• 288
  • 79

Musik og film

• Kim Larsen af Jens Andersen
    - De unge år
    af Jens Andersen

Om det har været skæbnebestemt er ikke til at sige, men det sidste halve år af sit liv, arbejdede Kim Larsen på en erindringsbog i samarbejde med forfatteren Jens Andersen. Heldigvis for os alle nåede de to at gennemføre en række interviews, hvor Kim Larsen åbnede op for historien sin barndom og sine rødder og ikke mindst for vejen til det store gennembrud med Gasolin. Deres mange samtaler danner basis for denne unikke og indsigtsfulde bog, som udkommer med familiens støtte og opbakning. Jens Andersen fortæller, at når de to skulle mødes, sad Kim Larsen altid klar i sit lille køkken i Odense med guitar, smøger og kaffe. Han fortæller også, at hvert møde blev afsluttet med en lille dramatisk cliffhanger, så der altid var noget at glæde sig til til næste gang. Gennem årene har mange bedt om lov til at skrive Kim Larsens erindringer, men den folkekære musiker har takket nej hver gang.  Jens Andersen kunne han dog ikke sige nej til, fordi han nærede meget stor respekt for hans forfatterskab og fordi, de havde en god kemi. Selvom de to ikke får lov at afslutte bogen sammen, så udkommer den nu i den ånd, der prægede deres unikke samarbejde og mange samtaler.

• 25,00 kr.
  • Jeg er kommet for at synge af Danni Travn
    af Danni Travn & Lis Sørensen

Lis Sørensen har lagt stemme til danskernes liv i fem årtier. Nu giver hun endelig og for første gang stemme til sin egen historie. Jeg er kommet for at synge er fortællingen om at finde sin vej som kunstner og kvinde. Fra den spæde begyndelse som sømandens datter i Brabrand over tiden med banebrydende Shit & Chanel til en vidtfavnende solokarriere, hvor hun har opnået stor succes, men også har måttet kæmpe for sin plads. Bogens omdrejningspunkt er de sange, Lis har sunget livet igennem – såsom Stille før storm, Indtil dig igen, Verden er i farver og Mine øjne de skal se. Via dem søger hun ind i de epoker, hun har været en del af, og møder de mennesker, som har præget hende. Hun fortæller om de vilde tider i Aarhus med alskens fristelser. Om det uforløste forhold til sin mor, der døde tidligt. Om et evigt forbillede i sin energiske far. Om en søn, der løfter hende mod nye horisonter. Om havet. Om himlen. Om stemmen. Om kærligheden. Og ikke mindst om jagten på sangene.

• 25,00 kr.
  • Mig af Elton John
    af Elton John

I sin første og eneste autoriserede selvbiografi løfter musikikonet Elton John sløret for sandheden om sit helt usædvanlige liv. Mig er en ærlig, bevægende og vanvittigt underholdende historie om en af de mest succesfulde og langtidsholdbare singer/songwriters nogensinde. Elton John, der oprindeligt er døbt Reginald Dwight, var en lille genert dreng, der voksede op i en London-forstad og drømte om at blive popstjerne. Og det blev han. Allerede som 23-årig var han på sin første koncertturné i USA, hvor han i tætsiddende sølv-hotpants mødte et lamslået publikum. Elton John var ankommet, og musikverdenen skulle aldrig blive den samme igen. Elton Johns liv har været fuldt af drama.Fra de første tidlige afslag fra pladeselskaber på sange skrevet i samarbejde med den senere mangeårige sangskriverpartner Bernie Taupin til et liv som superstar på toppen af de internationale hitlister, et liv, der spandt fuldstændigt ud af kontrol. Fra et halvhjertet forsøg på at drukne sig selv i sin swimmingpool i Los Angeles til diskodans med the Queen, fra venskaberne med John Lennon, Freddie Mercury og George Michael til arbejdet med at stifte sin egen AIDS Foundation. I mange af årene i kombination med et seriøst stofmisbrug. Det er også stærk læsning, når Elton skriver om at blive clean og ændre sit liv, om at finde kærligheden med David Furnish og om at blive far. Varmt, ydmygt og åbent fortæller han om sin musik, sine forhold, sine passioner og sine fejltagelser. Dette er en historie, der vil sidde længe i læseren, efter at bogen er slut – fortalt af en levende musiklegende.

