Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne antologi undersøger antropocæn – en tidsalder præget af menneskets dybe og ofte destruktive indflydelse på Jorden, en indflydelse der omfatter alle livsbetingelser og strækker sig til at underminere menneskets eget livsgrundlag. Gennem 12 kapitler undersøges, hvordan begrebet antropocæn påvirker vores tænkning om menneske, samfund og dannelse. Fra økomarxisme til aktørnetværkteori, posthumanisme og systemteori, adresserer bogen temaer som miljø, medier, kommunikation og interaktion. Den diskuterer også emner som mode, zoonoser og uddannelse, og giver nye perspektiver på liv, livsformer, dannelse, historie og selve jorden. Denne antologi inviterer til kritisk refleksion og er essentiel læsning for både akademikere og den bredere offentlighed.
The transition to an environmentally sustainable, circular, and climate-neutral economy has significant employment, educational, and social impacts. As the scale of major societal challenges escalate, so do the political and educational policies pushing for radical change. Recently established commitments to the European Green Deal, the European Skills Agenda, the new EU Circular Economy Action Plan, and a tsunami of Europe-wide legislation is about to hit creative industries and their modus operandi for doing business.In Sustainability in Creative Industries, each chapter provides 'tales of the field' from lecturers and researchers at VIA University College, Design & Business, and the Research and Development Centre for Creative Industries and Professions. Together, the chapters offer an accumulated gallery of perspectives that serves as the backbone of the book. It is our hope that it can be used as an inspirational tool for those working with and interested in the challenges and opportunities of sustainability in creative industries and related educational institutions.
De kreative industrier repræsenterer forbrugermønstre og produktionsprocesser, som i høj grad skader den verden, vi bebor. I takt med at antallet af og størrelsen på centrale samfundsmæssige udfordringer stiger, således gør de politiske og uddannelsesmæssige retningslinjer, der forlanger gennemgribende forandringer. Inden længe rammer nye lovgivninger de kreative industrier og deres modus operandi i forhold til, hvordan de driver forretning. Sustainability in Creative Industries forklarer og beviser indsatsen og udfordringerne ved at bringe bæredygtighed ind i undervisning og forskning i de kreative industrier; mode, møbler, medier, film og animation. Hvert kapitel har 'fortællinger fra felten' fra undervisere og forskere fra VIA University College, Design & Business Design and the Research and Development Centre for Creative Industries and Professions. Til sammen giver kapitlerne et samlet billede af perspektiver, der danner bogens rygrad. Håbet med bogen er, at den kan bruges som et inspirationsværktøj af dem, der arbejder med og er interesserede i udfordringerne og mulighederne ved bæredygtighed i de kreative industrier og andre uddannelsesinstitutioner, der relaterer til området.Bogen er på engelsk.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.