Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Det vil kræve handling og en massiv omstilling af vores samfund, når Danmark i de kommende år skal leve op til Verdensmålene for bæredygtig udvikling. Vores uddannelser har en vigtig rolle i den omstilling. Derfor har vi udgivet denne bog.I bogens kapitler giver en række af landets dygtigste forskere og undervisere deres bud på, hvordan børn og unge kan lære om bæredygtighed. Kapitlerne viser, hvordan vi som undervisere kan hjælpe med at fremme håb og handlekraft – og integrere bæredygtig udvikling i undervisningen.Håbets og handlingens pædagogik præsenterer en række handlingsrettede, didaktiske forslag til at ændre verden sammen med børn og unge. Dermed er fokus også rettet mod kompetenceudviklingen af kommende lærere og pædagoger. Deres viden og handledygtighed inden for Verdensmål og bæredygtighed har afgørende betydning for, at børn og unge kan møde morgendagens udfordringer som kritiske, handlende og ansvarlige samfundsborgere.Bogen er skrevet til lærer- og pædagogstuderende og til lærere og pædagogisk personale i skolen.
Et kodeks i Vestre Fængsel blandt de ansatte lyder sådan her: ”Hvad der sker på Vestre, bli’r på Vestre.”Alligevel har jeg valgt at glemme det gamle kodeks og dermed åbne porten til den verden, der i mange år var min. Den verden, som jeg gennem 16 år havde min daglige gang i som fængselsbetjent i Vestre Fængsel.Vestre Fængsel ligger i København og er Danmarks største arresthus og huser derfor nogle af Danmarks farligste kriminelle. Livet i et fængsel er en verden, der står i stærk kontrast til det liv, det enkelte menneske normalt lever udenfor i samfundet. En verden, som de fleste har en stærk holdning til, men som de færreste i virkeligheden kender det fulde omfang af, medmindre man selv har navigeret i det som indsat, ansat eller pårørende.Lydbogen Pædofile og Krænkere giver lytterne et indblik i de mennesker, som de færreste ønsker at blive sat i forbindelse med. De, der har begået – eller er under mistanke for at have begået – sædelighedsforbrydelser mod et barn under 15 år.Hvem er de, og hvorfor gør de det?Kan vi som medmennesker og samfund gøre noget for at stoppe dem, og hvordan skal vi agere, vel vidende at de er iblandt os alle steder i samfundet?Kan vi som samfund nedbryde tabuet omkring dem, hvis det betyder færre ofre i fremtiden, og er det rimeligt, at vi sætter alle pædofile i samme bås, når det langt fra er alle pædofile, der har begået overgreb mod børn?Lydbogen er skrevet på baggrund af tanker, refleksioner, samtaler med specialister samt daglige dialoger med de indsatte, som ligger nederst i hierarkiet blandt de indsatte i landets fængsler – et faktum, der kan medføre særdeles barbariske og nådesløse afstraffelser af disse gerningsmænd, uanfægtet om de er dømt skyldige i deres sager endnu.Bogen repræsenterer råt for usødet forfatterens erfaringer og refleksioner og er således hverken et forsøg på et forsvar eller en yderligere fordømmelse af de personer og handlinger, bogen beskriver.
Som Hilde danser er en lun fortælling om livet, når det slår knuder. I romanen følger vi Hilde, der forsøger at undgå alt det, der er for svært for hende ved at opfinde sin egen virkelighed. Efter hun er blevet forladt af sin kæreste, Hjalte, tager hun jævnligt hen og sætter sig i hans hønsehus. Hilde savner Hjalte og nægter at give slip på ham og på drømmen om den familie, hun ikke selv er vokset op i. Da Hildes alkoholiserede far bliver alvorligt syg, bliver Hilde tvunget til at ændre sit syn på verden og acceptere tingene, som de i virkeligheden er. "Hilde sidder på en hjemmebygget bænk foran hønsehuset iført brudekjolen. På fødderne har hun brune, slidte Chelsea støvler. Under kjolen har hun sorte joggingbukser. Over sig har hun sin gamle oilskinsjakke. Hilde ser lige ud i mørket uden at tænke. Hendes øjne er blå. Hendes hår er skulderlangt, krøllet og mørkebrunt. Næsten sort. Hendes næse er smal med en lille tynd guldring i stykket mellem hendes næsebor. – Hilde altså, hvad laver du her?– Jeg ser på stjerner. Det må man vel godt?" Anja Nielsen (f. 1982) er uddannet bachelor i international erhvervskommunikation og fransk fra CBS samt cand.IT i digital design og kommunikation. Hun arbejder til dagligt som tekstforfatter og digital redaktør. Derudover er hun kreativ leder af teatergruppen TEATER HVIS og har siden 2013 arbejdet som freelance skuespiller. ’Som Hilde danser’ er hendes debutroman.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.