Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Højt begavede børnehavebørn er sunde og raske børn, der har særlige forudsætninger for læring, men som samtidig kan have særlige behov. Dette tager børnefællesskaberne og børnehavemiljøerne i Danmark ikke altid højde for. Såfremt børnene ikke oplever sig mødt, forstået og relevant udfordret, kan det have stor indvirkning på deres almene læring og trivsel. Med udgangspunkt i teorier fra nyere forskning belyser bogen problemerne med højt begavede børnehavebørn. Formålet er skabe opmærksomhed om og blive mere proaktive i at opdage begavede børn og støtte deres begavelse i samarbejde med forældre, fagfolk i forskellige miljøer og rådgivere i PPR. Bogen kommer ind på: • Hvordan man identificerer højt begavede børn • Sociale og følelsesmæssige kendetegn for højt begavede børn • Pædagogisk tilgang for højt begavede børn • Samarbejde mellem børnehave og forældre til højt begavede børn Henvender sig til studerende og professionelle indenfor det psykologisk-pædagogiske område samt til forældre til højt begavede børnehavebørn.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.