• 327
  • 145
  • 44
  • 26

Musik og film

• Højskolesangbogen Bog Højskolesangbogen

Højskolesangbogen indeholder 572 klassiske fællessange fra udenlandske og danske komponister såsom Kim Larsen, Tim Christensen, Martin Brygmann og Sebastian. En bestseller indenfor sangbøger og bestemt et køb værd.Højskolesangbogen udkom i 1894 og har titlen som Danmarks mest solgte bog og dermed også mest udbredte sangbog blandt skoler og private hjem.

Indbundet Dansk 9788789412283
    • Forlagets pris:
    • 215,00 kr.
    • Pris:
    • 195,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 170,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Sangbogen 5 - spiralryg af Vagn Nørgaard Spar 11% Bog Sangbogen 5 - spiralryg af Vagn Nørgaard, Jens Povlsen & Jakob Faurholt

Sangbogen 5 er det nyeste skud på stammen i den berømte "Sangbogsserie", der første gang så dagens lys i 1988. SANGBOGEN 5 indeholder mere end 320 sange inden for kategorierne:DANSK TRADITION (salmer, sange, viser og evergreens)JUKEBOXDANSK OG INTERNATIONAL BEAT·ROCK·POPHovedvægten er lagt på det danske repertoire, hvoraf mere end 70 sange aldrig har været udgivet på noder før. Som det gør sig gældende for Sangbogen 1-4, er der tale om repertoire, der ikke har været bragt i tidligere bind af serien.Becifret melodilinje med underlagt tekst

Spiralryg Dansk 9788759836590
    • Forlagets pris:
    • 449,00 kr.
    • Pris:
    • 397,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 345,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Olsen Banden af Christian Monggaard Spar 10% Bog Olsen Banden af Christian Monggaard

Den 11. oktober 1968 brød den småborgerlige forbrydertrio med Egon Olsen i spidsen for første gang ind i danskernes hjerter. I anledning af 50-året udkommer BOOK LAB med en mastodont af et hyldestværk. Med værket Olsen Banden tager filmredaktør og forfatter Christian Monggaard læseren med til Hotel Proust i Paris, hvor Erik Balling og Henning Bahs startede serien over en øl og en smøg. Han præsenterer hidtil ukendte manuskriptudkast, går bagom optagelserne til mange af filmenes ikoniske scener, og gør os klogere på, hvorfor så mange østtyskere i dag er fans. Og meget, meget mere. Alt sammen akkompagneret af usete billeder af filmfotograf Rolf Konow og farverige illustrationer. Det unikke indhold bliver præsenteret i en eksklusiv, stofindbundet bog med foliepræg og smudsomslag. Herudover udkommer værket i et limiteret oplag leveret i en specialproduceret kassette designet som et Franz Jäger-pengeskab med et nummereret certifikat og et eksklusivt print. Den limiterede udgave kan erhverves via forlaget på sh@booklab.dk.

Hardback Dansk 9788797003510
    • Forlagets pris:
    • 345,00 kr.
    • Pris:
    • 309,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 269,95 kr. i
    Leveringstid:   2-4 hverdage
  • Seniorsangbogen Bog Seniorsangbogen

Alle de mest elskede sange og salmer. Kraftig skrift, let at læse. Indbundet i kraftig plastic.

Indbundet Dansk 9788770461016
    • Forlagets pris:
    • 179,00 kr.
    • Pris:
    • 171,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 149,95 kr. i
    Leveringstid:   2-4 hverdage
  • Magnaprint sangbog 4 af Ingen Forfatter Spar 21% Bog Magnaprint sangbog 4 af Ingen Forfatter

MagnaPrint-sangbogsserien består af 4 bind med knap 300 af vore mest populære danske sange og viser. MagnaPrint-sangbøgerne er især beregnet for svagsynede og derfor trykt med speciel, stor læsevenlig skrift. Noder og becifringer til de 75 melodier i MagnaPrint Sangbog 4 findes i MagnaPrint Nodebog 4.Nodebøgerne indeholder melodilinie og original becifring nedtransponeret til et bekvemt leje.