• 25,00 kr.
  • Højskolesangbogen

Højskolesangbogen indeholder 572 klassiske fællessange fra udenlandske og danske komponister såsom Kim Larsen, Tim Christensen, Martin Brygmann og Sebastian. En bestseller indenfor sangbøger og bestemt et køb værd.Højskolesangbogen udkom i 1894 og har titlen som Danmarks mest solgte bog og dermed også mest udbredte sangbog blandt skoler og private hjem.

• 25,00 kr.
  • Du kom med alt det der var dig af Anne Knudsen
    - En samtale med digteren Jens Rosendal om liv og forfatterskab
    af Anne Knudsen & Steen Valgreen-Voigt

Jens Rosendal fortæller åbent om følelser og livserfaring, om sit forhold til Gud og den missionske opvækst i det nordjyske. Naturen og Vadehavet står stærkt i Jens Rosendals forfatterskab. Han fortæller om at være national og modstander af EU, og han gør sig tanker om fællessangens betydning. Teksten er ledsaget af udvalgte Rosendal-sange og foto fra egnen omkring Ballum, hvor Jens Rosendal har tilbragt det meste af sit liv. I bogen medvirker Rasmus Skov Borring, der har skrevet melodier til en lang række af Jens Rosendals sange og holder foredrag og sangaftner med udgangspunkt i Jens Rosendals sangskat.

• 25,00 kr.
  • Sangbogen 5 - spiralryg af Vagn Nørgaard Spar 11%
    af Vagn Nørgaard, Jens Povlsen & Jakob Faurholt

Sangbogen 5 er det nyeste skud på stammen i den berømte "Sangbogsserie", der første gang så dagens lys i 1988. SANGBOGEN 5 indeholder mere end 320 sange inden for kategorierne:DANSK TRADITION (salmer, sange, viser og evergreens)JUKEBOXDANSK OG INTERNATIONAL BEAT·ROCK·POPHovedvægten er lagt på det danske repertoire, hvoraf mere end 70 sange aldrig har været udgivet på noder før. Som det gør sig gældende for Sangbogen 1-4, er der tale om repertoire, der ikke har været bragt i tidligere bind af serien.Becifret melodilinje med underlagt tekst

• 25,00 kr.
  • Olsen Banden af Christian Monggaard Spar 10%
    af Christian Monggaard

Den 11. oktober 1968 brød den småborgerlige forbrydertrio med Egon Olsen i spidsen for første gang ind i danskernes hjerter. I anledning af 50-året udkommer BOOK LAB med en mastodont af et hyldestværk. Med værket Olsen Banden tager filmredaktør og forfatter Christian Monggaard læseren med til Hotel Proust i Paris, hvor Erik Balling og Henning Bahs startede serien over en øl og en smøg. Han præsenterer hidtil ukendte manuskriptudkast, går bagom optagelserne til mange af filmenes ikoniske scener, og gør os klogere på, hvorfor så mange østtyskere i dag er fans. Og meget, meget mere. Alt sammen akkompagneret af usete billeder af filmfotograf Rolf Konow og farverige illustrationer. Det unikke indhold bliver præsenteret i en eksklusiv, stofindbundet bog med foliepræg og smudsomslag. Herudover udkommer værket i et limiteret oplag leveret i en specialproduceret kassette designet som et Franz Jäger-pengeskab med et nummereret certifikat og et eksklusivt print. Den limiterede udgave kan erhverves via forlaget på sh@booklab.dk.

