Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Kognitive dysfunktioner kan forekomme på baggrund af udviklingsforstyrrelser, skader og sygdomme i hjernen samt ved psykiatriske sygdomme. De kan medføre nedsættelse af funktionsevner, der i høj grad kan begrænse personens mulighed for at udføre og deltage i meningsfulde aktiviteter.ERGOTERAPI VED KOGNITIVE DYSFUNKTIONER har til hensigt at fremme evidensbaseret praksis inden for ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner. Formålet med ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner er at mindske aktivitetsbegrænsninger, fremme deltagelse i hverdagslivets aktiviteter samt støtte borgeren til at genvinde kontrol over livet. De ergoterapeutiskeinterventioner i denne bog er baseret på grundlæggende teori og arbejdsprocesser inden for ergoterapi, viden om hjernens plasticitet, viden om kognition samt aktuel forskning på området.ERGOTERAPI VED KOGNITIVE DYSFUNKTIONER kan læses som en grundlæggende indføring i ergoterapi til borgere med kognitive dysfunktioner, men bogen kan også bruges som et opslagsværk, da kapitlerne kan læses enkeltvis. Bogen er målrettet ergoterapeutstuderende, men også uddannede ergoterapeuter og andre sundhedsprofessionelle kan benytte bogen, da den omsætter ny forskningsbaseret viden til konkret praksis.
Aktivitetsvidenskab er et videnskabeligt fundament for ergoterapeutisk praksis og bidrager desuden til en bred forståelse af mennesker som aktivitetsvæsener, og hvordan dette fokus kan medvirke til at øge menneskets samlede sundhed og trivsel.I denne bog beskrives, forklares og diskuteres centrale begreber indenfor aktivitetsvidenskab, understøttet af konkret nordisk forskning. Kapitlernes fokus er, at de mest grundlæggende begreber inden for aktivitetsvidenskaben introduceres for at give et nuanceret og mangfoldigt indblik i, hvad aktivitetsvidenskaben aktuelt beskæftiger sig med. Bogens tekst fremstår som et samspil mellem teoretisk eller forskningsbaseret viden og med eksempler først og fremmest fra nordiske studier inden for aktivitetsvidenskab.Bogen udgives i to udgaver for at imødekomme både de læsere, der ønsker at læse en ren dansksproget udgave, og de læsere, der gerne vil læse en nordisk udgave. I den trykte bog er samtlige kapitler oversat til dansk, og i udgaven som i-bog er kapitlerne på henholdsvis norsk, svensk og dansk.Nordisk aktivitetsvidenskab er målrettet nordiske studerende og undervisere på de ergoterapeutiske professionsuddannelser samt studerende fra andre uddannelsesretninger med interesse for betydningen af menneskelig aktivitet. Bogen vil dog med fordel også kunne bruges af studerende på kandidatniveau, som afsæt for yderligere læsning.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.