Udvidet returret til d. 31. januar 2024

Bøger af Anna-Vera Meidell Sigsgaard

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Jan Lindschouw, Lone Krogsgaard Svarstad, mfl.
    122,95 kr.

    Sprogforum 73: Brobygning med følgende bidrag:- Kronikken: Er sprogbrugsprognoser ramt af lingua franca-syndromet?- Akademisk literacy i engelsk, fransk, spansk og tysk – et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i engelsk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i fransk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i spansk i et brobygningsperspektiv- Akademisk literacy i tysk i et brobygningsperspektiv- Brobygning til sproguddannelser på universitetet: Fem praksisanbefalinger- Brobygning mellem videregående uddannelse og erhvervsliv i tysk og fransk – en behovsanalyse- Queering af sprog- og kulturundervisningen – behovet for at arbejde imod den heteronormative dominans i engelskundervisningenTemaredaktion: Lone Krogsgaard Svarstad (temaredaktør), Jan Lindschouw, Ana Kanareva-Dimitrovska, Joshua Sabih og Anna-Vera Meidell Sigsgaard

  • af Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Susana Silvia Fernández, Bergthora S. Kristjánsdóttir, mfl.
    101,95 kr.

    Tidsskriftet Sprogforum formidler forskeres og praktikeres erfaringer, undersøgelser og ideer inden for kultur- og sprogpædagogik med henblik på fremmed- og andetsprogundervisning i forskellige dele af uddannelsessystemet. Sprogforum tager temaer op der er centrale for undervisning i sprog og kultur, og som også et relevante på tværs af fag, såsom interkulturel kompetence, literacy, digitalisering af undervisning, læringsrum osv.Sprogforum henvender sig til alle med interesse for sprog- og kulturundervisning: Sproglærere, undervisere på læreruddannelser, lærebogsforfattere, forskere og pædagogiske ledere.Sprogforum udkommer to gange om året og er fagfællebedømt. Artiklerne er lettilgængelige og belyser fra forskellige vinkler et aktuelt tema.

  • af Michael Wahl Andersen, Lene Herholdt, Simon Skov Fougt, mfl.
    102,95 kr.

    Skrivelyst ikke er forbeholdt danskfaget, men ses som en ressource og kompetence til læring i og om alle fag og fagfelter. Denne bog præciserer pædagogiske principper til udvikling af skriftsproglige kompetencer på tværs af fagene, for hvordan tilrettelægges en skriveundervisning, så skribenten både støttes i sin lærings- og skriveproces og samtidig bevarer ejerskabet til sin tekst og interagerer i en faglig og social kontekst. Stilladserede skrive - og læreprocesser er derfor et centralt element i bogen, og der gives eksempler på og forskningsbaserede argumenter for, hvorfor det fx ikke er snyd – men et pædagogisk must – at undervise i alle skriveprocessens faser ved at bruge fx modeltekster. Der gives eksempler til pædagogisk praksis inden for de fleste fag i grundskolen og til forskellige klassetrin, da hvert fag – eller faggruppe – har sine specifikke karakteristika, som også må medtænkes i lærings- og skriveprocesserne.Antologiens målgruppe er lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der professionelt beskæftiger sig med skriftsprog. Bogen er relevant såvel i tilrettelæggelsen og evalueringen af almenundervisningen som i specialpædagogiske tilbud. Antologien kan ses i forlængelse af antologierne Skrivelyst og læring (2011), Skrivelyst i et specialpædagogisk perspektiv (2012) og Skrivelyst i børnehaven (2012), Dansk Psykologisk Forlag.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.