Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 1 Elevbog introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Elevbogen er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed. Faglig læsning styrker indlæringenElevbogen er opbygget med fokus på faglig læsning, som styrker elevernes indlæring af de naturfaglige begreber og stofområder. Det betyder fx, at der på alle sider og opslag i elevbogen er en tydelig læseretning, som giver eleven ro og overblik over stoffet. Overskrifter giver eleven tydelige indgange til stoffet, og billedtekster er hjælpetekster, som udbygger og supplerer hovedpointer. Kapitler i 2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 1 Elevbog: På opdagelse i skoven, Dine sanser, Din krop, Pattedyr i Afrika og Genbrug af affald.
Xplore Natur/teknologi 1 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne. I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 2 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Elevbogen er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed. Faglig læsning styrker indlæringenElevbogen er opbygget med fokus på faglig læsning, som styrker elevernes indlæring af de naturfaglige begreber og stofområder. Det betyder fx, at der på alle sider og opslag i elevbogen er en tydelig læseretning, som giver eleven ro og overblik over stoffet. Overskrifter giver eleven tydelige indgange til stoffet, og billedtekster er hjælpetekster, som udbygger og supplerer hovedpointer. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 2 Elevbog - 2. udgave: Sund mad, Mennesker og maskiner, Kom med til Færøerne, Fantastiske fugle, Sollys og årstider og Ud i vejret.
Xplore Natur/teknologi 2 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 3 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 3 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Elevbogen er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed. Faglig læsning styrker indlæringenElevbogen er opbygget med fokus på faglig læsning, som styrker elevernes indlæring af de naturfaglige begreber og stofområder. Det betyder fx, at der på alle sider og opslag i elevbogen er en tydelig læseretning, som giver eleven ro og overblik over stoffet. Overskrifter giver eleven tydelige indgange til stoffet, og billedtekster er hjælpetekster, som udbygger og supplerer hovedpointer. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 3 Elevbog - 2. udgave: Landet set fra oven, Landbrug i Danmark, Sten og fossiler, Grønland - Kalaallit Nunaat, Utrolige krybdyr, Hjul og vægtstang.
Xplore Natur/teknologi 4 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 4 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 4 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 4 Elevbog introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed. Problemløsning med praktisk afsætInden hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget den faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 4. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne øves i at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.Kapitler i 2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 4 Elevbog: På opdagelse ved vandhullet, El og varme, Hvis du boede i et andet land, Mennesker og robotter, På rejse i Rummet, Vand til alt og alle, Din krop forandrer sig.
Xplore Natur/teknologi 5 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Kapitler i 2. udgaven:Livets udvikling - nyt kapitelKenya - Et land i Afrika - opdateret udgave med nye emnerLandskabet i Danmark - nyt kapitelDyrene på landet og i byen - nyt kapitelFly og lufttrafik - opdateret udgave med nye emnerDet vilde vejr - opdateret udgave med nye emnerXplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 5 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 5. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen.I Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 5 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 6 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Kapitler i 2. udgavenSkoven forandrer sig - nyt kapitelDin krop og din sundhed - nyt kapitelEnergi og råstoffer - nyt kapitelDen urolige klode - opdateret udgave med nye emnerLys og lyd - ny udgave med nye emnerMennesker og teknologi - nyt kapitelXplore Natur/teknologi opfylder Fælles MålXplore Natur/teknologi 6 Elevbog - 2. udgave introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der kan vække elevernes forundring og nysgerrighed. Lærebogssystemet opfylder Fælles Mål.Problemløsning med praktisk afsætSom opstart af hvert kapitel i elevbogen kan eleverne arbejde med en undersøgende case, der leder over i en praktisk-undersøgende opgave, som eleverne skal lave i grupper. Det undersøgende arbejde handler om, at eleverne skal gå på opdagelse og selv prøve at løse problemer. Gennem den problemløsende proces vil der opstå en masse spørgsmål, som pirrer elevernes nysgerrighed og lyst til at få udbygget deres faglige viden. Gennem arbejdet trænes eleverne i at arbejde innovativt, at designe modeller og argumentere for mulige løsninger.Træning af fællesfagligt projektarbejdeSelv om det i 6. klasse kan synes som lang tid til, at eleverne skal til afsluttende prøve i naturfag i 9. klasse, er det vigtigt, at eleverne lærer at arbejde problemorienteret med tværfaglige projekter i natur/teknologi. Sidst i de tre Xplore-elevbøger til hhv. 4., 5. og 6. klasse finder I forslag til tværfagligt projektarbejde ud fra tværgående emner i elevbogen. I Xplore Natur/teknologi 6 Lærerhåndbog - 2. udgave findes kopiark med opgaver og aktiviteter til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 6 Elevhæfte - 2. udgave giver eleverne mulighed for at arbejde med elevbogens opgaver i deres eget arbejdshæfte. I finder henvisning til opgaverne nederst på siderne i elevbogen.Hæftet indeholder forsøg, undersøgelser og oplæg til mindre opgaver, som samler op på og uddyber det faglige stof i elevbogen.