Hæftet Dansk 9788741867359
    • Forlagets pris:
    • 169,95 kr.
    • Pris:
    • 133,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 110,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Sangbogen Greatest af Vagn Nørgaard Spar 23% Bog Sangbogen Greatest af Vagn Nørgaard, Jens Povlsen & Jakob Faurholt

SANGBOGEN GREATEST indeholder de 250 bedste sange fra SANGBOGEN 1-4 inden for emnerne DANSK POP·ROCK·BEAT DANSKE EVERGREENS UDENLANDSK POP·ROCK·BEAT UDENLANDSKE EVERGREENSBecifret melodilinje med underlagt tekst

Spiralryg Dansk 9788759836323
    • Forlagets pris:
    • 449,00 kr.
    • Pris:
    • 345,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 300,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Alt om vinyl af Søren Genefke Spar 25% Bog Alt om vinyl af Søren Genefke

ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

Hæftet Dansk 9788793628328
    • Forlagets pris:
    • 359,00 kr.
    • Pris:
    • 267,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 230,95 kr. i
    Leveringstid:   2-4 hverdage
  • Sangbogen 2 - Spiralryg Spar 11% Bog Sangbogen 2 - Spiralryg

Udgaven har spiralryg og rød indbinding.

Spiralryg Dansk 9788759808627
    • Forlagets pris:
    • 449,00 kr.
    • Pris:
    • 397,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 345,95 kr. i
    Leveringstid:   Kan leveres sidst i maj
  • Grand Prix-sangbogen Spar 18% Bog Grand Prix-sangbogen

Dansevise, Skibet skal sejle i nat, Angelique, Smuk som et stjerneskud, Vi maler byen rød, Only Teardrops – eller for den sags skyld Waterloo, Hold Me Now, Congratulations, Rør ved mig og Save Your Kisses For Me; vi kender dem allesammen og synger gerne med. For første gang nogensinde udkommer nu en sangbog helt og holdent dedikeret sangene fra verdens største musikkonkurrence. Og det er ikke kun en sangbog, for bogen er også spækket med fotos, anekdoter og informationer om de enkelte sange og kunstnere. Sangene er gengivet som becifret melodilinje med underlagt tekst.

Indbundet Dansk 9788759828724
    • Forlagets pris:
    • 199,00 kr.
    • Pris:
    • 162,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 141,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Kapelmesterens dagbog. af Marcus Winther-John Spar 16% Bog Kapelmesterens dagbog. af Marcus Winther-John & Per Løkkegaard

”Kapelmesterens Dagbog” er en gribende fortælling i ord og billeder om den sidste turné med en levende legende. Peter Bellis liv har budt på vilde op- og nedture og det samme gør det sidste år på landevejen i rock`n´rolls tro tjeneste. Kapelmester (bandleder), Marcus Winther-John går helt tæt på i sin beretning om denne unikke rejse i samspil med et unikt billedmateriale fra bag kulisserne, på scenerne og landevejene. Fra Christiania til Smukfest og fra Frederikshavn til Bornholm.”Rock`n´roll er ikke et job som Peter kommer hjem og hænger i skabet som et sæt arbejdstøj efter fyraften. Han investerer sig kompromisløst med hele sin krop og sjæl, 24 timer i døgnet, året rundt! Og det gør bølgerne som livet kommer i euforisk høje eller afgrundsdybe. Måske er det én af grundene til, at det har været så vild en rejse. Jeg kan i hvert fald konstatere her, 7 år, 4 albums, hundredvis af koncerter og ti-tusindvis af kørte kilometer senere, at jobbet som Peter Bellis kapelmester ikke er som noget som helst andet, jeg har haft eller overhovedet hørt om! På mange måder har 2017 været en koncentrat af de følelsesladet, sjove, svære, historiske og til tider surrealistiske oplevelser vi har delt siden 2010. Undervejs har de store opture fået modspil af udfordringer, der i yderste tilfælde har været med livet som indsats. Som Peter selv, har disse 58 afskedskoncerter været mange ting for mange folk … men kedeligt har det aldrig været!” - uddrag fra introduktion, “Kapelmesterens Dagbog”

Hæftet Dansk 9788793501072
    • Forlagets pris:
    • 299,00 kr.
    • Pris:
    • 250,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 218,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Bigger than Hitler - Better than Christ af Rik Mayall Bog Bigger than Hitler - Better than Christ af Rik Mayall

In this electrifying autobiography, Rik stands naked in front of his vast legions of fans and disciples and invites them to take communion with the blood he has spilled for them during his thirty year war on show business.

