Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Sprogforum 74: Motivation med følgende bidrag:- "Flersprogethed", hæmsko eller drivkraft for sproglæring?- Motivation og differentiering i fremmedsprogsundervisningen- Gymnasieelevers motivation i spanskfaget- Flersprogethed i sprogfagenes læreplaner- Gymnasieelevers opfattelse af vigtigheden og brugbarheden af fransk og spansk- Motivationsorienteringer i tyskundervisningen. En kvantitativ og kvalitativ undersøgelse på tværs af uddannelsesniveauer- Investering i identitet som motivation i tilegnelsen af dansk for voksne- Elevcentrerede og autonomifremmende feedbackformer som motivationsstrategi- Småbørns muligheder for deltagelse i udvikling af sprog i dagtilbud- Kønsidentitet i sproget – med eksempler fra dansk og fransk- Danska på svenskt språkbad i Finland – 15-åringar läser på ett grannspråkTemaredaktion: Bergthóra Kristjánsdóttir og Susanne Pérez (temaredaktører), Ana Kanareva-Dimitrovska, Anne Sofie Jakobsen, Annette Søndergaard Gregersen og Susana Silvia Fernandez
Sprogforum 73: Brobygning med følgende bidrag:- Kronikken: Er sprogbrugsprognoser ramt af lingua franca-syndromet?- Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i engelsk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i fransk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i spansk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv- Brobygning til sproguddannelser på universitetet: Fem praksisanbefalinger- Brobygning mellem videregående uddannelse og erhvervsliv i tysk og fransk – en behovsanalyse- Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningenTemaredaktion: Lone Krogsgaard Svarstad (temaredaktør), Jan Lindschouw, Ana Kanareva-Dimitrovska, Joshua Sabih og Anna-Vera Meidell Sigsgaard
Sprogforum 72: Digitale ressourcer med følgende bidrag:Sprogforum i 26 år - et interview med Karen LundKronikken: Hvid historiefortælling og symbolsk vold - også i DanmarkFagportalerne i engelsk og tysk - digitale muligheder for autentiske sprog- og kulturmøder?Opmærksomhed og tid: Om brug af digitale læremidler i folkeskolens tyskundervisningSprogunderviserens kompetencer og rolle i virtuelle udvekslingsprojekterSprogteknologier: Er de snyd eller læringsunderstøttende ressourcer?At lære med de digitale ressourcer i gymnasiets sprogfagLæring på spil i arbejdsmarkedsrettet sprogundervisning - en videreudvikling af CALL-ressourcer i andet- og fremmedsprogsundervisningenProcesbaseret tilgang til informationssøgning i undervisningenUnge bruger emojis til at udtrykke sig på nye måder i digital kommunikationStuderendes informationskompetence - om samarbejder mellem universitetsbibliotekarer og universitetsundervisereFlersprogethed og interkulturelle kompetencer til fremtidens arbejdsmarked - indsigter fra erhvervslivet til undervisningsverdenenBoganmeldelse af Hvorfor gør jeg det, jeg gør? Refleksionshåndbog for sproglærereBoganmeldelse af Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Inspiration og nytænkning til sprogfagene og andre fagTemanyt 72 - Digitale kompetencerAndet nytTemaredaktion: Louise Tranekjær (temaredaktør), Bente Meyer, Annegret Friedrichsen, Francesco Caviglia og Ana Kanareva-Dimitrovska
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.