Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Medielobbyisme

Bag om Medielobbyisme

Medielobbyisme er en effektiv kommunikationsform, der med fordel kan benyttes af enhver organisation – interesseorganisation, privat virksomhed eller offentlig institution. Det handler om at sætte dagsordener i medierne og om at kommunikere mere offensivt med organisationens væsentligste interessenter. Midlet er de historier, som medielobbyisten bringer i spil, og som på kort eller længere sigt plejer organisationens interesser. Målet er, at de rette historier når frem til de rette modtagere og dermed får indflydelse på deres holdninger og adfærd. Medielobbyisme er spin i version 2.0. Og mere end det. Medielobbyisme kombinerer forskellige metoder fra journalistik, kommunikation og PR og er samtidig en kommunikationsform, der kan få afgørende betydning for nye måder at udvikle organisationens gennemslagskraft på. I bogen fortælles, hvordan man konkret kan bruge sit eget medie – f.eks. en hjemmeside, et nyhedsbrev eller et blad – til både at kommunikere med sine egne modtagere og som et bevidst redskab til at inddrage og påvirke relevante interessenter og til at skabe historier i det øvrige mediebillede. I et klart sprog og gennem masser af eksempler får læseren mange forskellige redskaber til at arbejde effektfuldt og strategisk med medielobbyisme.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788711401699
  • Udgivet:
  • 15. Marts 2011
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Medielobbyisme

Medielobbyisme er en effektiv kommunikationsform, der med fordel kan benyttes af enhver organisation – interesseorganisation, privat virksomhed eller
offentlig institution.
Det handler om at sætte dagsordener i medierne og om at kommunikere
mere offensivt med organisationens væsentligste interessenter. Midlet er de
historier, som medielobbyisten bringer i spil, og som på kort eller længere sigt
plejer organisationens interesser. Målet er, at de rette historier når frem til de
rette modtagere og dermed får indflydelse på deres holdninger og adfærd.
Medielobbyisme er spin i version 2.0. Og mere end det. Medielobbyisme kombinerer
forskellige metoder fra journalistik, kommunikation og PR og er samtidig
en kommunikationsform, der kan få afgørende betydning for nye måder
at udvikle organisationens gennemslagskraft på.
I bogen fortælles, hvordan man konkret kan bruge sit eget medie – f.eks.
en hjemmeside, et nyhedsbrev eller et blad – til både at kommunikere med
sine egne modtagere og som et bevidst redskab til at inddrage og påvirke relevante
interessenter og til at skabe historier i det øvrige mediebillede. I et
klart sprog og gennem masser af eksempler får læseren mange forskellige
redskaber til at arbejde effektfuldt og strategisk med medielobbyisme.

Brugerbedømmelser af Medielobbyisme



Find lignende bøger
Bogen Medielobbyisme findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.