• 305
  • 144
  • 47
  • 20

Musik og film

• Højskolesangbogen

Højskolesangbogen indeholder 572 klassiske fællessange fra udenlandske og danske komponister såsom Kim Larsen, Tim Christensen, Martin Brygmann og Sebastian. En bestseller indenfor sangbøger og bestemt et køb værd.Højskolesangbogen udkom i 1894 og har titlen som Danmarks mest solgte bog og dermed også mest udbredte sangbog blandt skoler og private hjem.

• Sangbogen 5 - spiralryg af Vagn Nørgaard Spar 11%
    af Vagn Nørgaard, Jens Povlsen & Jakob Faurholt

Sangbogen 5 er det nyeste skud på stammen i den berømte "Sangbogsserie", der første gang så dagens lys i 1988. SANGBOGEN 5 indeholder mere end 320 sange inden for kategorierne:DANSK TRADITION (salmer, sange, viser og evergreens)JUKEBOXDANSK OG INTERNATIONAL BEAT·ROCK·POPHovedvægten er lagt på det danske repertoire, hvoraf mere end 70 sange aldrig har været udgivet på noder før. Som det gør sig gældende for Sangbogen 1-4, er der tale om repertoire, der ikke har været bragt i tidligere bind af serien.Becifret melodilinje med underlagt tekst

• Olsen Banden af Christian Monggaard Spar 10%
    af Christian Monggaard

Den 11. oktober 1968 brød den småborgerlige forbrydertrio med Egon Olsen i spidsen for første gang ind i danskernes hjerter. I anledning af 50-året udkommer BOOK LAB med en mastodont af et hyldestværk. Med værket Olsen Banden tager filmredaktør og forfatter Christian Monggaard læseren med til Hotel Proust i Paris, hvor Erik Balling og Henning Bahs startede serien over en øl og en smøg. Han præsenterer hidtil ukendte manuskriptudkast, går bagom optagelserne til mange af filmenes ikoniske scener, og gør os klogere på, hvorfor så mange østtyskere i dag er fans. Og meget, meget mere. Alt sammen akkompagneret af usete billeder af filmfotograf Rolf Konow og farverige illustrationer. Det unikke indhold bliver præsenteret i en eksklusiv, stofindbundet bog med foliepræg og smudsomslag. Herudover udkommer værket i et limiteret oplag leveret i en specialproduceret kassette designet som et Franz Jäger-pengeskab med et nummereret certifikat og et eksklusivt print. Den limiterede udgave kan erhverves via forlaget på sh@booklab.dk.

• Seniorsangbogen

Alle de mest elskede sange og salmer. Kraftig skrift, let at læse. Indbundet i kraftig plastic.

• Magnaprint sangbog 4 af Ingen Forfatter Spar 21%
    af Ingen Forfatter

MagnaPrint-sangbogsserien består af 4 bind med knap 300 af vore mest populære danske sange og viser. MagnaPrint-sangbøgerne er især beregnet for svagsynede og derfor trykt med speciel, stor læsevenlig skrift. Noder og becifringer til de 75 melodier i MagnaPrint Sangbog 4 findes i MagnaPrint Nodebog 4.Nodebøgerne indeholder melodilinie og original becifring nedtransponeret til et bekvemt leje.

• Sangbogen Greatest af Vagn Nørgaard Spar 23%

SANGBOGEN GREATEST indeholder de 250 bedste sange fra SANGBOGEN 1-4 inden for emnerne DANSK POP·ROCK·BEAT DANSKE EVERGREENS UDENLANDSK POP·ROCK·BEAT UDENLANDSKE EVERGREENSBecifret melodilinje med underlagt tekst

• Alt om vinyl af Søren Genefke Spar 26%
    af Søren Genefke

ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

• Sangbogen 2 - Spiralryg Spar 11%

Udgaven har spiralryg og rød indbinding.

