Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Hvilken farve har den hudfarvede tusch? Hvor er de brune dukker? Og er Eid og jul egentlig det samme? Det er nogle af de spørgsmål, som Nour og Nora møder på deres første dag i børnehave. I bogen kommer du med i børnehave og får hjælp til at snakke om kulturforskelle i børnehøjde. Bagerst i bogen er der desuden en række aktivitetsforslag til at fortsætte snakken om kulturforskelle- og ligheder, efter at I er færdige med at læse bogen. For 3-5 årige børn. “Det er ikke bare en højtlæsningsbog, men også en hjælpeguide til videre refleksion og handling. Som sprogvejleder kan jeg kun være tilfreds med, at man har tænkt sprogstrategierne ind.” Leni Weinholdt Pedersen, sprogvejleder i Børne- og Ungdomsforvaltningen “Jeg blev rørt. Det er en utroligt fin bog. Det kan kun blive meget smukt. Som mor til et brunt barn er sådan en bog bare meget vigtig.” Natasha Al-Hariri, jurist og selvstændig konsulent “Super aktuel og vigtig for alle os, der arbejder i institutioner med børn. Det er så vigtigt et projekt. Og som mor til 4 mørke børn, ved jeg bestemt hvor vigtigt det er at have fokus på børns forskellige udseende.” Lisbet Bro Clausen, specialpædagog
Hvad er det der brummer sådan? Hvorfor holder man Eid? Og hvordan laver man sin egen højtid? Det finder Nour og Nora ud af i denne bog. Til duften af pebernødder, mamoul-kager og cayennepeber lærer de to piger om traditioner og højtider. Bogen er en opfølger til ‘Nour og Noras første dag i børnehave’, begge bygger på dialogisk læsning og kan bruges til at tale om kulturforskelle og -ligheder i børnehøjde.“Bogen er sjov, smuk og informativ - og så endda i børnehøjde! Desuden er den vigtig, fordi det er en af de få bøger i dansk børnelitteratur, der afspejler andre virkeligheder og fejrer det mangfoldige danmark.” Duygu Cakir, cand. mag. i mellemøst studier “Helt klart en bog, som jeg ville vælge at læse op til eid og jul - også for børnene i min klasse.” Sengül Inekci, lærer “Bogen belyser det vigtige i, hvad vi har til fælles fremfor, hvad der adskiller os. Børnene introduceres således tidligt til andre højtider, kulturer og traditioner og bliver derigennem oplyste, forstående og rummende.” Line Mansour, skoleleder på Nexus og direktør i Cor Primus
Hvad er en menneskerettighed? Har det overhovedet noget med børn at gøre? Og hvad er det for et højt bang, der lyder? Synes du ligesom Nour, at menneskerettighederne lyder som noget, der skete for 1000 år siden, så kom med og lær om, hvorfor menneskerettighederne ikke er så kedelige.Bogen er 5. bog i serien om Nour og Nora og er baseret på dialogisk læsning.
Hvad er en menneskerettighed? Har det overhovedet noget med børn at gøre? Og hvad er det for et højt bang, der lyder? Synes du ligesom Nour, at menneskerettighederne lyder som noget, der skete for 1000 år siden, så kom med og lær om, hvorfor menneskerettighederne ikke er så kedelige. Bogen er 5. bog i serien om Nour og Nora og er baseret på dialogisk læsning.”Når ens rettigheder krænkes, kan det føles som om, man er ganske alene. Nour og Nora og menneskerettighederne minder os om, at vi har hinanden og et sprog for vores smerte.”Emma Holten, Aktivist og forfatter”En relevant og meget nærværende fortælling om, hvad rettigheder be- tyder for os. Fortællingen udfolder et komplekst emne i børnehøjde – og giver både forældre og børn en fælles udsigt til den verden, der ligger for vores fødder.”Jakob Sheikh, Chef for Kommunikation, Institut for menneskerettigheder”Den er god fordi man bliver tryg af den, og man ved man er fri.”Sonja, 1. klasse
"What is that growling sound? Why do people celebrate Eid? And how do you create your own holiday? Nour and Nora find out in this book. Amidst the scent of gingerbread, mamoul cakes, and cayenne pepper, the two girls learn about traditions and celebrations. The book is a sequel to 'Nour and Nora's First Day at Kindergarten', both based on dialogic reading and can be used to talk about cultural differences and similarities at a child's level.
Hvor kan man rafte på Nilen" Hvad spiser man i Marokko" Hvorfor taler de fransk i Senegal? Og kan du egentlig sige hej på et andet sprog end dansk? Få svar på spørgsmålene i denne bog, og kom med Nour og Nora på en rejse rundt i forskellige afrikanske lande. Bogen er 4. bog i serien om Nour og Nora og er baseret på dialogisk læsning, der starter en samtale om bl. a. nationalitet og sprog i børnehøjde.
Hvor kan man rafte på Nilen? Hvad spiser man i Marokko? Hvorfor taler de fransk i Senegal? Og kan du egentlig sige hej på et andet sprog end dansk? Få svar på spørgsmålene i denne bog, og kom med Nour og Nora på en rejse rundt i forskellige afrikanske lande. Bogen er 4. bog i serien om Nour og Nora og er baseret på dialogisk læsning, der starter en samtale om bl.a. nationalitet og sprog i børnehøjde.”Med Nour og Nora kommer man på en rejse, som godt kan virke fremmed, men aldrig farlig, andetgørende eller uforståelig, og deri ligger en stor pædagogisk pointe om at formidle diversitet på en måde, hvor både børn og voksne kan være med ved at kunne spejle sig og få dybere indsigt.”Iram Khawaja, Lektor i Pædagogisk Psykologi“Fortællingen udfolder det ofte usynlige, som vi går glip af i dominerende stereotype fortællinger om identiteter og kulturer, og viser os fra barnsben, at forskellighed er en styrke.”Cecilie Nørgaard, Direktør i Mangfold“Der er brug for disse historier, der nuancerer opfattelsen af det afrikanske kontinent og kan skabe nysgerrighed og starte spændende samtaler mellem små børn og deres forældre.”Nekesa Celestine Sawa, Konsulent i afrikanske forhold
Hvad laver man til et bryllup? Hvad er Fatimas hånd? Og hvordan ser din familie ud? Det er nogle af de spørgsmål, som Nour og Nora får svar på i denne bog. Kom med når Noras mor skal giftes med Gry, til en fest hvor der er meget bryllupskage, meget dejlig larm og mange følelser. Bogen er den 3. i serien om de to veninder og naboer. Den bygger også på dialogisk læsning og kan bruges til at tale om kulturforskelle- og ligheder i børnehøjde.
What color is the skin colored marker actually? Where are all the brown dolls? And are Eid and Christmas the same? These are some of the questions that Nour and Nora face on their first day in kindergarten. In the book, you join them on their first day in kindergarten while you get tools and help to talk about cultural differences with your child.
Hvad er det der brummer sådan? Hvorfor holder man Eid? Og hvordan laver man sin egen højtid? Det finder Nour og Nora ud af i denne bog. Til duften af pebernødder, mamoul-kager og cayennepeber lærer de to piger om traditioner og højtider. Bogen er en opfølger til ‘Nour og Noras første dag i børnehave’, begge bygger på dialogisk læsning og kan bruges til at tale om kulturforskelle og -ligheder i børnehøjde.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.