Paperback Engelsk 9780007207282
    • Forlagets pris:
    • 124,88 kr.
    • Pris:
    • 115,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 96,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Sangbogen 1 - Spiralryg Spar 11% Bog Sangbogen 1 - Spiralryg

Udgaven har blå spiralryg.

Spiralryg Dansk 9788759808801
    • Forlagets pris:
    • 449,00 kr.
    • Pris:
    • 397,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 345,95 kr. i
    Leveringstid:   Kan leveres først i februar
  • Sangbogen 4 - spiralryg af Vagn Nørgaard Spar 11% Bog Sangbogen 4 - spiralryg af Vagn Nørgaard, Jens Povlsen & Jakob Faurholt

Sangbogen 4 er det nyeste skud på stammen i den berømte "Sangbogsserie", der første gang så dagens lys i 1988. Denne gang har den danske befolkning bidraget til indholdet. Sangbogen 4 er nytænkende, men bevarer de velkendte kategorier fra de tidligere bind i serien. Denne gang er hovedvægten lagt på dansk og international populærmusik (som rock, folk, beat og pigtråd) fra 1950'erne og frem. Indholdet spænder helt fra Steppeulvene, Rocazino og Elvis til Mew, Tina Dickow og Coldplay. Mange af disse sange har tidligere kun været tilgængelige gennem indspilninger, og fremstår nu for første gang nogensinde som nodesats. Sangbogsserien har i mere end 20 år været toneangivende i dansk musikliv og er blevet brugt af solister, familier, foreninger, folkelige forsamlinger og i utallige undervisningssammenhænge. Hvert bind har sine særlige kvaliteter, men bag dem alle ligger et fælles ønske om at knytte befolkningen tættere til den danske og udenlandske sangtradition. Netop ønsket om at lave en sangbog, der rammer bredt blandt musik interesserede, har gjort at Wilhelm Hansen Musikforlag, som noget helt nyt har åbnet for brugernes input, og har givet den danske befolkning mulighed for at præge udvalget af sange. Det er der kommet endnu en fantastisk sangbog ud af, med en spændevidde, der rammer en bred vifte af musikere fra amatør til professionel. Udvalget af sange er inddelt i fire hovedkategorier: DANSK TRADITION dækker den levende, danske sangtradition i underkategorierne: Salmer, Sange samt Viser og evergreens. DANSK BEAT·ROCK·POP præsenterer en markant samling sange, der gennem folkelig udbredelse har bevist deres levedygtighed. INTERNATIONAL BEAT·ROCK·POP markerer begyndelsen og udviklingen af den populære og skelsættende musikstil, der i dag fremstår som en hel verdens sangskat. KIND OF JAZZ viser et udpluk af den nyere vokaljazz set med danske øjne. Becifret melodilinie med underlagt tekst

Spiralryg Dansk 9788759820100
    • Forlagets pris:
    • 449,00 kr.
    • Pris:
    • 397,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 345,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Livet skal jo leves af Jakob Faurholt Spar 21% Bog Livet skal jo leves af Jakob Faurholt & Henrik Smith-Sivertsen

LIVET SKAL JO LEVES - John Mogensen-sangbogen af Henrik Smith-Sivertsen og Jakob Faurholt.Sangeren, komponisten og Danmarks dansktop-rebel, John Mogensen (1928-1977), skrev sig direkte ind i den danske folkesjæl med tekster og melodier, som stadig hænger i ører og danseben. På forunderlig vis beherskede han både det livsfilosofiske og det umiddelbare, glade udtryk, som gjorde ham til en ener i dansk populærmusik.Vi kan synge med på rigtig mange af John Mogensens ikoniske sange, og det er ikke tilfældigt - John kunne sit håndværk, og han sled for sagen, endda i dobbelt forstand: spillejobs og indspilninger dag og aften - og hjem og skrive sange i nattens stille timer. I løbet af en professionel karriere, der strakte sig over 25 år, nåede han at være en del af de populære vokalkvartetter Blue Boys og Four Jacks for derefter i 1970erne at blive til solisten John Mogensen, som lagde landet ned med sine medrivende og vedkommende sange, der stadig sætter ord på tanker og følelser, som de fleste kan nikke genkendende til.I denne bog kan du opleve John i alle sammenhænge: tant, fjas, nedtur, optur, kærlighed og politik - og uanset sammenhængen som nærværende og ærlig. Musikformidler og -forsker Henrik Smith-Sivertsen sætter John Mogensen i perspektiv i en længere introduktion samt forsyner de enkelte sange med fyldige noter. Jakob Faurholt har tilrettelagt noderne og desuden transskriberet de sange, som ikke tidligere har været udgivet på tryk. Sangene er gengivet som becifret melodilinje med underlagt tekst og ledsages af fotografier fra hele John Mogensens karriere.

