Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Den stort anlagte kampagne har ikke den gennemslagskraft, organisationen havde håbet på. Opslagene på sociale medier får ikke nok likes, og de planlagte events flopper på grund af for få deltagere. Det er rigtig ærgerligt! Ikke mindst fordi, du kunne have undgået situation, hvis du havde haft en bedre forståelse for kampagnens målgruppe.Det kunne du have fået ved hjælp af personametoden. Når du laver personaer, bruger du empirisk viden om en målgruppe til at fremstille nuancerede portrætter af fiktive mennesker. Personaer formidler kompleks viden om målgruppen på en måde, der er overskuelig og gør det let at leve sig ind i de mennesker, det handler om.Denne bog guider dig igennem den proces, det er at lave en personaer fra start til slut.Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til personametoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.Du kan læse bogen i dag og tage hul på dit personaprojekt i morgen.
Direktøren klapper, ingeniørerne er tilfredse, og sælgerne vil bare have produktet ud over rampen. MEN kunderne vender tommelfingeren nedad, og produktet sælger ikke. Det er rigtig ærgerligt! Ikke mindst fordi, du kunne have undgået situation ved at inddrage brugerne i udviklingen af dit produkt.Metoden hedder brugertest. Med en brugertest undersøger du, hvordan målgruppen oplever dit koncept, dit produkt eller din service. Testen giver dig viden til at skabe produkter, som målgruppen vil elske.Denne bog guider dig igennem den proces, det er at lave en brugertest fra start til slut.Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til brugertest-metoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.Du kan læse bogen i dag og gå i gang med at forberede din første brugertest i morgen.
Under workshoppen tjekker deltagerne deres telefoner fremfor at gå ind i de dialoger, workshoppens facilitator forsøger at få i gang. De planlagte aktiviteter giver intet output, og bagefter kan ingen svare på, hvad pointen med det hele var. Det er rigtig ærgerligt! Det kunne have været undgået med en mere struktureret tilgang til planlægning med større fokus på workshoppens mål og med bedre facilitering.Det får du ved fra start at stille skarpt på, at workshoppen skal være værdiskabende. Bogen tilbyder en systematisk og tilgængelig ramme for, hvordan du planlægger og afholder workshops, der skaber reel værdi - både for dem, som deltager i den, og for den organisation, der afholder workshoppen.Denne bog guider dig igennem den proces, det er at afholde en værdiskabende workshops fra start til slut.Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til at planlægge og afholde værdiskabende workshops og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.
Forretningen kører egentlig meget godt, og problemerne klares henad vejen. Men på det seneste er kunderne blevet mere utilfredse. De ringer og skriver med spørgsmål og klager, og bedømmelserne på internettet er blevet stadigt mere kritiske. Direktøren vægter ellers god service virkelig højt! Måske er det tid til et servicetjek? Men hvor er det lige man skal starte, når man ikke ved præcist hvor, skoen trykker? Det kan du finde ud af ved hjælp af brugerrejsemetoden. Med brugerrejser undersøger og kortlægger du hele brugerens forløb fra start til slut. Metoden giver dig viden om din forretning eller service, som den opleves fra brugerens perspektiv. Du vil også få en idé om, hvad du kan og bør forandre, så brugerne får en bedre oplevelse. Denne bog guider dig fra start til slut igennem den proces, det er at arbejde med brugerrejser. Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til brugerrejsemetoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang. Du kan læse bogen i dag og tage hul på dit brugerrejseprojekt i morgen.
Målgruppens respons på virksomhedens nye produkt er ikke som forventet. Masser af potentielle kunder har i spørgeskemaer og interviews hævdet, at de ville købe produktet. Men det sker ikke. Kunderne siger ét, men gør noget andet – hvorfor? Det vil du gerne undersøge. Men du har ikke tid til at foretage langvarige observationer blandt målgruppen, som i øvrigt er spredt over hele landet.Derfor beslutter du dig for at gennemføre en mobiletnografisk undersøgelse, hvor kunderne selv dokumenterer deres hverdag ved hjælp af deres smartphone. Det sker ved, at de besvarer opgaver og spørgsmål, du stiller dem. Med telefonen som stedfortræder kommer du med ind i deltagernes private hjem og andre steder, hvor det ellers ville være svært at være med. Du får et nært og detaljerigt indblik i deres hverdag og en dyb forståelse for den kontekst, virksomhedens produkt skal passe ind i.Denne bog guider igennem den proces, det er at gennemføre en mobiletnografisk undersøgelse fra start til slut.Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt muligt andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Bogens trinvise tilgang til den mobiletnografiske metode og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.Du kan læse bogen i dag og gå i gang med at forberede din mobiletnografiske undersøgelse i morgen.
Det er gennem interviews, at vi oftest lærer noget nyt om andre menneskers perspektiv på verden. Et interview er oplagt, når du sammen med et andet menneske eller flere ønsker at undersøge, hvordan noget opleves, opfattes eller fortolkes. Det kan være et produkt. Det kan også være en begivenhed, et fænomen eller et helt liv.Det finder du kun ud af ved at tale med dem. Interviewe dem.Bogen her sætter fokus på den slags interviews, hvor formålet er at lære noget nyt og skabe ny viden i forbindelse med forskning eller i andre typer af undersøgelser. Den guider dig igennem en interviewundersøgelse trin for trin med det mål at gøre dig i stand til selv at foretage en interviewundersøgelse på en professionel måde.Bogen er beregnet til at blive brugt af dig, der også har travlt med alt mulig andet, og derfor er den kortfattet og går lige til sagen. Den trinvise tilgang til interviewmetoden og de mange eksempler, forklaringer og illustrationer hjælper dig godt i gang.Du kan læse bogen i dag og tage hul på din interviewundersøgelse i morgen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.