Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen handler om, hvordan er det at leve i en digital barndom og ungdom – muligheder og farer? Og hvilke didaktiske muligheder og udfordringer den digitale udvikling byder på for undervisning og uddannelse?
Engelsk - mere end et sprogBogen indeholder 15 artikler om engelsk i folkeskolen og i læreruddannelsen. Den er inddelt i fire hovedafsnit:Engelsk faghistorieSprog og sprogbrugKulturundervisningUndervisning og læringForfatterne er alle undervisere og forskere, som er levende optaget af engelskfagets didaktik og af fagets udvikling. Bogen henvender sig til lærere og lærerstuderende - og til alle andre, der ønsker at vide mere om et af folkeskolens centrale fag.Bogen er redigeret af Vibeke Toft Jørgensen, lektor ved Hjørring Seminarium, og Gudmund Tybjerg, fhv. lektor ved Haderslev Seminarium.
De pædagogiske spørgsmål kan ikke besvares videnskabeligt, men kun ud fra et helhedssyn på mennesket og dets bestemmelse.Denne bog er et bud på et sådant helhedssyn. Og ud fra dette drøfter den en række vigtige emner. Eksempelvis beskrives samtalens pædagogik som et alternativ til valget mellem den frie og den autoritære opdragelse.Andre kapitler behandler emner som "Sansning og intellekt". "Er lykke en skolesag?" og "Etik og pædagogik".Bogen er en grundbog i pædagogisk filosofi, som ikke fortaber sig i historiske udredninger, men som ud fra en sammentænkning af en eksistensfilosofisk og en livsfilosofisk betragtning diskuterer væsentlige pædagogiske spørgsmål på et overordnet systematisk niveau.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.