Indbundet Dansk 9788759840689
    • Forlagets pris:
    • 249,00 kr.
    • Pris:
    • 196,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 170,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Højskolesangbogen Magnaprint Spar 10% Bog Højskolesangbogen Magnaprint

Magnaprint

Indbundet Dansk 9788789412276
    • Forlagets pris:
    • 275,00 kr.
    • Pris:
    • 247,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 215,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Musik i det tyvende århundrede af Karl Aage Rasmussen Spar 23% Bog Musik i det tyvende århundrede af Karl Aage Rasmussen

En uhyre velskrevet, lettilgængelig, livlig, personlig introduktion til den musik, der er skrevet i det tyvende århundrede i forlængelse af den klassiske musiks traditioner - i Danmark, i Europa, i USA. Rigt illustreret.

Hæftet Dansk 9788702082319
    • Forlagets pris:
    • 399,00 kr.
    • Pris:
    • 308,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 268,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Werner Herzog af Kristoffer Hegnsvad Spar 11% Bog Werner Herzog af Kristoffer Hegnsvad

Monumental monografi over Herzogs oeuvre og poetik, rigt illustreret med over 100 farvefotos Instruktøren Werner Herzogs visuelle vovemod har dannet præcedens og han er blevet kultfigur og forbillede for en helt ny generation af filmskabere, internationalt såvel som i Danmark. Bredest kendt blev han for sine film med den gale Klaus Kinski, men er i dag dokumentargenrens store navn, der forbinder de europæiske nybølger med succesfuld amerikansk mainstream. Bogen fører læseren ind i et værk der bl.a. beskriver gangsterpræster, bjørnehviskere, skospisning, revolutionære filmkunstnere … og en enkelt pingvin. Samt ikke mindst vigtige perspektiver på en tid med fake news. Skrevet af Kristoffer Hegnsvad, dokumentarist, samt Film&TV-redaktør og kritiker ved Dagbladet Politiken. Han har læst på Københavns Universitet og Sorbonne og har instrueret filmene Laamb og Looking for Exits – Conversations with a Wingsuit Artist. I 2016 deltog han på Werner Herzogs provisoriske filmskole for instruktørtalenter, The Rogue Film School.

Lærredsindbundet Dansk 9788771513189
    • Forlagets pris:
    • 348,00 kr.
    • Pris:
    • 310,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 269,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Hvem tæller for? af Annelise Dahlbæk Spar 10% Bog Hvem tæller for? af Annelise Dahlbæk & Linda Vilhelmsen

Hvem tæller for? er en ’hands-on’-bog, der i teori og praksis tager hånd om det faktum, at åben skole-samarbejdet i musik rummer store udfordringer både fagligt, didaktisk, pædagogisk, samarbejdsmæssigt, organisatorisk og ledelsesmæssigt. Bogen giver inspiration og anvisning til undervisningsforløb, der retter sig mod ’det fælles tredje’, som netop kun kan effektueres gennem samarbejde mellem de forskellige fagprofessioner i det gensidigt, forpligtende samarbejde – folkeskole/musikskole og folkeskole/ungdomsskole. Hvem tæller for? giver inspiration til eksemplariske undervisningsforløb på klassebasis for både indskoling, mellemtrin, ældste og udskoling, hvor elevernes læring og dannelse er i centrum. Derudover er der inspiration til områder som organisering af samarbejde og forløb, facilitering af mødeprocesser, etablering af teamsamarbejde – f.eks. at lave forventingsafstemning, udøve aktiv lytning og stille åbne, refleksive spørgsmål. Og der er forslag til iværksættelse af arbejdsformer og læreprocesser, planlægning af undervisningsforløb på klassebasis, tværfaglighed, målsætning og evaluering med videre. Hvem tæller for? henvender sig til: • Folkeskolers musiklærere og skolepædagoger. • Musikskolers undervisere inden for alle områder. • Ungdomsskoler. • Konservatorier og professionshøjskoler. • Fri- og efterskoler. • Skolebestyrelser, kommunalbestyrelser, forældre og andre med interesse for åben skole i musik. Hvem tæller for? sigter mod det fælles afsæt, hvor det almenpædagogiske, det innovative og det kunstneriske spiller sammen.

