Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Opgaverne i Fandango 2 Arbejdsbog støtter elevernes aktive sprogbrug og sproglige opmærksomhed gennem talesproglige og skriftsproglige aktiviteter. Ordklasser introduceres i en funktionel ramme, og elevernes egen opmærksomhed og ansvarlighed for at lære sig ukendte ord skærpes. Arbejdsbogen lægger sig op ad Fandango 2 Grundbog, hvor eleverne gennem dialogisk oplæsning arbejder med udviklingen af deres sprogforståelse og fiktionskompetence, bl.a. via enkle analytiske fokuspunkter.
Fandango 2 Vejledning til Læsestavebog guider læreren igennem den undervisning, som udgør grundlaget for arbejdet med læsestavebogen. Desuden indeholder vejledningen en beskrivelse af et undervisningsforløb, hvor elevernes selvstændige læsning er i fokus. Dette forløb kan afvikles parallelt med undervisningen tilknyttet læsestavebogen. Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Fandango 2 Vejledning klæder læreren på fagligt og pædagogisk til arbejdet med Fandango 2 Grundbog og Arbejdsbog. Kapitler om dialogisk oplæsning, ordkendskab, andre medier m.m. giver læreren den nødvendige baggrundsviden, og side for side-vejledningen til de to bøger indeholder ideer og kommentarer til arbejdet.Fandango til 2. klasse lægger sig op ad Fælles Mål 2009 og er bygget op omkring de tre søjler fiktionskompetence, sprogforståelse og afkodning. Materialet er en del af dansksystemet Fandango.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013Kernen i Fandango 2 Grundbog er den moderne børnelitteratur fra især billedbøger, som findes i deres helhed på Fandangos i-bog til 2. klasse. I slutningen af skoleåret introduceres også rene tekster som noveller og romanuddrag. Gennem dialogisk oplæsning arbejdes der med udviklingen af elevernes sprogforståelse og fiktionskompetence, bl.a. via enkle analytiske fokuspunkter.Opgaverne i arbejdsbogen støtter elevernes aktive sprogbrug og sproglige opmærksomhed gennem talesproglige og skriftsproglige aktiviteter. Ordklasser introduceres i en funktionel ramme, og elevernes egen opmærksomhed og ansvarlighed for at lære sig ukendte ord skærpes.
Vinder af Gyldendals Læremiddelpris 2013 Arbejdet med elevernes afkodningsfærdigheder i 2. klasse tager afsæt i læsestavebogen. Her er målet, at eleverne lærer at anvende sikre afkodningsstrategier og opnår flydende læsning af alderssvarende tekster. Eleverne lærer desuden at anvende lydligt baserede strategier i stavning af almindeligt brugte ord og lærer stavemåder af hyppige, uregelmæssige ord.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.