• 29,95 kr.
  • Ikke død endnu af Phil Collins
    af Phil Collins

I 80’erne og begyndelsen af 90’erne var Phil Collins overalt. Han indtog hitlisterne både med Genesis og som solist. Han er en af kun tre personer, der har solgt over hundrede millioner album både som bandmedlem og som solist. De to andre er Michael Jackson og Paul McCartney. Nu fortæller han hele sin livshistorie, og der er nok at tage fat på: venskabet med Eric Clapton og Robert Plant, det tætte forhold til prins Charles og prinsesse Diana og samarbejdet med The Beatles. Med selvironi beskriver han desuden Live Aid-koncerten, hvor han blev fløjet med Concorde for som den eneste musiker at kunne optræde både i England og USA på samme dag. På det personlige plan fortæller Phil Collins ærligt om sine tre forliste ægteskaber og om nedturen efter karrieren, hvor han næsten drak sig selv ihjel.***** Berlingske***** GAFFA

• 25,00 kr.
  • Larsen af Peder Bundgaard
    af Peder Bundgaard

KIM LARSEN er ikke blot sin generations måske største sangskriver, men også en af vor tids største danske kulturpersonligheder.I LARSEN fortæller Peder Bundgaard underholdende og humoristisk historien om Larsen, hans sange og hans tid. Vi følger sangeren og sangskriveren på den musikalske odyssé fra barndommen og den tidlige ungdom i 50’erne og 60’erne over gennembrudsårene med Gasolin’ i 70’erne og frem til solokarrieren, der i disse år når nye højder med bl.a. albummet MINE DAMER OG HERRER.I den fremragende fortalte biografi Larsen fortæller vennen fra Gasolin’-dagene Peder Bundgaard historien om hele nationens Larsen … Bundgaard [kommer] for alvor ind under huden på myten og kunstneren Kim Larsen og sætter ham i forhold til hans tid. En suveræn, loyal men ikke ukritisk analyse … den bedste samlede Larsen-historie vi får. – JAN ERIKSEN, B.T.Med sin aldrig svigtende sans for at sætte tingene i deres rette perspektiv får Bundgaard tegnet et billede af et meget sammensat, kompliceret, men i bund og grund også meget sympatisk menneske.– UFFE CHRISTENSEN, JYLLANDS-POSTENDet er med holdt vejr, man stryger gennem siderne og mærker alle vibrationerne stige til overfladen igen – som sange fra glemmebogen. Det gør allermest godt, men svier en smule indimellem. Ingen vil næppegå uberørt fra erindringsbordet.– RUD KOFOED, EKSTRA BLADET

• 25,00 kr.
  • Seniorsangbogen

Alle de mest elskede sange og salmer. Kraftig skrift, let at læse. Indbundet i kraftig plastic.

• 25,00 kr.
  • Magnaprint sangbog 4 af Ingen Forfatter Spar 16%
    af Ingen Forfatter

MagnaPrint-sangbogsserien består af 4 bind med knap 300 af vore mest populære danske sange og viser. MagnaPrint-sangbøgerne er især beregnet for svagsynede og derfor trykt med speciel, stor læsevenlig skrift. Noder og becifringer til de 75 melodier i MagnaPrint Sangbog 4 findes i MagnaPrint Nodebog 4.Nodebøgerne indeholder melodilinie og original becifring nedtransponeret til et bekvemt leje.

