evaluering er løbende integreret.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.