Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog, som kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen.TilgangBøgerne om bevægelse i undervisningen inspirerer til lege og aktiviteter, du kan inddrage i matematikundervisningen i indskolingen. De har en overskuelig opbygning, og du får let et overblik over, hvilke materialer du skal bruge, hvordan du kan forberede dig, og hvordan aktiviteterne udføres.Aktiviteterne kræver meget lidt forberedelse, de er grundigt beskrevet, og du kan finde alle materialer på skolen.IndholdMatematik i bevægelse. I indskolingen er enkel at slå op i og er inddelt i fire emner:TalAdditionSubtraktionMultiplikation.Alle aktiviteter er nøje beskrevet og lige til at gå til. De fleste aktiviteter kan hurtigt tilpasses til klassens niveau, og mange kan bruges til flere emner. Ved en del aktiviteter er der ligeledes forslag til variationer.DownloadSe opslag
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog, som kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen.TilgangBøgerne om bevægelse i undervisningen inspirerer til lege og aktiviteter, du kan inddrage i matematikundervisningen i indskolingen. De har en overskuelig opbygning, og du får let et overblik over, hvilke materialer du skal bruge, hvordan du kan forberede dig, og hvordan aktiviteterne udføres.Aktiviteterne kræver meget lidt forberedelse, de er grundigt beskrevet, og du kan finde alle materialer på skolen.IndholdMatematik i bevægelse 2. I indskolingen - med fokus på geometri er enkel at slå op i og er inddelt i fem emner:TalAddition og subtraktionMultiplikationGeometriMåling.Alle aktiviteter er nøje beskrevet og lige til at gå til. De fleste aktiviteter kan hurtigt tilpasses til klassens niveau, og mange kan bruges til flere emner. Ved en del aktiviteter er der ligeledes forslag til variationer.DownloadsSe opslag
Reflex er et grundbogssystem med fokus på undersøgende arbejde og en positiv læringskultur, som alle kan bidrage til. Eleverne kan selv komme med forslag til løsninger, lytte til hinandens forklaringer og reflektere sammen over matematikken.Til 3. klasse findes der to elevbøger med tilhørende lærervejledning og adgang til websitet reflex.alinea.dk, samt detteØvehæfte 3.I Øvehæfte 3 er elevbøgernes kapitler repræsenteret, og øvehæftet indeholder:Samme faglige struktur som i Reflex 3A og 3B, Elevbog/WebGenkendelig navigation fra elevbøgerne i form af de samme kapiteltitler og -farverOpgaver med fokus på at konsolidere elevbøgernes faglige indholdOpgavetyper, som eleverne genkender fra elevbøgerneOpgaver, der kan løses individuelt og bruges til individuel faglig fordybelseRefleksionssider, der fungerer som opsamling og tilbageblik på tidligere kapitler.Facitliste til øvehæftet findes på reflex.alinea.dk
Reflex er et grundbogssystem med fokus på undersøgende arbejde og en positiv læringskultur, som alle kan bidrage til. Eleverne kan selv komme med forslag til løsninger, lytte til hinandens forklaringer og reflektere sammen over matematikken.Til 1. klasse findes der to elevbøger med tilhørende lærervejledning og adgang til websitet reflex.alinea.dk, samt detteØvehæfte 1.I Øvehæfte 1 er elevbøgernes kapitler repræsenteret, og øvehæftet indeholder:Samme faglige struktur som i Reflex 1A og 1B, Elevbog/WebGenkendelig navigation fra elevbøgerne i form af de samme kapiteltitler og -farverOpgaver med fokus på at konsolidere elevbøgernes faglige indholdOpgavetyper, som eleverne genkender fra elevbøgerneOpgaver, der kan løses individuelt og bruges til individuel faglig fordybelseRefleksionssider, der fungerer som opsamling og tilbageblik på tidligere kapitler.Facitliste til øvehæftet findes på reflex.alinea.dk
Reflex er et grundbogssystem med fokus på undersøgende arbejde og en positiv læringskultur, som alle kan bidrage til. Eleverne kan selv komme med forslag til løsninger, lytte til hinandens forklaringer og reflektere sammen over matematikken.Til 2. klasse findes der to elevbøger med tilhørende lærervejledning og adgang til websitet reflex.alinea.dk, samt detteØvehæfte 2.I Øvehæfte 2 er elevbøgernes kapitler repræsenteret, og øvehæftet indeholder:Samme faglige struktur som i Reflex 2A og 2B, Elevbog/WebGenkendelig navigation fra elevbøgerne i form af de samme kapiteltitler og -farverOpgaver med fokus på at konsolidere elevbøgernes faglige indholdOpgavetyper, som eleverne genkender fra elevbøgerneOpgaver, der kan løses individuelt og bruges til individuel faglig fordybelseRefleksionssider, der fungerer som opsamling og tilbageblik på tidligere kapitler.Facitliste til øvehæftet findes på reflex.alinea.dk
Til indskolingen. Denne lærervejledning knytter sig til bogen der er skrevet til indskolingselever, der skal i gang med at arbejde med it hjælpemidler i matematik. Der er opgaver til regneark og til dynamisk geometriprogram samt to simple opgaver til CAS. Alle opslag i bogen består af:En venstreside hvor der er en fysisk aktivitet. Eleverne skal undersøge og indsamle data, som de efterfølgenede skal behandle i et it-værktøj på højre side af opslaget.
