Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen er skrevet til dig, der underviser og har interesse i de erhvervsrettede uddannelser. Erhvervsdidaktisk opslagsbog handler om, hvordan didaktisk teori og begreber kan forstås og anvendes i praksis på de uddannelser, der retter sig specifikt mod at uddanne til forskellige erhverv og brancher. I bogen finder du opslag om klassiske og moderne erhvervsdidaktiske begreber såsom instruktion, multimodalitet, stilladsering og refleksion. Hvert opslag præsenterer begrebets teoretiske baggrund, dets betydning i en praksis og dets bidrag til professionel analyse, forberedelse eller evaluering af undervisning.Gennem et casebaseret format viser 58 opslag didaktiske begreber, som de kan “se ud” i praksis: Vi er med faglæreren i værkstedet, når hun giver feedback, med i dialogen, når lærerteams udvikler praksis, med, når undervisningen differentieres, og med, når lærere overvejer, hvordan undervisningen kan invitere til deltagelse og motivere elever og kursister.Bogens erfarne undervisere, forfattere og forskere skriver og henvender sig til alle, der ønsker at udvikle sig som underviser på et teoretisk og reflekteret grundlag.
Syg litteratur præsenterer et bredt udvalg af skønlitterære tekster skrevet af kendte danske forfattere og morgendagens stjerner. Alle tekster handler om sygdom, behandling, pleje, omsorg og rehabilitering. Bogen er tænkt som et inspirationsværk, der kan åbne for nye måder at tale om det professionelle arbejde i det danske sundhedsvæsen.Internationalt bliver digte, noveller og romaner i stigende grad læst på de sundhedsfaglige uddannelser. Det gælder både på professionsbachelor- og universitetsniveau. Litteraturen tilbyder erkendelser og oplevelser, der åbner for en dybere forståelse af sygdom, behandling og pleje, ligesom den også viser de professionelle og de pårørendes oplevelser i et nyt lys. Som sådan indtager litteraturen en vigtig plads i udviklingen af ny viden og indsigt inden for sundhedsområdet.Syg litteratur henvender sig til studerende på videregående uddannelser inden for medicin og sundhedsvidenskab, hvor studiet af skønlitteratur er et bidrag til det traditionelle pensum. Men den henvender sig også til alle læsere af skønlitteratur, der er interesserede i, hvad litteraturen kan fortælle os om det at være i forbindelse med sundhedsvæsenet – både som patient, som pårørende og som behandler. Det er et område, vi alle på forskellig vis kan have gavn af at få en bedre og mere nuanceret viden om.Bogen er forsynet med en introduktion, en grundig indføring i feltet narrativ medicin samt introduktioner til de enkelte sektioner, inkl. arbejdsspørgsmål til brug i undervisning. I denne 2. udgave bringes der tekster af Naja Marie Aidt, Jens Blendstrup, Anders Bodelsen, Maria Gerhardt, Pablo Llambías, Henrik Nordbrandt, Pia Tafdrup, Kirsten Thorup og mange flere.
Træd ind i en verden af intense smage med "Thailandsk Smagsunivers: Autentiske Opskrifter til Dit Køkken," skabt af Anders Rasmussen. Denne kogebog inviterer dig til at udforske de fortryllende smage fra Thailand og bringe den autentiske thailandske madkultur ind i dit eget køkken.Anders Rasmussen, en passioneret madentusiast og kendt for sin kærlighed til det thailandske køkken, har samlet opskrifter, der hylder landets mangfoldighed og smagsoplevelser. "Thailandsk Smagsunivers" fungerer som din guide til at forberede autentiske thailandske retter, uanset om du er nybegynder eller erfaren kok.Denne bog vil inspirere dig til at udforske de forskellige regionale smage og traditionelle retter, der kendetegner det thailandske køkken. Med fokus på friske råvarer og autentiske ingredienser vil du opdage glæden ved at skabe smagsoplevelser, der er lige så farverige som landet selv.
Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Entreprenørskab, skole og dannelseAf Anders RasmussenI artiklen stiller Anders Rasmussen spørgsmålet: Hvordan skaber og danner vi elever og studerende, som er i stand til at tage initiativ til og indgå i entreprenørielle processer? På den baggrund præsenteres fire dimensioner, som kan understøtte dannelsen af det entreprenørielle menneske, ligesom detkonkretiseres, hvordan de fire dimensioner kan inddrages. Er innovation og entreprenørskab overhovedet noget for skolen?Af Lene Tanggaard og Rikke JohannesenArtiklen opridser mulige forskelle og ligheder mellem populære begreber som kreativitet, innovation, iværksætteri, entreprenørskab og foretagsomhed og uddyber, hvordan entreprenørskabsundervisning kan være en bæredygtig fornyelse af pædagogisk praksis. Desuden drøftes kort skoleledelsens rolle iambitionen om at skabe en mere innovativ kultur i skolen.Innovation på skolens indre linjer - skolereformens dobbelte bundlinjeAf Morten FiskerFolkeskolen, som vi kender den i dag, er i klemme mellem sine fysiske rammer og sin pædagogiske og organisatoriske intention. Nok så mange strukturændringer løser ikke opgaven – det gør kun mentale ombygninger, ændringer i den måde hvorpå vi tænker og brugers skolens rum. Forfatteren oplister en række eksempler på, hvordan der kan skabes forandringer i skolerne, som kan levere bedre læring for pengene og tilbyde synlig merværdi for lærere, elever og forældre.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.