• 25,00 kr.
  • Altid allerede elsket af Peter Bastian
    - En musiker finder fred i eget hus
    af Peter Bastian

"Efter at Mesterlære udkom i 2011, er der sket mange afgørende ting i mit liv. Jeg kan se, hvordan forestillingen om det gode, det højere og den bedste udgave af mig selv har været en drivkraft, men også hvordan den forestilling har skabt fjendskab i mit eget liv. Bogen handler om, hvordan jeg er kommet til forsoning med mig selv – fred i eget hus. Og om efter et langt liv at have fundet et nyt syn på kærlighed." Peter Bastian, den 20. marts 2017 Sådan skrev musikeren Peter Bastian, en uge før han døde efter flere års sygdom, 73 år gammel. Ordene faldt som en indledning til denne bog, der gengiver Bastians begejstring og forundring over at være nået frem til en tro på at være altid allerede elsket. Et tankevækkende indblik i et menneskes inderlige længsel efter kærlighed. Bogen blev til ved en samtale på Arresødal Hospice, hvor forfatteren Tor Nørretranders var på besøg 11 dage før Peter Bastians død. De to venner talte sig gennem alt det, Peter Bastian havde på hjerte. En let redigeret båndudskrift blev til bogens tekst. Bogens billeder er udvalgt af Lars H.U.G. blandt tegninger og malerier udført af Peter Bastian gennem et langt liv.

• 25,00 kr.
  • Sangbogen Greatest af Vagn Nørgaard Spar 23%

SANGBOGEN GREATEST indeholder de 250 bedste sange fra SANGBOGEN 1-4 inden for emnerne DANSK POP·ROCK·BEAT DANSKE EVERGREENS UDENLANDSK POP·ROCK·BEAT UDENLANDSKE EVERGREENSBecifret melodilinje med underlagt tekst

• 25,00 kr.
  • Alt om vinyl af Søren Genefke Spar 26%
    af Søren Genefke

ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

• 29,95 kr.
  • Carl & Marie af Lotte Andersen
    - - i kunst og i kærlighed
    af Lotte Andersen & Amalie Kestler

Lotte Andersen og Amalie Kestler følger i "Carl & Marie" kunstnerparret Carl Nielsen og Anne Marie Carl-Nielsens brevveksling i en unik fortælling om kærlighed og kunst i en brydningstid i danmarkshistorien. Forfatterne har udvalgt hundredvis af breve af høj kunstnerisk og historisk kvalitet, og de bliver sat ind i en større sammenhæng, der folder fortællingen om Carl og Marie ud og føjer nyt liv til historien om begge kunstnere.

• 25,00 kr.
  • Grand Prix-sangbogen Spar 18%

Dansevise, Skibet skal sejle i nat, Angelique, Smuk som et stjerneskud, Vi maler byen rød, Only Teardrops – eller for den sags skyld Waterloo, Hold Me Now, Congratulations, Rør ved mig og Save Your Kisses For Me; vi kender dem allesammen og synger gerne med. For første gang nogensinde udkommer nu en sangbog helt og holdent dedikeret sangene fra verdens største musikkonkurrence. Og det er ikke kun en sangbog, for bogen er også spækket med fotos, anekdoter og informationer om de enkelte sange og kunstnere. Sangene er gengivet som becifret melodilinje med underlagt tekst.

• 29,95 kr.
  • Kapelmesterens dagbog. af Marcus Winther-John Spar 16%
    - En sidste tur med Peter
    af Marcus Winther-John & Per Løkkegaard

”Kapelmesterens Dagbog” er en gribende fortælling i ord og billeder om den sidste turné med en levende legende. Peter Bellis liv har budt på vilde op- og nedture og det samme gør det sidste år på landevejen i rock`n´rolls tro tjeneste. Kapelmester (bandleder), Marcus Winther-John går helt tæt på i sin beretning om denne unikke rejse i samspil med et unikt billedmateriale fra bag kulisserne, på scenerne og landevejene. Fra Christiania til Smukfest og fra Frederikshavn til Bornholm.”Rock`n´roll er ikke et job som Peter kommer hjem og hænger i skabet som et sæt arbejdstøj efter fyraften. Han investerer sig kompromisløst med hele sin krop og sjæl, 24 timer i døgnet, året rundt! Og det gør bølgerne som livet kommer i euforisk høje eller afgrundsdybe. Måske er det én af grundene til, at det har været så vild en rejse. Jeg kan i hvert fald konstatere her, 7 år, 4 albums, hundredvis af koncerter og ti-tusindvis af kørte kilometer senere, at jobbet som Peter Bellis kapelmester ikke er som noget som helst andet, jeg har haft eller overhovedet hørt om! På mange måder har 2017 været en koncentrat af de følelsesladet, sjove, svære, historiske og til tider surrealistiske oplevelser vi har delt siden 2010. Undervejs har de store opture fået modspil af udfordringer, der i yderste tilfælde har været med livet som indsats. Som Peter selv, har disse 58 afskedskoncerter været mange ting for mange folk … men kedeligt har det aldrig været!” - uddrag fra introduktion, “Kapelmesterens Dagbog”

