Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne bog er til dig, der til daglig sidder i en stilling, hvor arbejdsopgaverne løses afhængigt af andres indsats, input og ansvarsfølelse. Du er en af de mange tusinde ledere uden formelt personaleansvar i private og offentlige virksomheder og organisationer, som har brug for mere viden om relevante værktøjer og ledelsesdiscipliner til brug for den daglige ledelsespraksis. Du kan for eksempel være teamleder, projektleder, koordinator, faglig leder, kvalitetschef, HR-konsulent, direktionsassistent, intern konsulent eller lignende. Men uanset din stillingsbetegnelse befinder du dig ofte i et krydspres mellem ledelsen og kollegerne, og kommunikation er et af dine vigtigste ledelsesværktøjer.
Denne bog er skrevet til dig, som er håndværker og leder, og som ønsker at sætte mere fokus på ledelse i dagligdagen. At udvikle sig fra at være en fagligt dygtig håndværker til også at være god leder kan være en stor udfordring. Som håndværker har du en tydelig professionel identitet, både over for dig selv og for omgivelserne. Som leder skal du finde en anden identitet, som selvfølgelig er baseret på din faglighed, men som er mere end bare en overbygning til den. Ledelse er ikke venstrehåndsarbejde ved siden af det "rigtige" arbejde, håndværket. Det er et andet fagområde, hvor du også skal opbygge en professionel identitet. Uanset om du er håndværker, sjakbajs, mester, indehaver, formand, teamleder eller projektleder i et håndværksmiljø, så er dette en ledelsesbog, som du kan identificere dig med. Den bygger på din dagligdag og anviser værktøjer og praktiske løsninger, som er lige til at gå til. Der indgår cases fra og interviews med en række personer fra håndværksmiljøet, der beskriver de udfordringer, som du måske også står med til daglig. Med forord af Ane Buch, adm. direktør i Håndværksrådet
Denne bog er skrevet til dig, som er håndværker og leder, og som ønsker at sætte mere fokus på ledelse i dagligdagen. At udvikle sig fra at være en fagligt dygtig håndværker til også at være en god leder kan være en stor udfordring. Som håndværker har du en tydelig professionel identitet, både over for dig selv og for omgivelserne. Som leder skal du finde en anden identitet, som selvfølgelig er baseret på din faglighed, men som er mere end bare en overbygning til den. Ledelse er ikke venstrehåndsarbejde ved siden af det "rigtige" arbejde, håndværket. Det er et andet fagområde, hvor du også skal opbygge en professionel identitet. Uanset om du er håndværker, sjakbajs, mester, indehaver, formand, teamleder eller projektleder i et håndværksmiljø, så er dette en ledelsesbog, som du kan identificere dig med. Den bygger på din dagligdag og anviser værktøjer og praktiske løsninger, som er lige til at gå til. Der indgår cases fra og interviews med en række personer fra håndværksmiljøet, der beskriver de udfordringer, som du måske også står med til daglig.Med forord af Ane Buch, adm. direktør i Håndværksrådet.
Denne bog er til dig, der til daglig sidder i en stilling, hvor arbejdsopgaverne løses afhængigt af andres indsats, input og ansvarsfølelse.Du er en af de mange tusinde ledere uden formelt personaleansvar i private og offentlige virksomheder og organisationer, som har brug for mere viden om relevante værktøjer og ledelsesdiscipliner til brug for den daglige ledelsespraksis.Du kan for eksempel være teamleder, projektleder, koordinator, faglig leder, kvalitetschef, HR-konsulent, direktionsassistent, intern konsulent eller lignende. Men uanset din stillingsbetegnelse befinder du dig ofte i et krydspres mellem ledelsen og kollegerne, og kommunikation er et af dine vigtigste ledelsesværktøjer.
Der er mange former for distance. Måske du har prøvet at være leder for nogen, som sidder på en anden etage – eller den anden side af jorden. Eller for medarbejdere, der arbejder hjemmefra eller på skiftehold. Det er de samme mekanismer, der går i gang, uanset distancen: Kommunikationen er sjældnere, og så begynder vi at lege gættelege. Hvorfor skriver han sådan? Hvad mente hun med det, hun sagde? Når vi ikke ses så ofte, kan der være information, som vi ikke får eller misforstår, og så gætter vi på hinandens hensigter og motiver i stedet. Og så opstår megafoneffekten: Budskaberne “forstørres” pga. distancen, og vi tolker dem ofte negativt. Derfor skal du som leder kommunikere klart og tydeligt og arbejde på at skabe forventningsafstemning og tillid i relationerne.Anne Birgitte Lindholm giver med 2. udgave af sin bog, Lederskab på distancen, lederen konkrete værktøjer og gode råd til at håndtere ledelsesopgaven på distancen bevidst og professionelt. Bogen er tilført masser af ny viden, og den er fuld af værktøjer og cases, der gør det let for dig at relatere til din egen ledelsespraksis – og prøve ideer og værktøjer af med det samme. Hvis du som leder omtaler og opfatter distancen som et problem, så bliver den sandsynligvis også et problem – både for dig selv og for medarbejderne. Så du må viske tavlen ren, acceptere grundvilkåret distance, definere dig selv som distanceleder, og – ud fra dette – skabe en ny forventningsafstemning, indgå en ny psykologisk kontrakt med dig selv. Det kan bogen være med til: At skabe grundlaget for at skrive en ny psykologisk kontrakt med dig selv, hvor du har accepteret distancen som et vilkår
Der er mange former for distance. Faktisk skal der ikke mere end 15 meters afstand til, før det påvirker kommunikation og samarbejde. Måske du har prøvet at være leder for nogen, som sidder på en anden etage – eller den anden side af jorden. Eller for medarbejdere, der arbejder hjemmefra eller på skiftehold. Det er de samme mekanismer, der går i gang, uanset distancen: Kommunikationen er sjældnere, og så begynder vi at lege gættelege. Hvorfor skriver han sådan? Hvad mente hun med det, hun sagde? Når vi ikke ses så ofte, kan der være information, som vi ikke får eller misforstår, og så gætter vi på hinandens hensigter og motiver i stedet. Og så opstår megafoneffekten: Budskaberne “forstørres” pga. distancen, og vi tolker dem ofte negativt. Derfor skal du som leder kommunikere klart og tydeligt og arbejde på at skabe forventningsafstemning og tillid i relationerne.Anne Birgitte Lindholm giver med 2. udgave af sin bog, Lederskab på distancen, lederen konkrete værktøjer og gode råd til at håndtere ledelsesopgaven på distancen bevidst og professionelt. Bogen er tilført masser af ny viden, og den er fuld af værktøjer og cases, der gør det let for dig at relatere til din egen ledelsespraksis – og prøve ideer og værktøjer af med det samme. Hvis du som leder omtaler og opfatter distancen som et problem, så bliver den sandsynligvis også et problem – både for dig selv og for medarbejderne. Så du må viske tavlen ren, acceptere grundvilkåret distance, definere dig selv som distanceleder, og – ud fra dette – skabe en ny forventningsafstemning, indgå en ny psykologisk kontrakt med dig selv. Det kan bogen være med til: At skabe grundlaget for at skrive en ny psykologisk kontrakt med dig selv, hvor du har accepteret distancen som et vilkår
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.