Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Bogen handler om de problemstillinger, som læsevejlederen møder i sin hverdag. Læsevejlederen får her det nødvendige faglige grundlag for at vejlede kolleger og forældre samt samarbejde med skoleleder om muligheder for at støtte elevernes læring i læsning og skrivning. Første del handler om de generelle forhold vedrørende læsevejlederens rolle og arbejdsopgaver. Det drejer sig om læsevejlederen som vejleder og innovatør, samarbejdet med skolens ledelse, læsevejlederen som organisator af klasselæsekonferencer og opfølgning på klasselæseprøver og om samarbejdet med forældre. Her gøres også rede for rammerne for arbejdet og det lovgrundlag, som gælder for området.Anden del favner faglige og metodiske temaer i forhold til det forebyggende arbejde, den tidlige indsats og selve undervisningen – i såvel dansk som matematik. Der sættes fokus på sprog- og læseudvikling samt skrive- og staveudvikling. Desuden behandles læsekurser, story-line i læseundervisningen samt læsning i alle skolens fag. Til sidst finder man overvejelser over brug af it for elever med sprog- læse- og skrivevanskeligheder og endelig over vigtige forhold i forbindelse med tosprogede elever i læseundervisningen.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.