• 25,00 kr.
  • Tæl til Tina af Tina Dickow
    af Tina Dickow

TÆL TIL TINA Tina Dickow er en af Danmarks største og mest folkekære sangerinder, der med sin musik og sine tekster har tryllebundet sit publikum igennem næsten 20 år. 'Tæl til Tina' er en personlig fortælling om Tina Dickows liv med og midt i musikken indtil nu; fra den spæde start ved klaveret i Åbyhøj til de store internationale scener. Fra kunstnerlivet i London til familielivet på Island. Det er historien om "Pigen fra Åbyhøj" med et søgende og rastløst sind, på jagt efter lykken ude i den store verden med en akustisk guitar på ryggen.Med sine sange som rød tråd fortæller hun om sangskrivning, turnéliv og rampelys, tvivl og svære stunder i studiet og på scenen, om angst og fristelser og om hendes higen efter række ud efter og røre sit publikum. Og ikke mindst om den store kærlighed ... 'Tæl til Tina' er en fortælling i to spor: et nutidsspor, hvor Tina er alene på turné i Tyskland og beskriver turnélivet i alle dets facetter, og et retrospektivt spor, der fortæller om hendes karriere med ekstra fokus på tiden omkring hendes gennembrudsalbum 'Count To Ten', der har 10-års jubilæum i år.

• 25,00 kr.
  • Sangbogen 1 - Spiralryg Spar 11%

Udgaven har blå spiralryg.

• 25,00 kr.
  • Born to Run af Bruce Springsteen
    af Bruce Springsteen

Bruce Springsteen fortæller ærligt om sin næsten 50 år lange karriere i en stærk selvbiografi, der udgives på den samme dag, 27. september, over hele verden. Den ikoniske sanger og musiker Bruce Springsteen har i al hemmelighed skrevet på sin selvbiografi de seneste syv år. Han begyndte at arbejde på den i 2009 efter at have optrådt med The E Street Band til Super Bowl. I Born to Run beskriver han sin opvækst i Freehold i New Jersey imellem ”poesi, fare og mørke”, som det, der har næret hans fantasi. Han fortæller levende om sit stædige behov for at blive musiker – fra hans tidlige dage, hvor han var kongen over alle barmusikere i Asbury Park til dannelsen af The E Street Band. Med hudløs ærlighed taler han også for første gang åbent om de personlige kampe, der har inspireret ham til at skrive sine bedste sange og afslører, hvorfor sangen Born to Run har langt dybere selvbiografiske lag, end man tror. ”Det er noget underligt noget at skrive om sig selv”, skriver Bruce Springsteen i bogen.”Men i et projekt som dette har forfatteren givet læseren et løfte om at vise, hvem han virkelig er. Det løfte har jeg forsøgt at leve op til i denne bog”. Og det er ikke bare tomme ord, at han her viser sig, som han er. Born to Run er en sjældent ærlig og indsigtsfuld selvbiografi, hvor Bruce Springsteen ikke bare tager læseren med gennem sin ikoniske musikalske karriere, der strækker sig over næsten 50 år. Men også gennem en personlig historie fyldt med den form for kærlighed og svigt, tillid og usikkerhed, kampe og succes, som alle kan spejle sig i.

