Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Dette er ti cirkelformede engangsskemaer til registrering af børns sansemotoriske udvikling. Materialet henvender sig til børn i alderen 2-5 år.Tilgang Både sociale, kulturelle og miljømæssige faktorer påvirker et barns sansemotoriske udvikling og har stor betydning for, hvilke færdigheder barnet har mulighed for at udvikle og motiveres til at lære. TrasMo er udviklet til at fremme en tidlig, målrettet indsats og kan anvendes i det pædagogiske arbejde i daginstitutioner, dagplejer og ved forældresamtaler. Materialet er henvendt børn i alderen 2-5 år og er inddelt i tre aldersgrupper: 2-3 år, 3-4 år og 4-5 år. TrasMo er også velegnet til kommende skolebørn, fordi der indgår mange aktiviteter, som er vigtige at mestre ved skolestart.TrasMo består af observationsskemaer og en manual.IndholdTrasMo skema er cirkelformet og anvendes til at identificere børn, der er i risiko for ikke at udvikle de vigtige sansemotoriske færdigheder.
Dette er en flergangsbog om børns sansemotoriske udvikling. Materialet henvender sig til børn i alderen 2-5 år.TilgangBåde sociale, kulturelle og miljømæssige faktorer påvirker et barns sansemotoriske udvikling og har stor betydning for, hvilke færdigheder barnet har mulighed for at udvikle og motiveres til at lære. TrasMo er udviklet til at fremme en tidlig, målrettet indsats og kan anvendes i det pædagogiske arbejde i daginstitutioner, dagplejer og ved forældresamtaler. Materialet er henvendt børn i alderen 2-5 år og er inddelt i tre aldersgrupper: 2-3 år, 3-4 år og 4-5 år. TrasMo er også velegnet til kommende skolebørn, fordi der indgår mange aktiviteter, som er vigtige at mestre ved skolestart.TrasMo består af observationsskemaer og en manual.IndholdTrasMo Manual indeholder teori og en beskrivelse af de aktiviteter, der er typiske for børn i de tre forskellige aldersgrupper inden for otte forskellige områder: personlige færdigheder, daglige færdigheder, leg, regulering af sansestimuli, finmotorik, grovmotorik, tegnefærdigheder og boldfærdigheder. I manualen er der en vejledning i at udfylde skemaet og idéer til, hvordan barnets udvikling af sansemotoriske færdigheder kan støttes gennem de daglige aktiviteter.
Læringsmiljøer i dagtilbud skal understøtte alle børns læring og trivsel. Det er et pædagogisk ansvar at få øje på børn, der har vanskeligheder ved at lære kropslige færdigheder, og sikre, at de bliver tilgodeset.KROP, SANSER OG BEVÆGELSE præsenterer ny teoretisk viden om sanseintegration og læring af kropslige færdigheder.Bogen beskriver nogle af de vanskeligheder, børn kan komme i, hvis betingelserne i læringsmiljøerne ikke matcher deres aktuelle sansemæssige og kropslige færdigheder og giver dem passende udfordringer.Bogen indeholder et væld af idéer og pædagogiske strategier til, hvordan man kan arbejde pædagogisk med vanskelighederne, når og hvor de opstår. Idéerne kan organiseres og tilpasses den enkelte institutions læringsmiljø og pædagogiske aktiviteter, så børnenes muligheder for læring og deltagelse bliver understøttet og udvidet.Målet er at inspirere og vise, hvordan læreplanstemaet Krop, sanser og bevægelse kan udfoldes i alle læringsmiljøer og pædagogiske aktiviteter i de almene dagtilbud.KROP, SANSER OG BEVÆGELSE henvender sig til pædagoger, ledere og pædagogiske konsulenter i dagtilbud – og ikke mindst til forældre. Bogen er også værdifuld læsning for pædagogstuderende og andre faggrupper med interesse for emnet.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.