Xplore Natur/teknologi 6 Lærerhåndbog indeholder baggrundsinformation, forslag til undervisningsforløb samt didaktiske overvejelser. For hvert opslag gives forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, og der inkluderes forslag til, hvordan eleverne kan arbejde videre med emnerne.I lærerhåndbogen findes også en uddybende forklaring til de emneopgaver, der stilles løbende i elevbogen. Bagerst i lærerhåndbogen findes kopiark med disse opgaver, som kan deles ud til eleverne.
Xplore Natur/teknologi 6 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 2 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 5 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 4 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 3 Lærerhåndbog - 2. udgave indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter.Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder Fælles Mål og læseplaner samt evaluering.
Xplore Natur/teknologi 1 Elevbog introducerer faglige begreber ved at tage udgangspunkt i elevernes nære omverden. Systemet er praksisorienteret og gør brug af undersøgelser, der tager udgangspunkt i elevernes forundring og nysgerrighed. Hvert opslag behandler et emne og indeholder en letlæselig tekst og mange fine tegninger, illustrationer og fotos, der underbygger foståelsen af det aktuelle faglige begreb. Emner i Xplore Natur/teknologi 1:På opdagelse i skoven, Dyr på savannen, Opfinder, Dine sanser, På tur hvor du bor.
2. udgaven af Xplore Natur/teknologi 1 Lærerhåndbog indeholder for hvert af elevbogens kapitler og dets emner faglig baggrund, oversigter over opgaver, forslag til, hvordan undervisningen kan tilrettelægges, samt kopiark med aktiviteter. Lærerhåndbogen beskriver desuden progressionen i Xplore Natur/teknologi 1-6, brugen af fagbegreber, faglig læsning, faget og dets opbygning, herunder fælles mål og læseplaner samt evaluering.
Pakke med 25 stk. elevhæfter.Elevhæftet inspirerer og udfordrer eleverne med opgaver, forsøg og aktiviteter. Hæftet forener teori og praksis, og lader eleverne arbejde i dybden med emner fra elevbogen. For hvert opslag i elevbogen findes aktiviteter i elevhæftet, der repeterer stoffet og lader eleven prøve i praksis, så indlæringen støttes. I lærerhåndbogen gennemgås aktiviteterne i elevhæftet, og der gives forslag til undervisningen.
Elevhæftet inspirerer og udfordrer eleverne med opgaver, forsøg og aktiviteter. Hæftet forener teori og praksis, og lader eleverne arbejde i dybden med emner fra elevbogen. For hvert opslag i elevbogen findes aktiviteter i elevhæftet, der repeterer stoffet og lader eleven prøve i praksis, så indlæringen støttes. I lærerhåndbogen gennemgås aktiviteterne i elevhæftet, og der gives forslag til undervisningen.
Xplore Natur/teknologi 5 præsenterer naturfaglige emner, som motiverer og aktiverer eleverne til at lære nyt. Der er bevidst valgt emner, der appelerer til både drenge og piger. I elevbogen præsenteres relevante temaer og fagudtryk gennem en letlæselig tekst. Denne underbygges af et væld af fotos, kort og tegninger, der gør stoffet forståeligt for eleverne. For hvert opslag gives henvisninger til opgaver i elevhæftet. I den tilhørende lærerhåndbog findes også uddybende valgopgaver, der giver god mulighed for undervisningsdifferentiering. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 5: Zoom til mikroliv På opdagelse i menneskets fortid Masaierne danser stadig Byens vilde natur Flytrafik Det vilde vejr
Xplore Natur/teknologi 3 Elevbog indeholder en letlæselig tekst og et stort udvalg af tegninger, fotos og kort. For hvert opslag findes i den tilhørende lærervejledning opgaver, der lader eleverne arbejde praktisk med stoffet. Der er fokus på aktiviteter både i og uden for klasseværelset. Systemet Xplore Natur/teknologi er tilrettelagt i overensstemmelse med Forenklede Fælles Mål og med progression i læremidlerne fra 1.-6. klasse. Kapitler i Xplore Natur/teknologi 3: Landet set fra ovenLandbrug i DanmarkGod mad til digGrønland - Kalaallit NunaatUtrolige krybdyrHjul og vægt-stang.
Elevhæftet inspirerer og udfordrer eleverne med opgaver, forsøg og aktiviteter. Hæftet forener teori og praksis, og lader eleverne arbejde i dybden med emnerne fra elevbogen.For hvert opslag i elevbogen findes aktiviteter i elevhæftet, der repeterer stoffet og lader eleven prøve i praksis, så indlæringen støttes. I lærerhåndbogen gennemgås aktiviteterne i elevhæftet, og der gives forslag til undervisningen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.