• 29,95 kr.
    • 25,00 kr.
  • Rytme af Erik Højsgaard
    - Videregående studier
    af Erik Højsgaard

I Rytme. Videregående studier giver Erik Højsgaard, komponist og professor i hørelære ved Det Kongelige Danske Musikkonservatorium, en indføring i rytmelæsning. Med bogens 451 øvelser og tilhørende noter får alle, der beskæftiger sig professionelt med musik, mulighed for at videreudvikle deres tekniske og håndværksmæssige kunnen inden for dette område. Bogen indeholder også øvelser rettet mod nyere kompositionspraksis. Om bogen skriver professor og komponist Per Nørgård: Erik Højsgaards indføring i hørelærens mange sider er båret af dyb indsigt i den vestlige musik og dens tusindårige tradition. Foruden den pædagogiske klarhed, der bringer rytme og flerstemmighed på en forståelig form, er Højsgaards fremstilling både musikalsk og underholdende. Man har erhvervet nye indblik og tillige musikalske glæder, når man har gennemarbejdet bogens øvelser.

• 29,95 kr.
  • Mesterlære af Peter Bastian
    - En livsfortælling
    af Peter Bastian

Peter Bastian blev verdensberømt i Danmark efter i 1987 at have udgivet bogen IND I MUSIKKEN, der alt i alt har solgt i godt 100.000 eksemplarer og var en øjenåbner af dimensioner.    I denne nye bog tager han fat i sin samtid og giver med afsæt i sit eget liv som dreng, ung mand, voksen og patriark en kærlig og nådesløs karakteristik af nutidens mennesker, nutidens dårskab, nutidens målløshed. Han er stadig væk en fandenivoldsk, vittig og skarp samfundsborger der kigger sig omkring og tænker: det her kan vi gøre bedre. Og det kommer han så med sit bud på hvordan.  I ngen væsentlige emner går fri - kønsroller, opdragelse, musikkens væsen, identitet og mangel på samme, global bevidsthed - Peter Bastian tager livtag med det hele og gør det forrygende godt.  Lydbogen er indlæst af forfatteren.

• 25,00 kr.
  • Postkort Fra Langestrand af Christian Langballe Spar 17%
    af Christian Langballe & Malk de Koijn

MALK DE KOIJN. 20 ÅR PÅ PLADE OG LANDETS LIVESCENER. NU PÅ BOG MED FOTOS, UDVALGTE INTERVIEWS, KOMMENTARER FRA BANDET OG FOR FØRSTE GANG ALLE TEKSTER SAMLET EET STED.

• 25,00 kr.
  • The Black Song Book Spar 28%

En mand sendte en e-mail til Gasolins gode ven, Peter Ingemann, hvori han fortalte, at han her i midten af fyrrerne endelig havde realiseret sin drøm og købt en guitar. Nu skulle han rigtig hjem og hygge sig med sin nye spade, så glad gik han på biblioteket for at låne Gasolin sangbogen. Temmelig overrasket blev han, da han fik at vide, at en sådan ikke fandtes, og som han skrev: ´Det kan da ikke være rigtigt!´ Det er dette ønske, Gasolin nu har imødekommet, og de håber, at mange flere end den ukendte e-mail-mand vil få glæde af The Black Songbook. For første gang udgives Gasolins sange som sangbog. Det har i årevis været et brændende ønske for mange og en gåde, hvorfor en sådan sangbog ikke fandtes! Men den er simpelthen bare ikke blevet lavet - før nu. Gasolin har selv valgt deres gamle ven og tourmusiker, Klaus Agerschou til at skrive sangene ud på noder. Og alle teksterne findes derudover med becifringer, for dem der blot har brug for akkorderne. Alle tonearter er de originale, så man kan spille sammen med Gasolin’ på pladerne. Vigtige kor- og instrumenttemaer er, hvor der er plads, lagt som små noder sammen med sanglinjen. Ellers er de noteret efter sangen. De steder, hvor der ligger 2. og 3. stemmer på leadsangen, er de noteret. Guitarakkorderne findes bagerst i bogen, så det er lige til at gå til.

