Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Danskfaget er aktuelt kraftigt udfordret af den udvikling, der er sat i gang af de digitale medier. Som noget nyt skal lærerne overveje elevernes brug af nettet som kilde til viden og deres bearbejdning af denne viden i en danskfaglig sammenhæng. I forlængelse heraf opstår der nye muligheder for samarbejde, produktion, vidensdeling m.m., som peger mod vigtige kompetencer i videnssamfundet. Didaktisk design i dansk beskriver, hvordan danskfaget kan udvikle sin fagdidaktik, så den afspejler den store digitale udfordring. Bogen præsenterer de nye digitale genrer i danskfaget, og forfatterne kommer ind på emner som sms-novellen, mobil e-læring og it-literacy. Desuden handler bogen om, hvordan fx tablets og interaktive tavler kan bruges i undervisningen. Didaktisk design i dansk henvender sig til studerende og lærere på læreruddannelsen, i gymnasiet og på universitetet samt efteruddannelserne.
I dag forventes lærerstuderende at kunne tilrettelægge studiet af danskfaget systematisk og sammenhængende med henblik på efter endt uddannelse at kunne fremstå med en tydelig profil, fx som sproglærer. Studieaktivitetsmodellen fordrer nye undervisnings- og læringsformer i uddannelsen og stiller øgede krav til den studerendes evne til at træffe de nødvendige valg.Bogen giver et bud på praktikken, professionsbachelorprojektet og prøveformer som gode styringsredskaber i denne proces. Bogen afsluttes med forslag til, hvordan man kan analysere, fremstille og udvikle et lærermiddeldesign til danskundervisningen såvel i praktikken som i det senere professionelle lærerarbejde.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.