Til indskolingen.Denne bog er skrevet til indskolingselever, der skal i gang med at arbejde med it hjælpemidler i matematik. Der er opgaver til regneark og til dynamisk geometriprogram samt to simple opgaver til CAS.Alle opslag i bogen består af:En venstre side hvor der er en fysisk aktivitet. Eleverne skal undersøge og indsamle data, som de efterfølgende skal behandle i et it-værktøj på højre side af opslaget.
Reflex er et grundbogssystem med fokus på undersøgende arbejde og en positiv læringskultur, som alle kan bidrage til. Eleverne kan selv komme med forslag til løsninger, lytte til hinandens forklaringer og reflektere sammen over matematikken. Til 0. klasse findes der en elevbog med tilhørende lærervejledning og adgang til websitet reflex.alinea.dk samt dette Øvehæfte 0. I Øvehæfte 0 er elevbogens kapitler repræsenteret, og øvehæftet indeholder: Samme faglige struktur som i Reflex 0, Elevbog/Web Genkendelig navigation fra elevbogen i form af de samme kapiteltitler og -farver Opgaver med fokus på at konsolidere elevbogens faglige indhold Opgavetyper, som eleverne genkender fra elevbogen Opgaver, der kan løses individuelt og bruges til individuel faglig fordybelse Refleksionssider, der fungerer som opsamling og tilbageblik på tidligere kapitler. Facitliste til øvehæftet findes på reflex.alinea.dk.
Reflex 1.-3., Taltavle er en plakat til det nye grundsystem Reflex. På plakaten ses tallene fra 0 til 100 sat i system i en taltavle. Ved siden af taltavlen står de seks 10'er-venner. Taltavlen og 10'er-vennerne er indarbejdet, som et hjælpemiddel i Reflex, og der henvises til disse flere steder i lærervejledningen. Derudover kan taltavlen bruges alment, som et redskab i arbejdet med matematik. Taltavlen er desuden afbilledet på omslaget af elevbøgerne til Reflex 1. til 3. klasse, så eleverne altid har taltavlen ved hånden. Plakaten er i A1 format.
Reflex 0, Årsplakat er en plakat til det nye grundsystem Reflex. På plakaten ses de fire årstider, som et gennemgående tema. I venstre side er tegnet en stor luftballon, hvor selve ballonen er inddelt i de 12 måneder. I midten af plakaten ses gule blomster med ugedagenes navne, og til højre på plakaten er tegnet en flagstang med tal svarende til datoerne på en måned. Årsplakaten er tænkt, som et supplement til undervisningen i 0. klasse, hvor eleverne på en legende måde, kan starte dagen ud med at vise, hvilken ugedag, dato og måned det er.På reflex.alinea.dk/about findes et arbejdsark med figurer, som kan sættes ned over trekanterne på luftballonen, cirklerne på de gule blomster og firkanterne på datoerne på flagstangen. Derudover er der også et flag, som kan hejses på flagstangen, når der er fødselsdag i klassen. Klip de fire figurer ud og laminer dem. Brug lærertyggegummi til at sætte figurerne fast på plakaten, og lad eleverne lege sig igennem årets gang på plakaten.Luftballonen, blomsterne og flagstanden fra årsplakaten er desuden afbilledet på omslaget af Reflex 0, Elevbog/Web så eleverne altid har en talrække, ugedagene og månederne ved hånden. Plakaten er i A1 format.