• Grand Prix-sangbogen Spar 18%

Dansevise, Skibet skal sejle i nat, Angelique, Smuk som et stjerneskud, Vi maler byen rød, Only Teardrops – eller for den sags skyld Waterloo, Hold Me Now, Congratulations, Rør ved mig og Save Your Kisses For Me; vi kender dem allesammen og synger gerne med. For første gang nogensinde udkommer nu en sangbog helt og holdent dedikeret sangene fra verdens største musikkonkurrence. Og det er ikke kun en sangbog, for bogen er også spækket med fotos, anekdoter og informationer om de enkelte sange og kunstnere. Sangene er gengivet som becifret melodilinje med underlagt tekst.

• Kapelmesterens dagbog. af Marcus Winther-John Spar 16%
    - En sidste tur med Peter
    af Marcus Winther-John & Per Løkkegaard

”Kapelmesterens Dagbog” er en gribende fortælling i ord og billeder om den sidste turné med en levende legende. Peter Bellis liv har budt på vilde op- og nedture og det samme gør det sidste år på landevejen i rock`n´rolls tro tjeneste. Kapelmester (bandleder), Marcus Winther-John går helt tæt på i sin beretning om denne unikke rejse i samspil med et unikt billedmateriale fra bag kulisserne, på scenerne og landevejene. Fra Christiania til Smukfest og fra Frederikshavn til Bornholm.”Rock`n´roll er ikke et job som Peter kommer hjem og hænger i skabet som et sæt arbejdstøj efter fyraften. Han investerer sig kompromisløst med hele sin krop og sjæl, 24 timer i døgnet, året rundt! Og det gør bølgerne som livet kommer i euforisk høje eller afgrundsdybe. Måske er det én af grundene til, at det har været så vild en rejse. Jeg kan i hvert fald konstatere her, 7 år, 4 albums, hundredvis af koncerter og ti-tusindvis af kørte kilometer senere, at jobbet som Peter Bellis kapelmester ikke er som noget som helst andet, jeg har haft eller overhovedet hørt om! På mange måder har 2017 været en koncentrat af de følelsesladet, sjove, svære, historiske og til tider surrealistiske oplevelser vi har delt siden 2010. Undervejs har de store opture fået modspil af udfordringer, der i yderste tilfælde har været med livet som indsats. Som Peter selv, har disse 58 afskedskoncerter været mange ting for mange folk … men kedeligt har det aldrig været!” - uddrag fra introduktion, “Kapelmesterens Dagbog”

• Bigger than Hitler - Better than Christ af Rik Mayall
    af Rik Mayall

In this electrifying autobiography, Rik stands naked in front of his vast legions of fans and disciples and invites them to take communion with the blood he has spilled for them during his thirty year war on show business.He invented alternative comedy with The Young Ones, he brought down the Thatcher administration with The New Statesman and he changed the face of global culture with his masterpiece Bottom. Not only was his number one single Living Doll the saviour of rock 'n' roll but he also rescued the British film industry with the vast revenues created by his legendary movie Drop Dead Fred. In 1998, he survived an assassination attempt and spent five days in a coma before he literally came back from the dead. Having completed countless phenomenal feature films, TV series, live extravaganzas and radio voice-overs since then, Rik Mayall is now poised on the brink of a whole new epoch-shattering revolution.For the first time ever, Rik reveals in print the deep inner truth behind his gargantuan ascent to the pinnacle of international light entertainment - the mental hospitals he has broken out of, the television executives he has assaulted, the drugs he has definitely not taken, the charities he has bankrupted, the countless pregnancies he has engendered, and so much more.

• Sangbogen 1 - Spiralryg Spar 11%

Udgaven har blå spiralryg.

