Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Vi og vores omverden er det første emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge læseplanerne skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Vi og vores omverden er det første emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
El i hverdagen er det andet emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
El i hverdagen er det andet emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Luft og vand er det tredie emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Kemien omkring os er det fjerde emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Magnetisme og menneskelig snilde er det femte emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.Denne 2. udgave af bogen kan godt anvendes sammen med 1. udgave, blot man er opmærksom på følgende: Kapitel 4 har samme indhold, men er lettere omskrevet for at give plads til nogle simple forsøg med binær tæller, som yderligere understøtter gennemgangen af digitale talkoder. Den sidste del af kapitel 5 om computere er ført ajour, og hele det afsluttende kapitel 8 er erstattet af et ny kapitel om internettet.
Boligens opvarmning er det sjette emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Kemisk produktion og forurening er det syvende emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
Atomer og stråling er det niende emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik / kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7.-9. klasse.Atomer og stråling giver eleverne mulighed for at dykke dybere ind i atomet og lære om, hvordan selve kernen er opbygget. Udnyttelsen af de enorme energimængder, som kan være oplagret i kernen behandles, ligesom både den nyttige og farlige stråling omtales.Gennem en række øvelser vil eleverne få indblik i de arbejdsmetoder, man anvender i den udforskning af naturens hemmeligheder, som finder sted på fysiske og kemiske laboratorier.Serien omfatter i alt 9 grundbøger med tilhørende arbejdshæfte/kopimappe og lærervejledning.
Atomer og stråling er det niende emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik / kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7.-9. klasse.Atomer og stråling giver eleverne mulighed for at dykke dybere ind i atomet og lære om, hvordan selve kernen er opbygget. Udnyttelsen af de enorme energimængder, som kan være oplagret i kernen behandles, ligesom både den nyttige og farlige stråling omtales.Gennem en række øvelser vil eleverne få indblik i de arbejdsmetoder, man anvender i den udforskning af naturens hemmeligheder, som finder sted på fysiske og kemiske laboratorier.
Magnetisme og menneskelig snilde er det femte emnehæfte med tilhørende arbejdshæfte og lærervejledning i serien Ny fysik/kemi, som tilsammen dækker det stof, der ifølge de nye læseplaner skal gennemarbejdes i 7. - 9. klasse.Ny fysik/kemi omfatter i alt 9 hæfter. De forskellige emner er valgt på en sådan måde, at de lægger op til anvendelse af forskellige undervisningsformer, som alle har det til fælles, at der lægges stor vægt på elevernes aktive medvirken gennem forskellige former for laboratorieaktiviteter.Endvidere indeholder systemet indlæringsforstærkende aktiviteter som undervisningsprogrammer, tip trettenopgaver og tests.Hæfterne udformes som selvstændige enheder, så der i stor udstrækning er valgfrihed med hensyn til undervisningsrækkefølgen.
En "3 i én" bog Denne bog består af hæfterne 7, 8 og 9 fra serien Ny fysik/kemi: Kemisk produktion og forurening, Samfundets el-forsyning og Atomer og stråling - samlet i ét bind, som fortrinsvis tænkes anvendt ved fysik/kemiundervisningen i 9. klasse. Tilsvarende er Ny fysik/kemi 1, 2 og 3 samlet i én bog - Ny fysik/kemi A, og Ny fysik/kemi 4, 5 og 6 er samlet i bogen Ny fysik/kemi B.Bogens indhold og sidenummerering er det samme som i hæfterne 4, 5 og 6, og bogen kan derfor udmærket anvendes sammen med de enkelte hæfter. Bogen kan også anvendes sammen med eksisterende arbejdshæfter, kopimapper og lærervejledninger.Fordelen ved denne form for udgivelse af Ny fysik/kemi-serien er bl.a., at den større stofmængde i samme bog giver mere fleksibilitet i undervisningen, idet der er bedre muligheder for en ændret undervisningsrækkefølge og udvælgelse af stof. Endvidere bliver det lettere for eleverne at bruge bøgerne som opslagsbøger ved emne- og projektarbejder, ligesom bøgerne egner sig bedre til anvendelse ved tværfagligt samarbejde.Opmærksomheden henledes også på de muligheder for løbende evaluering af undervisningen og af elevernes indlæring, som ligger i de mange undervisningsprogrammer, tip-13 test og multiple choice test, som dels findes i arbejdshæfterne, dels i lærervejledningerne. Hvis eleverne vænnes til at bruge opgaver af denne type, vil de være godt rustede, når de skal besvare spørgsmål i centralt udformede skriftlige prøver.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.