Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I et praksisnært sprog peger forfatterne Adrian Rau Bull og Torben Blankholm på relevante og brugbare elementer fra internationale anerkendte matematikdidaktiske teorier, for derefter at implementere disse elementer i konkrete undervisningsforløb og forslag til matematikundervisningen i og omkring mellemtrinnet i danske skoler. Matematiklærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning. Bogen indeholder et særligt sjette kapitel om at gå fra data til didaktik i matematikundervisningen samt fem kapitler, der i hver indeholder tre dele: 1. En gennemgang af nogle af de centrale elementer og anbefalinger fra internationale matematikdidaktiske teorier med forklarende eksempler. 2. Et afprøvet undervisningsforløb med tilhørende opgave -og svarark på baggrund af de centrale elementer og anbefalinger. 3. Analyse af hvordan teorien hænger sammen med undervisningsforløb. Kapitlerne handler om teorier fra Peter Liljedahl, Hans Freudenthal m.fl., Jo van Hoof m.fl. og Van Hieles. Pernille Ladegaard Pedersen og Rasmus Ullsøe Kær har hver især medvirket til et af de seks kapitler i bogen.
I et praksisnært sprog peger forfatterne Adrian Rau Bull og Torben Blankholm på relevante og brugbare elementer fra internationale anerkendte matematikdidaktiske teorier, for derefter at implementere disse elementer i konkrete undervisningsforløb og forslag til matematikundervisningen i og omkring mellemtrinnet i danske skoler. Matematiklærerne vil således få mulighed for direkte at kunne tilrettelægge en konkret og vidensbaseret matematikundervisning.Bogen indeholder fem kapitler, der er baseret på fem anerkendte matematikdidaktiske teorier. Bogens kapitler indeholder undervisningsforløb eller undervisningsaktiviteter, der er rettet mod matematikundervisningen fra børnehaveklassen til 4. klassetrin. Jo Boaler: Reform af matematikundervisningen gennem seks læringsnøgler Jerome Seymour Bruner - og TRACK/CPA: Udvikling af matematik gennem tre typer af repræsentationer Alan Bishop: Hvordan udvikler børn matematikforståelse forskellige steder i verden? Kapitlet har særlig fokus på børnehaveklassen Richard Lehrer: Udvikling og forståelse af geometrisk måling hos elever på de første klassetrin Anna Sfard: Commognition - Tænkning som kommunikation - Læring som tilegnelse og læring som deltagelse. Dette kapitel er skrevet i samarbejde med Henning Westphael
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.