Ved indkøb af alle Regnefingre:Tal 1-10 - Tal 1-30 - Tiervenner - Pluspar - Tælleremser - SubtraktionKopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
24 værkstedskort til matematik på iPad. Forsiderne med illustrationer, der gør det visuelt for eleverne. Bagsiderne beskriver værkstedet, som læreren forklarer for eleverne. De 24 værkstedskort, er inddelt i tre niveauer og delt op i otte serie af tre kort. Værkstedskortene bygger på en række gratis apps og regneark. Eleverne skal undersøge, spille, lege og lære.Eksemplarfremstilling elektronisk eller papirkopier/prints til undervisningsbrug er kun tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node indenfor de rammer, der er nævnte i aftalen.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 5 – Tælleremser” er at skabe fokus på regnestrategier, hvor tælleremser er det bærende element. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der er fokus på tælleremser. Regnestrategierne er nemme at tilgå og til hver regnehistorie er der knyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. I samtalen har vilagt fokus på elevernes valg af regnestrategi, da vi synes, det er vigtigt , at eleverne sætter ord på, hvordan de kommer frem til resutatet, da det er med til at styrke den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
I denne bog bliver I introduceret til begrebet "Regnefingre". Regnefingrene er det bærende element i de 21 små regnehistorier. Undervejs i Historierne skal eleverne tælle med på deres regnefingre. Samtidig skal de også holde fokus på indholdet i historierne. på denne måde er der ikke kun blik for det , der skal tælles, men også på elevernes hukommelse. Regnehistorierne er nemme at tilgå og til hver historie er der knyttet en række førfaglige begreber samt nogle spørgsmål, der gør det nemt at tale om historierne bagefter. I samtalen har vilagt fokus på elevernes valg af regnestrategi, da vi synes, det er vigtigt , at eleverne sætter ord på, hvordan de kommer frem til resutatet, da det er med til at styrke den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 4 – Pluspar” er at skabe fokus på den sproglige udvikling samt opstart på regnestrategier i matematik allerede fra skolestarten. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der er fokus på pluspar. Vi har valgt at arbejde med pluspar, da de er gode at kunne, når eleverne skal arbejde videre med regnestrategierne. Til hver regnehistorie er der knyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 3 – Tal 1-30” er at skabe fokus på den sproglige udvikling i matematik allerede fra børnehaveklassen. Hæftet består af 20 regnehistorier inden for talområdet 1-30. Til hver regnehistorie er der tilknyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 2 – Tiervenner” er at skabe fokus på den sproglige udvikling samt opstart på regnestrategier i matematik allerede fra skolestarten. Hæftet består af 20 regnehistorier, hvor der indgår tiervenner. Vi har valgt at arbejde med tiervenner, da de er gode at kunne for elevernes videre arbejde med regnestrategier. Til hver regnehistorie er der tilknyttet en række førfaglige begreber samt spørgsmål til selve indholdet i historien for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres børnehaveklasselærer Rikke og senere deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Tanken bag hæftet “Regnefingre 1-10” er at skabe fokus på den sproglige udvikling i matematik allerede fra børnehaveklassen. Hæftet består af 20 regnehistorier inden for talområdet 1-10. Til hver regne-historie er der tilknyttet en række førfaglige begreber for at styrke den mundtlige dimension i matematikundervisningen. Vi anbefaler, at I også taler om de førfaglige begreber i andre sammenhænge end dem, der optræder i historierne, for at højne forståelsen af begreberne. Temaerne i de enkelte historier knytter sig til børnenes hverdag. I regnehistorierne møder I Emma, Marie, Asger og Lukas samt deres børnehave-klasselærer Rikke og senere deres lærer Ina. I bliver inddraget i deres skoles hverdag og skolens traditioner. Forhåbentligt vil der være en del genkendelighed fra jeres egen hverdag på skolen. Vi håber, at regnefingre-hæfterne vil være med til at skabe en ny tradition i arbejdet med den sproglige udvikling i matematik.Kopiering af denne udgivelse i analog eller digital form må kun finde sted på institutioner, der har indgået aftale med CopyDan.
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog, der kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen.TilgangSerien Konkrete materialer i indskolingen inspirerer til leg, spil og aktiviteter med konkrete materialer. De to bøger Talopfattelse og Regningsarter kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen og henvender sig til dig, der også vil lære dine elever matematik gennem aktiviteter med konkrete materialer.Hver bog indeholder en vejledning til 44 aktiviteter med konkrete materialer. IndholdTalopfattelse er enkel at slå op i og er inddelt i fire kapitler:Tallene 0-20Tallene 0-100Tallene 0-1000Brøker.Alle aktiviteter er nøje beskrevet og kan hurtigt tilpasses elevens eller klassens niveau. Ved flere af aktiviteterne er der ligeledes forslag til variationer.
Dette er en lærerhenvendt flergangsbog, som kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen.TilgangSerien Konkrete materialer i indskolingen inspirerer til leg, spil og aktiviteter med konkrete materialer. De to bøger Talopfattelse og Regningsarter kan bruges som et supplement til den daglige matematikundervisning i indskolingen og henvender sig til dig, der også vil lære dine elever matematik gennem aktiviteter med konkrete materialer.Hver bog indeholder en vejledning til 44 aktiviteter med konkrete materialer. IndholdRegningsarter er enkel at slå op i og er inddelt i fem kapitler:Addition og subtraktion 0-20Addition og subtraktion 0-100Addition og subtraktion 0-1000MultiplikationDivision.Alle aktiviteter er nøje beskrevet og kan hurtigt tilpasses elevens eller klassens niveau. Ved flere af aktiviteterne er der ligeledes forslag til variationer.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.