Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Denne lærebog giver en omfattende beskrivelse af de didaktiske problemer, som knytter sig specifikt til undervisningen i matematik og naturfag.Bogen udpeger de særlige vanskeligheder, der typisk er forbundet med tilegnelse af fagene, og den giver en række anvisninger til, hvordan problemerne kan løses i undervisningen.
Matematik og naturfagene hører til de vigtigste fag i uddannelsessystemet. Men alt for mange oplever dem som kedelige og svære. Ikke desto mindre kan alle få både viden og glæde ud af fagene, hvis undervisningsopgaven løses professionelt. Med bogen Didaktiske elementer en indføring i matematikkens og naturfagenes didaktik ønsker professor Carl Winsløw at bidrage til professionaliseringen af undervisningen i de naturvidenskabelige fag i såvel grundskolen, ungdomsuddannelserne og de videregående uddannelser. Baseret på international forskning præsenterer bogen grundlæggende viden om spørgsmål som:Hvad er relevant naturvidenskabelig viden for alle?Hvilke særlige vanskeligheder knytter der sig til at lære matematik og naturfag?Hvordan overvindes disse vanskeligheder i undervisningen? Didaktiske Elementer matematikkens og naturfagenes didaktik henvender sig bredt til nuværende og kommende undervisere i de naturvidenskabelige fag i grundskolen, på ungdomsuddannelserne og på de videregående uddannelser. Bogen kræver ingen forudsætninger inden for fagdidaktik.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.