• 29,95 kr.
  • Julesangbogen - spiral Spar 20%

Indeholder 169 sange og salmer. Både de traditionelle, kendte julemeodier over favoritterne fra DR's julekalendre til Shu-bi-duas kendte sang om: ""Jesus bli'r født på 2. sal i Magasin du Nord"", derud over også et antal af andre juleklassikere.

• 25,00 kr.
  • Musik på hjernen af Peter Vuust
    af Peter Vuust

Hvorfor har vi musik? Vi har altid haft musik. Det ældste kendte musikinstrument er omkring40.000 år gammelt. Det peger på, at musik ikke kun har en æstetiskfunktion – ellers ville evolutionen have fjernet den undervejs. Vi spiserfor at overleve, har sex for at opretholde arten, indsamler viden for at udvikle os og optimere vores overlevelsesmuligheder – men hvorfor musikken? Når vi foretager os noget godt for vores overlevelse, udløses der et stof i vores hjerner, som vækker en følelse af nydelse – og vi ved, at oplevelsen af musik gør det samme. Musikken er altså vigtig for os, men på hvilken måde? I Musik på hjernen undersøger Peter Vuust, hvad der sker i hjernen, når vi lytter til og spiller musik. Bliver vi klogere? Mere opmærksomme eller følsomme over for andre? Og hvad med sproget –hvordan hænger det sammen med vores opfattelse af musik? Ved at undersøge forskellen på musikeres og ikke-musikeres hjerner, om der findes et særligt gen for musik, nærmer vi os et svar på, hvorfor vi alle– i større eller mindre grad – har musik på hjernen.

• 25,00 kr.
  • Sangbogen 3 - spiralryg af Inge Spar 11%
    af Inge, Marstal, Nørholm & mfl.

• 25,00 kr.
  • Ud Over Scenekanten af Kristian Koch Spar 17%
    af Kristian Koch

★★★★★★ ud af 6 stjerner i Gaffa: “Obligatorisk læsning for alle bands”. I denne bog samler Kristian Koch for første gang sin filosofi og sin metode. Bogen henvender sig til alle rytmiske musikere – uanset om de er bandmedlemmer eller solister – der ønsker at gøre deres koncerter mere spændende, unikke, troværdige, frie og især mere musikalske. Kristian Koch præsenterer en stribe håndgribelige værktøjer, som kan tages direkte i øvelokalet og bruges på scenen. Kristian Koch er Danmarks mest brugte og erfarne coach inden for sceneoptræden for musikere. Over 1000 kunstnere på tværs af størrelser og genrer har med hans assistance skærpet deres koncerter– til glæde for dem selv og publikum. Det drejer sig om alt fra de mest berømte danske navne til de mest obskure kunstprojekter. Fra jazz over hip-hop og pop til dødsmetal. Giv publikum en større koncertoplevelse uden at gå på kompromis med din musik. Lær blandt andet: • Hvordan du opbygger din koncert og din sætliste. • Hvordan du skal agere på scenen. • Hvordan du taler til publikum. • Hvordan du vinder dit publikum, så de lytter til din musik. • Hvordan laver man den gode opstilling.

• 25,00 kr.
  • Min ærlighed af Fie Laursen
    af Fie Laursen

Fie Laursen er super-kendis-blogger, samlet har hun over 1 millioner besøgene på hendes sociale medier hver måned - inklusiv den danske presse. I Min ærlighed gør Fie op med den falskhed, som omgiver bloggerverdenen. Hun trækker tæppet væk under det hele og fortæller sin historie om, hvordan hendes liv i virkeligheden er og har været – med mobning, manglende selvværd og fuld af løgn.

• 25,00 kr.