Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Antal og ting er en finurlig samtalebog om, at ting kan være ens på forskellige måder.Drengen og mor sejler rundt og samler insekter, cykler og mange andre ting. Skibet bliver fyldt med ting, som kan sorteres efter antal.
“Antal” er en poetisk samtalebog om antal fra en til tolv. Mors perlekæde går i stykker, og de tolv perler bliver spredt for alle vinde. Drengen med den gule taske tager ud for at lede efter dem. Han finder perlerne og mange andre ting med samme antal.
Tal og fingre er en fingerkriblende samtalebog om de tal, vi kan vise med vores ti fingre.Drengen bor i nummer 10, det er alle ti fingre.Han går forbi gadens andre huse, hvor børnene viser, hvilket nummer deres hus har. Til sidst finder han hjem.
“Antal og ting” er en finurlig samtalebog om, at ting kan være ens på forskellige måder.Drengen og mor sejler rundt og samler insekter, cykler og mange andre ting. Skibet bliver fyldt med ting, som kan sorteres efter antal.Formålet med denne lille bog er at fokusere på antal som en egenskab ved ting.Fokus er på:Ens og forskellig. Drengen finder to forskellige slags mariehøns. De er ikke helt ens, den ene har 2 pletter, den anden har 7 pletter.Sortering. Hov, mariehønen med 2 pletter kravler over til cyklen med 2 hjul. Drengen og moren hjælper hinanden med at sortere tingene, så de kommer i rum med andre ting med samme antal.En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne. Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker.Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting.Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
“Tal og fingre” er en fingerkriblende samtalebog om de tal, vi kan vise med vores ti fingre.Drengen bor i nummer 10, det er alle ti fingre. Han går forbi gadens andre huse, hvor børnene viser, hvilket nummer deres hus har. Til sidst finder han hjem.Formålet med bogen er at introducere addition af de tal, der naturligt kan vises med fingrene.Fokus er på:Talsymbolerne for tallene 1-10. Her er to børn, der bor i hus nr. 5.Visning af tal med fingrene. 3 kan vises med tommel-, pege- og langfinger.Tilsammen. Pigen viser 3 fingre på den ene hånd og 2 på den anden, det giver 5 tilsammen.En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting. Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
“Antal” er en poetisk samtalebog til børn på 2-5 år om antal fra en til tolv.Mors perlekæde går i stykker, og de tolv perler bliver spredt for alle vinde. Drengen med den gule taske tager ud for at lede efter dem. Han finder perlerne og mange andre ting med samme antal.Fokus er på:Tælleremsen. At tælle én ad gangen. En-to-tre …Én mere og i alt. Der er én perle mere, nu er der i alt …At tælle med mere end én ad gangen ved at dele op i grupper. Her er en edderkop med otte ben, fire på den ene side og fire på den anden.Hverdagsting med antal. Rundtom er der andre ting med to: En cykel med to hjul, et par vanter, to øjne, to sko, en terning med to prikker, en hånd, der viser to fingre. Hvor mange bølger er der?En bog i serien "Matematik før skolen", der er tre små billedbøger til de 2-5 årige og deres voksne.Formålet med bøgerne er at styrke børn evne til spontant at bruge antal når de snakker. Førskolematematik handler ikke om at gå igang med skolen lidt tidligere, men om at blive introduceret til de helt fundamentale forudsætninger for talbehandling: tælleremsen, én mere, opdeling i grupper, hverdagsting, talsymbolerne, tal på fingrene og tal som en egenskab ved ting.Højtlæsning er altid en hyggestund, særligt med bøger som engagerer og begejstrer børnene.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.