Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
MULTI 8 er en grundbog til matematik i 8. klasse. MULTI 8 er skrevet med udgangspunkt i Fælles Mål, og forener traditionelle matematik faglige færdigheder med moderne arbejdsformer og medier. Der lægges vægt på forståelse, fordybelse og problemløsning. MULTI 8 giver dig derfor gode redskaber til en fagligt funderet og inspirerende undervisning. Alle kapitler i MULTI 8 indledes med et introopslag, der kort præsenterer indholdet i kapitlet, samt de faglige mål, ord og begreber der skal arbejdes med. På introopslaget arbejdes der med elevernes forhåndsviden inden for det emne, kapitlet handler om. Indholdet i kapitlerne veksler mellem teori, aktiviteter, undersøgelser og opgaver og afsluttes med evaluering. De fleste kapitler indeholder desuden en træningsdel og et tema. Træningsdelen består at færdighedsopgaver og problemløsningsopgaver på to niveauer. I temaet arbejdes der med kapitlets faglige indhold. Sidste kapitel indeholder en række oplæg til matematiske undersøgelser.Læs mere om systemetMULTI 8 • giver flere muligheder for differentiering, bl.a. med træningsspor på to niveauer • integrerer it via digitale værktøjer, fx GeoGebra, CAS og Excel, og de tilknyttede i-bøger • har fokus på mundtlighed og oplæg til matematiske undersøgelser.MULTI 8 indeholder følgende ti kapitler: `Digitale værktøjer´, `Tal og regning´, `Flytninger og mønstre´, `Algebra, ligninger og uligheder´, `Plangeometri´, `Vækst´, `Statistik´, `Rumgeometri´, `Matematisk modellering´ og `Matematiske undersøgelser´. Sidst i bogen er der en formelsamling. På multi.gyldendal.dk er der oversigter over, hvilke færdigheds- og vidensmål de enkelte kapitler dækker.Få overblik over alle materialer i systemet
MULTI 7 er en grundbog til matematik i 7. klasse. Bogen er skrevet med udgangspunkt i Forenklede Fælles Mål.Læs mere om systemetMULTI 7 indeholder følgende ti kapitler:`Læs og skriv matematik´, `Tal i mængder´, `Plangeometri´, `Algebra og ligninger´, `Statistik´, `Funktioner og sammenhænge´, `Geometrisk tegning´, `Brøk, decimaltal og procent´, `Sandsynlighed´ og `Matematiske undersøgelser´. Sidst i bogen er der en formelsamling.Alle kapitler i MULTI 7 indledes med et introopslag, der kort præsenterer indholdet i kapitlet, samt de faglige mål, ord og begreber der skal arbejdes med. På introopslaget arbejdes der med elevernes forhåndsviden inden for det emne, kapitlet handler om. Indholdet i kapitlerne veksler mellem teori, aktiviteter, undersøgelser og opgaver og afsluttes med evaluering. Kapitlerne indeholder desuden en træningsdel og et tema. Træningsdelen består at færdighedsopgaver og problemløsningsopgaver på to niveauer. I temaet arbejdes der med kapitlets faglige indhold. Sidste kapitel indeholder en række oplæg til matematiske undersøgelser.I grundbogen er der henvisninger til en række printark, der knytter sig direkte til undersøgelser, aktiviteter og evalueringssider.Få overblik over alle materialer i systemet
MULTI 9 er en grundbog til matematik i 9. klasse. MULTI 9 er skrevet med udgangspunkt i Fælles Mål, og forener traditionelle matematik faglige færdigheder med moderne arbejdsformer og medier. Der lægges vægt på forståelse, fordybelse og problemløsning. Med MULTI 9 bliver eleverne klædt på til prøverne i udskolingen. Bogens indledende kapitel er fyld med aktiviteter og opgaver der fokuserer på at gøre eleverne klogere på de seks matematiske kompetencer. MULTI 9 indeholder skriftlige opgaver og mundtlige oplæg, der minder om dem, eleverne kan møde til prøverne.Læs mere om systemetAlle kapitler i MULTI 9 indledes med et introopslag, der kort præsenterer indholdet i kapitlet, samt de faglige mål, ord og begreber der skal arbejdes med. På introopslaget arbejdes der med elevernes forhåndsviden inden for det emne, kapitlet handler om. Indholdet i kapitlerne veksler mellem teori, aktiviteter, undersøgelser og opgaver og afsluttes med evaluering. De fleste kapitler indeholder desuden en træningsdel og et tema. Træningsdelen består at færdighedsopgaver og problemløsningsopgaver på to niveauer. I temaet arbejdes der med kapitlets faglige indhold.MULTI 9 indeholder følgende 11 kapitler: `Matematiske kompetencer´, `Reelle tal´, `Ikke-lineære funktioner´, `Trigonometri´, `Penge og økonomi´, `Algebra´, `Geometri og måling´, `Statistik og sandsynlighed´, `Ræsonnement og beviser´, `Skriftlig matematik´ og `Mundtlig matematik´. Sidst i bogen er der en formelsamling.Få overblik over alle materialer i systemet
"Evaluering og test i matematik" henvender sig til matematikundervisere i folkeskolen og til lærerstuderende med matematik som linjefag. Bogen fokuserer på intern evaluering i matematik og indeholder fem artikler, der på hver deres måde viser, hvorledes evaluering i matematik kan medvirke til, at undervisningen ikke kommer til at dreje sig alene om tilegnelsen af færdigheder. Indhold omhandler grundlæggende overvejelser om intern evaluering i matematik, fx logbogens muligheder for at styrke elevernes bevidsthed om læring. Bogen belyser også begrebskort som evalueringsmetode i matematik, og hvordan elevplaner kan spille sammen med fx portfolio. Der gives også et bud på, hvorledes elevernes forståelse af matematik kvalificeres af tydelige retningslinjer, og der redegøres for erfaringer i de nordiske lande med diagnostiske test i matematik. Forfatterne har alle et hverdagsliv med undervisning og formidling af matematik og er folkeskolelærere eller undervisere på videregående uddannelser: Bettina Dahl Søndergaard, Annette Lilholt, Anders Olesen ,Anette Skipper-Jørgensen og Michael Wahl Andersen.
Feedback har længe været på dagsordenen i undervisningsverdenen, og i denne bog rettes fokus direkte mod et af skolens største fag: matematik. Elevernes opfattelse af matematikfaget og deres egne potentialer i faget kan netop nuanceres og udvikles gennem succesfuld anvendelse af feedback. Målorienteret undervisning og læringssamtaler mellem elever og lærere kalder på forskellige former for feedback, og en moderne fagundervisning må planlægges med øje for, hvordan eleverne kan modtage og give feedback til hinanden og til læreren. Fokus er på de områder, hvor samtale og dialog er i spil i forvejen, og bogen lægger dermed også op til øget brug af samtale og dialog i et matematikfag, som per tradition har et udpræget 'opgaveregningsfokus'. I bogen diskuteres feedback blandt andet ud fra følgende spørgsmål: Hvornår skal det gøres - tæt på eller længere fra? Skal der gives ros og karakterer sammen med feedback? Forskningen kan give os nogle svar, og flere af forfatterne illustrerer med klasserumsdialoger, hvordan eleverne kan opleve øget motivation og lyst til at deltage i undervisningen gennem undersøgende dialoger.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.