• Sangbogen 4 - spiralryg af Vagn Nørgaard Spar 11%

Sangbogen 4 er det nyeste skud på stammen i den berømte "Sangbogsserie", der første gang så dagens lys i 1988. Denne gang har den danske befolkning bidraget til indholdet. Sangbogen 4 er nytænkende, men bevarer de velkendte kategorier fra de tidligere bind i serien. Denne gang er hovedvægten lagt på dansk og international populærmusik (som rock, folk, beat og pigtråd) fra 1950'erne og frem. Indholdet spænder helt fra Steppeulvene, Rocazino og Elvis til Mew, Tina Dickow og Coldplay. Mange af disse sange har tidligere kun været tilgængelige gennem indspilninger, og fremstår nu for første gang nogensinde som nodesats. Sangbogsserien har i mere end 20 år været toneangivende i dansk musikliv og er blevet brugt af solister, familier, foreninger, folkelige forsamlinger og i utallige undervisningssammenhænge. Hvert bind har sine særlige kvaliteter, men bag dem alle ligger et fælles ønske om at knytte befolkningen tættere til den danske og udenlandske sangtradition. Netop ønsket om at lave en sangbog, der rammer bredt blandt musik interesserede, har gjort at Wilhelm Hansen Musikforlag, som noget helt nyt har åbnet for brugernes input, og har givet den danske befolkning mulighed for at præge udvalget af sange. Det er der kommet endnu en fantastisk sangbog ud af, med en spændevidde, der rammer en bred vifte af musikere fra amatør til professionel. Udvalget af sange er inddelt i fire hovedkategorier: DANSK TRADITION dækker den levende, danske sangtradition i underkategorierne: Salmer, Sange samt Viser og evergreens. DANSK BEAT·ROCK·POP præsenterer en markant samling sange, der gennem folkelig udbredelse har bevist deres levedygtighed. INTERNATIONAL BEAT·ROCK·POP markerer begyndelsen og udviklingen af den populære og skelsættende musikstil, der i dag fremstår som en hel verdens sangskat. KIND OF JAZZ viser et udpluk af den nyere vokaljazz set med danske øjne. Becifret melodilinie med underlagt tekst

• Mesterlære af Peter Bastian
    - En livsfortælling
    af Peter Bastian

Peter Bastian blev verdensberømt i Danmark efter i 1987 at have udgivet bogen IND I MUSIKKEN, der alt i alt har solgt i godt 100.000 eksemplarer og var en øjenåbner af dimensioner.    I denne nye bog tager han fat i sin samtid og giver med afsæt i sit eget liv som dreng, ung mand, voksen og patriark en kærlig og nådesløs karakteristik af nutidens mennesker, nutidens dårskab, nutidens målløshed. Han er stadig væk en fandenivoldsk, vittig og skarp samfundsborger der kigger sig omkring og tænker: det her kan vi gøre bedre. Og det kommer han så med sit bud på hvordan.  I ngen væsentlige emner går fri - kønsroller, opdragelse, musikkens væsen, identitet og mangel på samme, global bevidsthed - Peter Bastian tager livtag med det hele og gør det forrygende godt.  Lydbogen er indlæst af forfatteren.

• The Black Song Book Spar 22%

En mand sendte en e-mail til Gasolins gode ven, Peter Ingemann, hvori han fortalte, at han her i midten af fyrrerne endelig havde realiseret sin drøm og købt en guitar. Nu skulle han rigtig hjem og hygge sig med sin nye spade, så glad gik han på biblioteket for at låne Gasolin sangbogen. Temmelig overrasket blev han, da han fik at vide, at en sådan ikke fandtes, og som han skrev: ´Det kan da ikke være rigtigt!´ Det er dette ønske, Gasolin nu har imødekommet, og de håber, at mange flere end den ukendte e-mail-mand vil få glæde af The Black Songbook. For første gang udgives Gasolins sange som sangbog. Det har i årevis været et brændende ønske for mange og en gåde, hvorfor en sådan sangbog ikke fandtes! Men den er simpelthen bare ikke blevet lavet - før nu. Gasolin har selv valgt deres gamle ven og tourmusiker, Klaus Agerschou til at skrive sangene ud på noder. Og alle teksterne findes derudover med becifringer, for dem der blot har brug for akkorderne. Alle tonearter er de originale, så man kan spille sammen med Gasolin’ på pladerne. Vigtige kor- og instrumenttemaer er, hvor der er plads, lagt som små noder sammen med sanglinjen. Ellers er de noteret efter sangen. De steder, hvor der ligger 2. og 3. stemmer på leadsangen, er de noteret. Guitarakkorderne findes bagerst i bogen, så det er lige til at gå til.

