Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Den nye udgave af Ergoterapi og børn har undergået grundig revision og præsenterer en række nye kapitler om bl.a. bevægelsesudvikling, rehabilitering og sundhedsfremme. Det gennemgående fokus er på aktivitetstænkning i relation til børn og på aktivitet og deltagelse i hverdagslivet. Bogen rummer en generel beskrivelse af ergoterapi og børn og beskriver desuden ergoterapeutisk tænkning og intervention i relation til bestemte problematikker.
Antologien Motorik og bevægelse i børns liv diskuterer, hvordan forskellige traditioner og definitioner kan bidrage til en helhedsorienteret forståelse af motorik og bevægelse med henblik på at fremme børns livskvalitet. Den bygger på pædagogiske, sociologiske, terapeutiske, psykologiske og kulturteoretiske teorier samt praktiske erfaringer fra daginstitutioner, skoler, idrætsforeninger og behandlingstilbud.Bogen henvender sig til alle, der arbejder fagligt med børns motorik og bevægelse og interesserer sig for, hvordan bevægelse kan bidrage til et rigere hverdagsliv for børn. Målet er at bygge bro mellem forskellige videnskabelige traditioner, forskellige professioner og frivillige der arbejder med børn, samt mellem teori og praksis.
Pædiatri – undersøgelsesredskaber for ergoterapeuter og fysioterapeuter har til hensigt at tydeliggøre vigtigheden i at undersøge børn og unge, når de er udfordrede på deres funktions- og færdighedsniveau for dermed at kunne indfange komplekse problemstillinger med betydning for deres hverdagsliv. Problemstillinger som i praksis varetages af begge professioner, og som også ergo-og fysioterapeutstuderende møder i deres kliniske undervisning. Det er bogens ønske at understrege vigtigheden af altid at støtte og udvikle den terapeutiske relation og samarbejdet med det enkelte barn og familie, da dette har afgørende betydning for at kunne støtte barnet/den unge i forhold til at udvikle de nødvendige færdigheder og øge deres generelle trivsel.Bogen adresserer undersøgelsesredskaber, screening og tests, som imødegår motoriske, sansemotoriske, kognitive og sociale udfordringer med betydning for børns muligheder for aktivitet og deltagelse i deres dagligdag.Med præsentationen af de udvalgte undersøgelsesredskaber er der i denne bog fokus på undersøgelses- og vurderingsfasen i det pædiatriske arbejde. I de præsenterede cases, som er indeholdt i hvert kapitel, vil også interventionsfasen og de valgte løsninger/tiltag blive foldet ud.De valgte undersøgelses- og screeningsredskaber, som indgår i bogen, er på ingen måde udtømmende for de redskaber, som anvendes i praksis, men er redskaber, som er fremført af børneergoterapeuter og -fysioterapeuter i praksis, og undersøgelser som kan -/og bliver anvendt af begge faggrupper. Ambitionen er, at denne bog skal adressere nogle konkrete forslag til brug af undersøgelser i arbejdet med børn og unge, og dermed være en hjælp i forhold til at igangsætte meningsfulde tiltag for barnet/den unge og deres familier.Bogens hovedmålgruppe er ergo- og fysioterapeutstuderende samt ergo- og fysioterapeuter i praksis. Derudover er bogen meget brugbar for andre professioner med interesse indenfor børneområdet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.