Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
En på sproget. Sprogforståelse i 1.-2. klasse er et forskningsbaseret materiale, som arbejder struktureret med udviklingen af elevernes sprogforståelse. Materialet er bygget op omkring de tre komponenter i sprog forståelse, der er centrale i forbindelse med elevernes læsning af tekster: ordforråd, inferensdragning, (at drage logiske slutninger) og viden om teksters struktur.Elevbogen indeholder alsidige opgavetyper, der i tekst, billeder og grafiske modeller faciliterer elevernes arbejde med de ord, inferensdragninger og tekststrukturer, der er fokus på.Forud for arbejdet i elevbogen modellerer læreren opgavetyper og nyt stof for eleverne. Dette arbejde er udførligt beskrevet i side for side-gennemgangen i Lærervejledningen.En på sproget. Sprogforståelse i 1.-2. klasse henvender sig til elever, som har været igennem et struktureret forløb med systematisk introduktion til alle bogstaverne og deres lyde og er kommet godt i gang med at afkode ord.
En på sproget er et forskningsbaseret materiale, som arbejder struktureret med sprogforståelse i 1.-2. klasse. Materialet er bygget op omkring de tre komponenter i sprogforståelse, der er centrale i forbindelse med elevernes læsning af tekster: ordforråd, inferensdragning (at drage slutninger) og viden om teksters struktur.En på sproget henvender sig til elever, som har været igennem et struktureret forløb med systematisk introduktion til alle bogstaverne og deres lyde og er kommet godt i gang med at afkode ord.
En på sproget. Sprogforståelse i 3. klasse er et forskningsbaseret materiale, som arbejder struktureret med udviklingen af elevernes sprogforståelse. Materialet er bygget op omkring de tre komponenter i sprog forståelse, der er centrale i forbindelse med elevernes læsning af tekster: ordforråd, inferensdragning, (at drage logiske slutninger) og viden om teksters struktur.Elevbogen indeholder alsidige opgavetyper, der i tekst, billeder og grafiske modeller faciliterer elevernes arbejde med de ord, inferensdragninger og tekststrukturer, der er fokus på.Forud for arbejdet i elevbogen modellerer læreren opgavetyper og nyt stof for eleverne. Dette arbejde er udførligt beskrevet i side for side-gennemgangen i Lærervejledningen.
En på sproget. Sprogforståelse i 3. klasse er et forskningsbaseret materiale, som arbejder struktureret med udviklingen af elevernes sprogforståelse. Materialet er bygget op omkring de tre komponenter i sprogforståelse, der er centrale i forbindelse med elevernes læsning af tekster: ordforråd inferensdragning (at drage slutninger) viden om teksters struktur.Lærerens modellering og stilladsering af arbejdet gennemgås enkelt og overskueligt i vejledningen. Herefter er eleverne godt klædt på at til arbejde med indholdet i arbejdsbogen. Den enkle opbygning og de involverende opgaver gør En på sproget til et godt fundament for at styrke sprogforståelsen i hele klassen.Forfatterne bag materialet, Hanne Trebbien Dauggaard og Anne-Mette Veber Nielsen har begge skrevet ph.d.-afhandling om børns skriftsproglige færdigheder ved Københavns Universitet. I 2018 afsluttede de et forskningsprojekt om undervisning i ordtilegnelse ved Center for Læseforskning. De har desuden skrevet En på sproget. Sprogforståelse i 1.-2. klasse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.