• Sangbogen 3 - spiralryg af inge Spar 11%
    af inge, Marstal, Nørholm & mfl.

• Postkort Fra Langestrand af Christian Langballe Spar 20%
    af Christian Langballe & Malk de Koijn

MALK DE KOIJN. 20 ÅR PÅ PLADE OG LANDETS LIVESCENER. NU PÅ BOG MED FOTOS, UDVALGTE INTERVIEWS, KOMMENTARER FRA BANDET OG FOR FØRSTE GANG ALLE TEKSTER SAMLET EET STED.

• Blandt ølhunde og månestråler af Finn Jørgensen Spar 21%
    - 125 danske revysange fra før og nu
    af Finn Jørgensen

Et vigtigt indslag i enhver revyforestilling har siden starten været sang og musik, og her har revyvisen været det væsentligste og mest holdbare element. Der har siden 1850 været hundredvis af revyer - og flere tusind revyviser. Mange er for længst gået i glemmebogen – vel nok de mest dagsaktuelle – men mange har overlevet gennem flere generationer. Deres kvaliteter har været dels en god tekst, en fængende melodi samt en original fremførelse … Blandt Ølhunde og Månestråler er den første samlede udgivelse af udvalgte revyviser fra 1849 til vore dage. Gennem revyviserne oplever vi et stykke danmarkshistorie, og da de her præsenteres kronologisk, kan de samtidig give et indtryk af periodernes skiftende udtryksformer såvel på det tekstmæssige som på det musikalske område. De enkelte viser er forsynet med melodi og becifring samt fyldige noter om skuespillere, komponister og forfattere. Endvidere er mere end 200 fotografier og illustrationer med til at sætte stemningen og gøre nærværende samling til en ganske særlig oplevelse for såvel musik- og teaterinteresserede som folk med deres kulturelle nysgerrighed intakt.

• Livet skal jo leves af Jakob Faurholt Spar 21%
    - John Mogensen-sangbogen
    af Jakob Faurholt & Henrik Smith-Sivertsen

LIVET SKAL JO LEVES - John Mogensen-sangbogen af Henrik Smith-Sivertsen og Jakob Faurholt.Sangeren, komponisten og Danmarks dansktop-rebel, John Mogensen (1928-1977), skrev sig direkte ind i den danske folkesjæl med tekster og melodier, som stadig hænger i ører og danseben. På forunderlig vis beherskede han både det livsfilosofiske og det umiddelbare, glade udtryk, som gjorde ham til en ener i dansk populærmusik.Vi kan synge med på rigtig mange af John Mogensens ikoniske sange, og det er ikke tilfældigt - John kunne sit håndværk, og han sled for sagen, endda i dobbelt forstand: spillejobs og indspilninger dag og aften - og hjem og skrive sange i nattens stille timer. I løbet af en professionel karriere, der strakte sig over 25 år, nåede han at være en del af de populære vokalkvartetter Blue Boys og Four Jacks for derefter i 1970erne at blive til solisten John Mogensen, som lagde landet ned med sine medrivende og vedkommende sange, der stadig sætter ord på tanker og følelser, som de fleste kan nikke genkendende til.I denne bog kan du opleve John i alle sammenhænge: tant, fjas, nedtur, optur, kærlighed og politik - og uanset sammenhængen som nærværende og ærlig. Musikformidler og -forsker Henrik Smith-Sivertsen sætter John Mogensen i perspektiv i en længere introduktion samt forsyner de enkelte sange med fyldige noter. Jakob Faurholt har tilrettelagt noderne og desuden transskriberet de sange, som ikke tidligere har været udgivet på tryk. Sangene er gengivet som becifret melodilinje med underlagt tekst og ledsages af fotografier fra hele John Mogensens karriere.