Paperback Dansk 9788759840375
    • Forlagets pris:
    • 299,00 kr.
    • Pris:
    • 268,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 233,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Skriv et filmmanuskript af Cecilie Rosdahl Bog Skriv et filmmanuskript af Cecilie Rosdahl

Bogen er en guide i at skrive et filmmanuskript for begyndere.

Paperback Dansk 9788740944822
    • Pris:
    • 182,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 158,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Et Hus af Krop af KATINKA Bog Et Hus af Krop af KATINKA

Musiker, sangskriver, sanger og skuespiller Katinka udgiver sin første digtsamling ”Et Hus af Krop”, der er en 48 sider samling af det fineste fra hendes hånd, når det kommer til digte.

Paperback Dansk 9788797007402
    • Pris:
    • 127,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 105,95 kr. i
    Leveringstid:   2-4 hverdage
  • En visuel guide til musik af Carol Vorderman Spar 10% Bog En visuel guide til musik af Carol Vorderman

Vil du gerne vide mere om musik og musikteori? Eller vil du gerne kunne støtte dine børn i deres musikundervisning?“En visuel guide til musik” er, hvad enhver der gerne vil vide mere om musik, har brug for. Bogens inspirerende visuelle tilgang til stoffet med diagrammer, illustrationer og trin-for-trin instruktioner gør musikteori tilgængelig for alle og nemmere at forstå end nogensinde.Bogen dækker alle hovedområder inden for musik – nodelære, rytmer, skalaer, melodier, akkorder og musikalske genrer – og er en uvurderlig guide til alle, der gerne vil have en større forståelse af musik og musikteori.Igennem hele bogen findes et lille lydsymbol, der henviser til et online lydspor, som kan afspilles her.Her demonstreres de musikalske eksempler, skalaer, akkorder samt en lang række musikalske instrumenter.

Paperback Dansk 9788771069051
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 134,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 112,95 kr. i
    Leveringstid:   2-4 hverdage
  • Black Holes: The Reith Lectures af Stephen Hawking Bog Black Holes: The Reith Lectures af Stephen Hawking

"It is said that fact is sometimes stranger than fiction, and nowhere is that more true than in the case of black holes. Black holes are stranger than anything dreamed up by science fiction writers."In 2016 Professor Stephen Hawking delivered the BBC Reith Lectures on a subject that fascinated him for decades - black holes.

Paperback Engelsk 9780857503572
    • Pris:
    • 69,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 55,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Little Black Songbook Spar 16% Bog Little Black Songbook

Paperback Engelsk 9781785580772
    • Forlagets pris:
    • 187,38 kr.
    • Pris:
    • 157,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 136,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Not That Kind of Girl af Lena Dunham Spar 17% Bog Not That Kind of Girl af Lena Dunham

Lena Dunham, acclaimed writer-director-star of HBO and Sky Atlantic's `Girls' and the award-winning movie `Tiny Furniture', displays her unique powers of observation, wisdom and humour in this exceptional collection of essays.

Hardback Engelsk 9780008101268
    • Forlagets pris:
    • 212,38 kr.
    • Pris:
    • 175,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 153,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Art of Ian Miller Spar 20% Bog Art of Ian Miller

Featuring over 300 pieces of artwork, this collection is suitable for all lovers of fantasy art - from Lovecraft novel covers to Tolkien bestiaries to Warhammer 40,000 concept art, through a veritable trove of gothic humour, fantasy battles, dragons, beasts and a world of nightmarish visions.

Hardback Engelsk 9781781167793
    • Forlagets pris:
    • 312,38 kr.