Udvidet returret til d. 31. januar 2025

Bøger i Trend bites serien i rækkefølge

Filter
Filter
Sorter efterSorter Serie rækkefølge
  • af Jørgen Riber
    53,95 kr.

    Virale videoer og memer er en trend i online-kommunikationen mellem venner. Bogen forklarer kortfattet, hvad der kan få en video til at gå viralt, og hvordan den kan afføde en række af memer, der kan vandre fra de sociale medier ind i massemedierne.Når vi sender viraler videre til vores venner, er det en gave til dem, og de er signaler om den smag, vi har fælles med vennerne.Viraler opstår i brudfladerne på vores kultur. De skræver over modstridende tendenser inden for fx kønsroller, opfattelse af dyr og børn, markedsføring og politik. De belyser brudfladerne, og viral kommunikation er kulturbeskrivende. Bogen viser hvordan.Gennem bogens mange QR-koder kan du se viralerne med din telefon, mens du læser den. I e-bogen skal du bare tappe på QR-koden for at se viralerne. Du kan fx se den virale kanon på 20 klassikere.

  • af Bo Allesøe
    53,95 kr.

    Computational thinking er et nyere begreb, som vi i Danmark primært kender fra undervisning i teknologiforståelse i folkeskoler, gymnasier og på de videre­gående uddannelser. Begrebet dækker over en tilgang til problemløsning set fra et computer­viden­skabe­ligt eller informationsteo‑retisk perspektiv. Bogen introducerer til dette begreb ved at trække tråde tilbage i historien i forhold til matematik, nau­tis­ke tabeller til na­vi­ga­ti­ons­be­reg­ninger, den første computer såvel som de første pro­gram­mører. Bogen beskriver desuden den nutidige brug af computational thinking og forsøger at skitsere, hvordan begrebet kan bruges til at forstå, hvilken ind­fly­del­se brugen af computere i vores hverdag har på vores tænkning.

  • - Til hverdag og test
    af NIELS NYGAARD ROSSING & CHRISTIAN MEEDOM WRANG
    53,95 kr.

    Talentidentifikation. Et begreb, som har aner til græske filosoffer, der dengang som nu handler om evnen til at identificere talenter til forskellige kontekster. Evnen til at identificere talenter har fået en større og større udbredelse gennem de sidste mange år. Det har længe været anset for at være et afgørende parameter for succes i sport, men har spredt sig til forskellige konktekster som uddannelse, erhvervsliv og kulturliv. Indtil nu har forskningen i talentidentifikation (specielt idrætsforskning) især været optaget af at finde en opskrift på at identificere talent under formelle om­stæn­dig­he­der, såsom tests af talenter. Ta­lent­i­den­ti­fi­ka­ti­on er dog meget mere end det. Ta­lent­i­den­ti­fi­ka­ti­on skal snarere ses som noget alle til en vis udstrækning praktiserer. Hver dag. Hele tiden. Denne bog, som er den fjerde udgivelse i serien Trend bites, giver et indblik i talentidentifikation og fremfører nye måder at forstå talentidentifikation på.

  • - Et levende online fællesskab
    af Thessa Jensen
    53,95 kr.

    Fanfiktion. Et begreb, skabt i USA i 1970’erne, der dengang som nu dækker over historier, der genfortæller og ændrer de fortællinger, som vi læser i romaner eller ser på film og tv. Fanfiktion dækker over mere end selve fortællingen. Fanfiktion skabes i et fællesskab. Et fællesskab, som gennem udviklingen af online-platforme og sociale medier har fået en større og større udbredelse gennem de sidste mange år. Et online-fællesskab, hvor deltagerne læser og kommenterer på hinandens historier, og hvor nye forfattere kan hente hjælp og inspiration fra mere erfarne medlemmer i gruppen. Det er et fællesskab, hvor medlemmerne kan udvikle deres skrivefærdigheder eller diskutere deres forståelse af en film, og hvor anerkendelsen af hinandens bidrag er med til at udvikle den enkelte.Denne bog, som er den første udgivelse i serien Trend bites, prøver at give et indblik i denne forunderlige verden.

  • af Jørgen Riber Christensen
    58,95 kr.

    Bogen kan også bestilles via mail: aauf@forlag.aau.dkHUSK at oplyse boghandlernr. i mailen.Steder forklarer og illustrerer et af de sidste årtiers nybrud eller trends inden for den transdisciplinære, humanistiske forskning, som er blevet kaldt the spatial turn, den rumlige vending. Det er en vending henimod undersøgelser af steder.Det er bogens overordnede forskningsspørgsmål, hvordan betydninger af steder skabes, og det er dens analytiske pointe, at ingen steder kun betyder sig selv. Der er indlejret betydninger i steder, som kan komme fra historien, medier og film, digitale fænomener som fx spil og fra magtforhold. Steder er også samfundsskabte og sociale konstruktioner. De kan inkludere eller ekskludere mennesker, og de kan være magtinstrumenter og -repræsentationer.Bogens mange analyseeksempler er historisk spredte: Der er den moderne parkeringskælder og rasteplads, og der er den middelalderlige landsbykirke og herregård. Gerningsstedet, arbejdspladsen, det overnaturlige sted og ikke-stedet bliver analyseret i bogen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.