• Klassisk af Søren Schauser Spar 22%
    - Europæisk muskhistorie fra begyndelsen til 1900
    af Søren Schauser

Søren Schauser tager sin læser med på en rejse gennem den klassiske musiks historie, fra de første musikteoriers begyndelse hos de gamle grækere til Wagners store operaer. Musikrejsen er en færd gennem den menneskelige civilisation, åndshistorien og de store epoker. Søren Schauser skriver virtuost og perspektiverer løbende den store historie med de banebrydende musikværker

• Julesangbogen - spiral Spar 20%

Indeholder 169 sange og salmer. Både de traditionelle, kendte julemeodier over favoritterne fra DR's julekalendre til Shu-bi-duas kendte sang om: ""Jesus bli'r født på 2. sal i Magasin du Nord"", derud over også et antal af andre juleklassikere.

• Musik på en prik af Josephine Nørring Spar 15%
    af Josephine Nørring & Stine Brynjolf Pedersen

De fleste af os er ikke musikalske genier, men det behøver man heldigvis heller ikke være for at have glæde af musik. Musik på en prik er lavet til ære for børns musikglæde og tilbyder en metode, der giver barnet mulighed for selvstændigt eller med lidt hjælp at få et første indblik i tonernes verden. Hvis barnet kan få fingre i et klaver, keyboard eller xylofon, vil det med Musik på en prik kunne opnå to ting: – Lære at spille melodier, som det kender på en nem måde – Undgå at drive andre til vanvid ved bare at hamre i tangenterne, men i stedet faktisk spille musik.

• Ind i musikken af Peter Bastian Spar 26%
    - en bog om musik og bevidsthed. Med QR koder
    af Peter Bastian

Peter Bastians meget personlige bog om musikformidling, der siden udgivelsen i 1987 har solgt i omkring 100.000 eksemplarer. Den handler mest om musik, men også om livet og døden, kulturen og naturen, og man føler sig meget opløftet efter endt læsning. Peter Bastian er - udover at være en ustyrlig og genial musikformidler - klassisk musiker, foredragsholder og Laplandsentusiast.

• Drømmen om Hollywood af Jacob Wendt Jensen Spar 22%
    - Danske filmfolk gennem tiderne
    af Jacob Wendt Jensen & Christian Monggaard

Lige siden Hollywood blev grundlagt for godt 100 år siden, og hurtigt blev centrum for den hastigt voksende amerikanske filmindustri, har byen tiltrukket håbefulde sjæle fra hele verden. Ikke så få af dem har været danskere, der har gjort karriere både foran og bag ved kameraet i den legendariske filmby. Filmhistorien gemmer på en perlerække af spændende, dramatiske og nogle gange tragiske skæbnefortællinger om danskere, der gennem tiden har forsøgt at nå til tops i den hårde, amerikanske filmverden. Drømmen om Hollywood er et stort illustreret værk, der for første gang kaster lys over 126 danske skæbner i den amerikanske filmindustri, fra stumfilmens svundne dage til i dag, fra Jean Hersholt og Karl Dane til Susanne Bier og Mads Mikkelsen. Anmeldelser "Veloplagt, velskrevet og analytisk portrætterer Jensen og Monggaard vores landmænd over there (...)" ♥♥♥♥ – Politiken "Jensen og Monggaard har både øje for Hollywoods kolorit, filmhistoriens vingesus og den røde, journalistiske tråd bogen igennem" – Information "126 danskeres skæbne i Hollywood fra stumfilmen og til i dag berettes i grundig og gemytligt veloplagt bog" ★★★★ – Ekko "Bogen kan på alle måder anbefales." ★★★★★ – Kulturkupeen

• De grå synger af Aksel Blaabjerg Spar 20%
    - - med noder 1
    af Aksel Blaabjerg

Der er ikke ret meget, der kan kalde svundne minder frem, som de sange man er vokset op med i sin barndom og tidlige ungdom. ”De grå synger” indeholder 46 udvalgte ”schlagere” fra perioden omkring 50'erne, Det er de sange, vi husker tydeligst fra dengang vi om søndagen sammen med vore forældre lyttede til radioens Giro 413. Det er sange, som ikke blot hele generationen af dagens pensionister kan synge med på, men mange er også blevet evergreens. Bogen har - som noget nyt - noder til sangene.

• En rystedans med Jacobsen af Finn Jørgensen Spar 22%
    - 120 danske revysange
    af Finn Jørgensen

EN RYSTEDANS MED JACOBSEN er opfølgeren til BLANDT ØLHUNDE OG MÅNESTRÅLER (2012) og indeholder 120 udvalgte revyviser fra perioden 1890 til vore dage. Tilsammen præsenterer de to bøger således 250 danske revyviser fra årene 1849-2016. Gennem revyviserne oplever vi et stykke danmarkshistorie, og da de her præsenteres kronologisk, kan de samtidig give et indtryk af periodernes skiftende udtryksformer såvel på det tekstmæssige som på det musikalske område. De enkelte viser er forsynet med melodi og becifring samt fyldige noter om skuespillere, komponister og forfattere. Endvidere er mere end 200 fotografier og illustrationer med til at sætte stemningen i vejret og gøre EN RYSTEDANS MED JACOBSEN til en ganske særlig oplevelse for såvel musik- og teaterinteresserede som folk med deres kulturelle nysgerrighed intakt.

• Rare Danish Rock Albums 1958-1977. Inspiration and Priceguide af Lars Rørbæk Spar 16%
    - Rarebookings' Rare Records of Scandinavia
    af Lars Rørbæk

• Master songs af Lars Knudsen Spar 21%
    - En bog om Leonard Cohens sange
    af Lars Knudsen

Mastersongs – En bog om Leonard Cohens sange giver en detaljeret indsigt i alle numre på digtersangerens 12 studiealbums, samt i de ti, som kom med på hans første liveindspilning, Live Songs.

• Anne Linnet Sangbog af Anne Linnet Spar 10%
    - 72 sange
    af Anne Linnet

72 sange fra hele karrieren. Becifret melodilinie med underlagt tekst. Indhold: AGENDA AKVARIUM ALDRIG FORSVINDER ALT I MIG ATTER EN DAG BARNDOMMENS GADE BLI’ HVOR DIT HJERTE ER BLINKENDE LYGTER CHA CHA CHA DE EVIGE TRE DE RØDE DANSESKO DEN JEG ELSKER DER BOR EN UNG PIGE DET ER IKKE DET DU SIGER DONNA’ SHE`S GOT EVERYTHING DU BETYDER LIV DU DRØMMER DU ER MIN DATTER EN BY I SOLEN EN ELSKER FORÅR FATALE FORÅRSDAG GADEPIGER GLOR PÅ VINDUER GO’ SØNDA’ MOR’N HAR DU GLEMT HILS DIN MOR HJERTETS STEMME HUN FLETTER SIT HÅR HVOR DU ER I DAG ER DU STAR I MORGEN INGEN ANDEN DRØM INTRO JEG KA’ IK’ SIG’ NEJ JEG TOG FEJL KA’ JEG GØRE NOGET KÆRLIGHEDENS FARER KÆRLIGHEDSSANGEN LEVENDE HÆNDER LEVER NOK ENDNU EN DAG LILLE MESSIAS LIVET DET BEGYNDER NU MAMA USED TO TELL ME STORIES MARQUIS DE SADE MARQUIS(E) MILD, LATTERMILD OG GAVMILD MINE ØJNE DE SKAL SE MISBRUGT OG FORLADT MÅNE, SOL OG STJERNER NATTOG NORDLYS OG REGNBUER OK PIGE TRÆD VARSOMT PÅ STENEDE VEJE ROSENS NAVN SANG TIL HJERTET SKYER SMUK OG DEJLIG SOLEN OG MÅNEN SOVENDE PIGE SVALEN SØNDAG I APRIL TABT MIT HJERTE TAL TIL MIG TIME OG DAG OG UGE TUSIND STYKKER TUSINDVIS AF BLÅ LANTERNER VENNER VENUS YOU REALLY GOT ME YOU’RE CRAZY